Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@21:59:48 GMT

جلسه قرآن سعید پرویزی پس از دریافت رتبه بین المللی + صوت وعک

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۹۳۲۵۷۳۱/جلسه_قرآن_سعید_پرویزی_پس_از_دریافت_رتبه_بین_المللی_صوت_وعک

جلسه قرآن سعید پرویزی پس از دریافت رتبه بین المللی + صوت وعک

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اولینجلسه قرآن سعید پرویزی، پس از مسابقات بین المللی قران کریم جمهوری اسلامی ایران و کسب مقام اول رشته قرائت بزرگسالان، روز گذشته 7 اردیبهشت ماه از ساعت ۱۷:۳۰ الی 21 در شهرک ولیعصر(عج)، خیابان حیدری شمالی، کوچه هاشمی، پلاک ۳۵ برگزار شد.

در این جلسه قرآن، اعضای جلسه با شیرینی و گل به استقبال از سعید پرویزی آمده بودند و کسب عنوان اول مسابقات بین المللی را به استاد خود تبریک گفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه، اعضاء به ارائه تلاوت های تقلیدی یا تلاوت از ادامه درس پرداختند و پرویزی، نفس به نفس نکات صوت و لحنی و تجویدی آنها را متذکر شد.

سعید پرویزی که صبح روز گذشته در بیت مقام معظم رهبری تلاوت داشت، دقایقی از تلاوت صبح خود گفت: تلاوت در زمان صبح و آن هم پس از مدتی استراحت، که ذهن انسان خوابیده است، کمی مشکل است. قاری باید تلاش کند تا حس پیدا کند، نه اینکه خود را از اول تلاوت به آب و آتش بیندازد. در ابتدا، همان نت های معمولی را بخواند، آنقدر ساده بخواند تا مخاطب تشنه شود و روند تلاوت را به خوبی مهندسی کند.

پرویزی با اشاره به تلاوت های خود در سال های 89، 92 و همچنین روز گذشته، محضر مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری پس از تلاوت حقیر در هرسه مرتبه گذشته، به بنده فرمودند که خیلی عبدالفتاح به صدایت می‌آید و هرقطعه ای که عبدالفتاح می‌خوانی با بقیه تلاوتت متفاوت است و تا می‌توانی استفاده از عبدالفتاح را در تلاوتت بیشتر کن.

همچنین پرویزی که از ابتدا از سبک های استاد عبدالباسط، منشاوی، رفعت، مصطفی اسماعیل، کامل یوسف، محمد عمران، شعبان صیاد و عبدالفتاح شعشاعی تقلید کرده است در میان این سبک ها، دو سبک مصطفی اسماعیل و عبدالفتاح را سبک هایی معرفی کرد که تلاوت معنامحور را تقویت می‌کند.

این قاری بین المللی در ادامه با بیان اینکه محزون ترین تلاوت را از استاد رفعت شنیده است بیان کرد: در سالهای 81 اولین تلاوتها را از رفعت شنیدم و جذب تلاوت این قاری مصری شدم و یکسال فقط یک تلاوت استاد رفعت را هرشب گوش می‌دادم. استاد رفعت در هنگام تلاوت قرآن کریم، گویی داشته گریه می‌کرده و حزن بسیاری در تلاوتش هست. اگر قاریان ما حتی دقایقی کم، از استاد رفعت بشنوند، در تلاوتشان موثر است. مانند ابمیوه های طبیعی که کمی در آب می‌ریزند و تمام آب را طعم دار می‌کند.

سعید پرویزی در ادامه با اشاره به اهمیت کنترل صوت در تلاوت قرآن کریم گفت: اگر قاری، پرده را پایین گرفته باشد،از جهت ناکوکی به بالا خارج می‌شود، و اگر پرده را بالا گرفته باشد، معمولا در پرده های پایین، تلاوتش ناکوک می‌شود.

در ادامه این جلسه و با رسیدن به اوقات نماز مغرب و عشاء، نماز جماعت به امامت سعید پرویزی اقامه شد و سپس هادی موحد امین و وحید خزایی، قاریان بین المللی کشورمان، به عنوان حسن ختام جلسه به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند.

در ادامه تلاوت های این جلسه ارائه می‌شود.

هادی موحدامین

دریافت

وحید خزایی

دریافت

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۵۷۳۱/جلسه_قرآن_سعید_پرویزی_پس_از_دریافت_رتبه_بین_المللی_صوت_وعک را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: