Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@09:56:30 GMT

رئيس کميته نيروهاي مسلح مجلس نمايندگان آمريکا:پرتاب ماهواره‌ بر سيمرغ نگران کننده است

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۹۳۳۹۴۴۹/رئیس_کمیته_نیروهای_مسلح_مجلس_نمایندگان_آمریکا_پرتاب_ماهواره_بر_سیمرغ_نگران_کننده_است

خبرگزاري آريا - نيويورک – ايرنا – رئيس کميته نيروهاي مسلح مجلس نمايندگان آمريکا مدعي شد که پرتاب آزمايشي موفقيت‌آميز ماهواره‌ بر ‏سيمرغ به فضا در راستاي توسعه برد موشکي ايران و تهديدي براي آمريکاست و واشنگتن از اين موضوع نگران است.‏

به گزارش ايرنا `مک تورنبري`، نماينده جمهوريخواه و رئيس کميته نيروهاي مسلح مجلس نمايندگان روز پنجشنبه به فاکس نيوز ‏درباره پرتاب آزمايشي موفقيت‌آميز ماهواره‌ بر سيمرغ به فضا گفت: ما اين الگو را قبلا با کره شمالي تجربه کرده ايم که مي گفتند ‏که اين پرتاب موشک ها با اهداف صلح آميز انجام مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در واقع کاري که مي کردند توسعه برنامه موشکي آنها بود. ‏
وي افزود: براي همين ايراني ها هم دارند همان کار کره شمالي را در توسعه برد موشکي خود انجام مي دهند.‏
رييس کميته نيروهاي مسلح مجلس نمايندگان تصريح کرد: اين به افزايش نگراني درباره توسعه برنامه موشکي ايران انجاميده ‏است که توسط برجام که اوباما امضا کرده، محدود نشده است.‏
روز گذشته پايگاه ملي فضايي امام خميني(ره) با پرتاب آزمايشي و موفقيت آميز ماهواره بر سيمرغ به فضا، به طور رسمي افتتاح ‏شد‎.
اين پايگاه که نخستين پايگاه سکوي ثابت جمهوري اسلامي ايران به شمار مي رود، همه مراحل آماده سازي، پرتاب، کنترل و ‏هدايت ماهواره برها را به‌ عهده دارد‎.
‏‌پايگاه فضايي امام خميني(ره) در فاز نهايي قادر است همه نيازهاي کشور در مدار پايين کره زمين را پوشش دهد‎.
ماهواره بر سيمرغ نيز قادر است ماهواره هايي تا وزن 250 کيلوگرم را در مدار 500 کيلومتري زمين قرار دهد‎.‎‏ ‏
م.ع**انتشاردهنده: عزيزموسوي



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۳۹۴۴۹/رئیس_کمیته_نیروهای_مسلح_مجلس_نمایندگان_آمریکا_پرتاب_ماهواره_بر_سیمرغ_نگران_کننده_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: