Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@18:53:29 GMT

تقسیم سیستان و بلوچستان به صلاح نیست

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۲۶۱۱۴/تقسیم_سیستان_و_بلوچستان_به_صلاح_نیست

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس گفت: در شرایط فعلی تقسیم سیستان و بلوچستان به چند استان به صلاح نیست و به همین دلیل اکثر نمایندگان استان مخالف این موضوع هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمدنعیم امینی‌فرد بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بحث تقسیم استان سیستان و بلوچستان که پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود، به چند استان موضوعی است که هر چند سال یک بار سر زبان‌ها می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی داد: در شرایط فعلی تقسیم سیستان و بلوچستان به چند استان به صلاح نیست چرا که موجب می‌شود توانمندی‌های استان کاهش یابد و به همین دلیل اکثر نمایندگان استان مخالف این موضوع هستند.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت منطقه آزاد چابهار و توانمندی‌های شهرستان ایرانشهر در منطقه بلوچستان در جنوب استان در کنار ایجاد و بهره‌گیری از ظرفیت منطقه آزاد در سیستان می‌تواند سیستم یکپارچه‌ای ایجاد کند که شکوفایی استان را در پی داشته باشد و بنابراین همه نمایندگان استان باید روی این مهم متمرکز شوند.

امینی‌فرد تصریح کرد: بدون شک بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در منطقه سیستان و منطقه بلوچستان در کنار هم می‌تواند زمینه شکوفایی استان را فراهم کند و نظر ما بر این است که تقسیم استان سبب کاهش توانمندی‌های آن می‌شود.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان به نوعی پایتخت وحدت ایران محسوب می‌شود و ما در این استان شاهدیم که پیوستگی قومی خاصی بین اقوام بلوچ و سیستانی وجود دارد که از جمله مزیت‌های نسبی استان است و تقسیم استان سبب کمرنگ شدن این مزیت می‌شود.

وی تاکید کرد: بدون شک خرد شدن واحدهای جغرافیایی با منافع ملی ما منافات دارد و باید حرکت به سمت همگرایی باشد، بنابراین به نظر می‌رسد طرح موضوعاتی همچون تقسیم استان سیستان و بلوچستان در حال حاضر به صلاح نیست.

امینی‌فرد با اشاره به پرونده اخیر تجاوز به عنف در ایرانشهر، اظهار داشت: پرونده تجاوز در ایرانشهر توسط مسئولان امر با جدیت در حال بررسی و پیگیری است و مردم باید هرگونه اطلاعاتی را که به تکمیل و حل پرونده کمک می‌کنند به سرعت به مقامات قضائی و نیروی انتظامی اطلاع دهند.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: موضوع حادثه اخیر ایرانشهر در برخی فراکسیون‌های مجلس مطرح شده و قرار است اعضای فراکسیون‌ها برای بررسی این پرونده و سایر معضلات اجتماعی به زودی به سیستان و بلوچستان سفر کنند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۲۶۱۱۴/تقسیم_سیستان_و_بلوچستان_به_صلاح_نیست را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: