Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@13:24:58 GMT

تقویت معنویت؛ مهم‌ترین وظیفه قاری بین‌المللی/ تجلیل از زحمات 20 ساله «سعید پرویزی»+ صوت و عکس

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۹۳۲۵۷۳۲/تقویت_معنویت_مهم_ترین_وظیفه_قاری_بین_المللی_تجلیل_از_زحمات_۲۰_ساله_سعید_پرویزی_صوت_و_عکس

تقویت معنویت؛ مهم‌ترین وظیفه قاری بین‌المللی/ تجلیل از زحمات 20 ساله «سعید پرویزی»+ صوت و عکس


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) طی مراسمی که عصر روز گذشته 24 اردیبهشت‌ماه با حضور تعدادی از اساتید، قاریان و حافظان برجسته واقع در یافت‌آباد، بلوار الغدیر شمالی، میدان جانبازان، مجموعه شهید مختار سلیمانی، تالار همایش برگزاری شد، از زحمات 20 ساله سعید پرویزی قاری بین‌المللی قرآن تجلیل شد.
در این مراسم که به همت دارالقرآن مسجد امام هادی(ع) شهرک ولیعصر(عج) برگزار شد، شاهد حضور تعدادی از فعالان برجسته قرآنی از جمله احمد ابوالقاسمی، مدیر رادیو قرآن، نصرت‌الله عارف‌حسینی، محمود امینی، مسعود نوری، حبیب صداقت، محسن قاسمی و تنی چند از جامعه قرآنی بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طلیعه این محفل قرائت قرآن توسط محسن قاسمی، قاری ممتاز کشورمان بود که برای لحظاتی به تلاوت آیات انتهایی سوره انبیاء و سوره کوثر پرداخت، در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام حسینی، امام جماعت مسجد امام هادی(ع) که قریب 20 سال جلسه قرآن این مسجد را حمایت کرده است، به سخنرانی و خوش‌آمدگویی پرداخت.
احمد ابوالقاسمی، مدیر رادیو قرآن که یکی از میهمانان این مراسم بود طی سخنانی بیان کرد: سال 71 که از مسابقات بین‌المللی مالزی برگشتم شاید انتظار نداشتم که مورد استقبال گسترده‌ قرار بگیرم، عده‌ زیادی آمدند و خوشحال بودند که این افتخار نصیب یک جوان شیعه شده است اما شاید بهتر باشد در این اینجا یادی بکنم از استاد خدام‌حسینی.
وی در ادامه افزود: خیلی‌ها به استقبال من آمدند اما مؤثرترین حرفی که شنیدم از استاد خدام‌حسینی بود، ایشان به من گفتند فقط یک مقدار قرآن را زیبا خواندی که مردم به تو اینقدر احترام می‌گذراند حالا اگر خودت را فدای قرآن کنی چه می‌شود.
قاری بین‌المللی قرآن تصریح کرد: این حرف برای من بسیار تأثیرگذار بود، قاری هم بعد از مسابقات بین‌المللی نیازمند این است که با انگیزه‌های معنوی زندگی کند، خیلی‌ها به این مرحله می‌رسند اما بعد از این نمی‌توانند ثابت‌قدم باشند. وقتی قاری به مقام اولی بین‌المللی می‌رسد چون یک عنوان مادی بوده لذا به این فکر می‌کند که شاید نگرانی‌های او قبل از این مقام هم بی‌مورد بوده اما حالا وظیفه او سنگین‌تر است.
وی در ادامه افزود: تا این جا خداوند به آقای پرویزی کمک کرده و حتماً در این ایشان شایستگی‌هایی وجود داشته که به این مراحل رسیده است و ایشان باید توجه کنند که باید از این جا به بعد با جدیت در معنویت کار کنند، خیلی‌ها بودند که به این مرحله رسیدند اما نتوانستند ادامه دهند چون بار مسئولیت آن سنگین است.
در ادامه این مراسم سعید پرویزی برای تلاوت در جایگاه حاضر شد و قبل از اجرای برنامه در سخنان کوتاهی بیان کرد: از سه سالگی با قرآن مأنوس بودم چرا که مادرم به تلاوت‌های عبدالباسط علاقه‌مند بود و در منزل گوش می‌داد و از همان ابتدا گوش ما را آیات قرآن پُر کرده بود. تا سن 10 سالگی تلاوت گوش می‌دادم البته برادرانم هم من را به جلسات مختلف قرآن می‌بردند.
قاری بین‌المللی قرآن گفت: از سن 11 سالگی با مسجد امام هادی(ع) و جلسه استاد مسعود نوری آشنا شدم و ایشان هم برای من سنگ تمام گذاشتند، تشویق‌های بسیار به جا و انگیزشی ایشان و نکاتی که می‌گفتند برای من بسیار راه‌گشا بود، البته در کنار شرکت در جلسات قرآن جلسات دورهمی دیگری هم داشتیم، 13 فروردین سال 83 بود که دور هم جمع شدیم و تا بامداد روز بعد به تلاوت قرآن پرداختیم.

پرویزی بیان کرد: البته این نکته را هم باید بگویم که در فینال مسابقات اوقاف استان تهران در سال گذشته من سوم شدم و استاد نوری دوم شدند لذا فقط توفیق خدا بوده که به عنوان بین‌المللی دست پیدا کنم.
سپس شاهد تلاوت آیاتی از سوره فاطر و نصر توسط پرویزی در این مراسم بودیم، بعد از این تلاوت نیز نوبت به صحبت‌های کوتاه مسعود نوری استاد سعید پرویزی رسید، وی ضمن تبریک ویژه به پرویزی و تشکر از خانواده او که در سالن حضور داشتند، بیان کرد: در حال حاضر به مدت چهار سال است که جلسه ما در مسجد برگزار نمی‌شود و در منزل خانواده همسر آقای پرویزی جلسه را برگزار می‌کنیم، همچنین از نکات مثبت جلسه ما نیز این است که هرگز جلسه تعطیلی نداشته است، به گونه‌ای که در شب‌های عاشورا و قدر و ... هم جلسه برقرار بوده است.
نوری در ادامه افزود: هدف اول برگزاری این مراسم تجلیل از سعید پرویزی و خانواده ایشان است و هدف دوم تجلیل از اساتیدی است که در کسب این موفقیت سهیم بوده‌اند، وقتی یک میوه به بار می‌نشیند نتیجه شجره طیبه است و شجره طیبه نیز در واقع اساتید آقای پرویزی هستند هرچند که خودم را پادوی جلسه قرآنم می‌دانم.
وی در ادامه افزود: استاد خدام‌حسینی مکتبی را در آموزش قرآن و تربیت شاگردان پایه‌گذاری کردند که یک قاری فقط خوب قرآن خواندن را یاد نگیرد بلکه بتواند در تمام شئون زندگی موفق باشد، لذا این دید جامع‌محور ایشان باعث شد تا ما خروجی‌هایی مانند آقای پرویزی را شاهد باشیم.
نوری بیان کرد: ثمره نگاه تربیتی درست استاد خدام‌حسینی بوده است که امروز سعید پرویزی با تمام تواضع قرآن می‌خواند و مواردی هم بوده که به ایشان برای اجرای برنامه هیچ مبلغی داده نشده اما ایشان هم حرفی نزده‌اند، لذا ایشان بارها دعوت شده‌اند و شأنشان رعایت نشده اما اهل غرور و ... هم نبوده‌اند.
وی در ادامه افزود: من هم فقط در نقش راهنما بوده‌ام و تمام مطالبی که آموزش دادم را هم از اساتیدی نظیر استاد خدام‌حسینی، ابوالقاسمی و به‌ویژه عارف‌حسینی دارم، اما بنده باید به نکته‌ای در مورد جلسه قرآن مسجد امام هادی(ع) اشاره کنم و آن اینکه از مسئولان اجرایی تقاضا دارم که به این مسجد کمک کنند تا هر‌چه سریع‌تر مراحل تعمیر آن پایان یابد تا بتوانیم جلسه را در آنجا برگزار کنیم، در این چهار سال هم جلسه کاملاً با حمایت‌ها و هزینه‌های قرآن‌آموزان جلسه و مردم اداره شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین ناصحی، عضو شورای اسلامی شهر تهران به‌عنوان دیگر سخنران این جلسه بیان کرد: این که یک قاری به این درجه می‌رسد و می‌تواند در سطح بین‌المللی خوش بدرخشد و موجب شادی مردم و مقام معظم رهبری شود قطعاً حاصل لقمه حلال است.
وی در ادامه افزود: برای ساختن یک ساختمان قطعاً نیاز به یک مهندس و نقشه وجود دارد، همچنان که برای هدایت یک هواپیما یا کشتی که مسافران به سلامت به مقصد برسند نیز نیاز به یک نقشه است، لذا برای انسانی که اشرف مخلوقات است نیز این نقشه راه لازم است و آن نقشه قرآن است.

ناصحی تصریح کرد: عظمت انسان به قدری بلند‌پایه است که خداوند به خودش آفرین گفت، حال با این اوصاف این انسان نیاز به راهنما دارد تا بتواند راه موفقیت خودش را به درستی طی کند. امروز حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن در کشور ما گسترش یافته و برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی چاره‌ای جز توجه به قرآن وجود ندارد.
وی در ادامه افزود: قرآن نسخه وحدت‌بخش مسلمانان است و اگر ملت‌های مسلمان به دعوت قرآن مبنی بر داشتن وحدت توجه کنند هرگز شاهد این نابسامانی‌ها نیستیم و آن‌ها هم مورد تهاجم واقع نمی‌شوند.
در پایان این مراسم، تعدادی از اعضای جلسه قرآن مسجد امام هادی(ع)، جمعی از هیئت امناء و امام جماعت مسجد، از زحمات سعید پرویزی نفر اول سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن تجلیل شد.
در ادامه صوت تلاوت محسن قاسمی و سعید پرویزی ارائه می‌شود.
تلاوت محسن قاسمی
دریافت
تلاوت سعید پرویزی
دریافت
برای دیدن گزارش تصویری این مراسم اینجا کلیک شود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۵۷۳۲/تقویت_معنویت_مهم_ترین_وظیفه_قاری_بین_المللی_تجلیل_از_زحمات_۲۰_ساله_سعید_پرویزی_صوت_و_عکس را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: