Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@00:24:28 GMT

مرکز تخصصی و تحقیقاتی سلول درمانی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۴۴۱۹۴/مرکز_تخصصی_و_تحقیقاتی_سلول_درمانی_در_اردبیل_راه_اندازی_می_شود

مرکز تخصصی و تحقیقاتی سلول درمانی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی استان و استانداری اردبیل با حضور رئیس جهاد دانشگاهی کشور، استاندار اردبیل و جمعی از مسئولان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۸ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل،  جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی استان و استانداری اردبیل با حضور رئیس جهاد دانشگاهی کشور، استاندار اردبیل و جمعی از مسئولان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در سالن شهید باهنر استانداری اردبیل برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تفاهم‌نامه با هدف بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی، تحقیقاتی، آموزشی، فرهنگی و فناورانه جهاددانشگاهی و انجام فعالیت‌های پژوهشی، توسعه آموزش‌های مهارتی شغل محور، بسترسازی برای تجاری‌سازی فناوری و اشتغال فراگیر بر اساس مزیت‌های بومی، منطقه‌ای و بین‌المللی برای ورود به عرصه تجاری کشورهای حوزه قفقاز استان امضا شد.

واگذاری زمین برای کشت انواع گیاهان دارویی در اردبیل

استاندار اردبیل در این جلسه اظهار داشت: توسعه و افزایش فعالیت‌های جهاد دانشگاهی می‌تواند زمینه‌ساز توسعه همه‌جانبه در استان شود که با توجه به این امر از گسترش فعالیت‌ها و همکاری‌ها با این نهاد استقبال کرده و از آن حمایت می‌کنیم.

اکبر بهنام‌جو جهاد دانشگاهی را از اصلی‌ترین پایه‌های توسعه اشتغال در استان دانست و بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های متعددی که در زمینه گیاهان دارویی در استان اردبیل وجود دارد می‌توانیم زمینه توسعه اشتغال پایدار و مستمر را در این حوزه فراهم آورد.

وی از هدفگذاری برای ایجاد 20 هزار فرصت شغلی در استان اردبیل خبر داد و گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند در زمینه تحقق این مهم اقدامات مناسبی انجام دهد و به ویژه با توسعه کشت، فراوری و تجاری‌سازی گیاهان دارویی می‌توان در این حوزه گام برداشت.

استاندار اردبیل از آمادگی استانداری برای واگذاری زمین برای کشت انواع گیاهان دارویی خبر داد و افزود: انجام تحقیقات برای توسعه کشت گیاهان دارویی در استان و ایجاد مرکز رشد گیاهان دارویی در اردبیل از جمله ابتکارات و اقدامات نو جهاد دانشگاهی به شمار می‌رود.

بهنام‌جو راه‌اندازی دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف و مرکز درمان ناباروری را از دیگر فعالیت‌های ابتکاری جهاد دانشگاهی در استان دانست و تصریح کرد: وجود مرز مشترک اردبیل با جمهوری آذربایجان و وجود مرکز درمان ناباروری قفقاز می‌تواند زمینه‌ساز توسعه توریسم سلامت درمنطقه شود که در زمینه توسعه فعالیت‌های مرکز درمان ناباروی دانشگاه علوم پزشکی و سازمان تامین اجتماعی نیز قول مساعد داده‌اند.

وی از کاهش 35 درصدی اعتبارات استان اردبیل در سال جاری اظهار کرد: با وجود محدودیت و کاهش منابع اعتباری تلاش می‌کنیم تا با همکاری و مشارکت جهاد دانشگاهی در راستای توسعه فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی در استان گام برداریم.
اردبیل مرکز شیوع سرطان در کشور است

پژوهشکده سرطان در اردبیل راه‌اندازی شود

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: جهاد دانشگاهی ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه‌های درمانی، تحقیقاتی و آموزشی دارد که انتظار می‌رود این فعالیت‌ها در سطح استان اردبیل توسعه و گسترش یابد.

محمد فیضی توسعه ایجاد مراکز درمانی در استان اردبیل را ضروری دانست و تصریح کرد: باید با استفاده از چهره‌های شاخص بومی استان که از نخبگان پزشکی و علمی کشور محسوب می‌شوند در این زمینه اقدام شود.

وی افزود: استان اردبیل قابلیت‌های بالایی در زمینه توریسم سلامت دارد که با توجه به این ظرفیت‌ها و وجود مرز بین‌المللی بیله‌سوار با جمهوری آذربایجان، انتظار می‌رود جهاد دانشگاهی در زمینه توسعه توریسم سلامت در کشورهای حوزه قفقاز و آسیا اقدام کند.

نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات جهاددانشگاهی برای تامین فضای فیزیکی مناسب در راستای توسعه فعالیت‌های مرکز درمان ناباروری قفقاز و ایجاد شعب در شهرستان‌های استان بیان کرد: فرمانداران شهرستان‌ها باید برای رفع این مشکل تلاش و پیگیری کنند.

فیضی با تاکید بر راه‌اندازی پژوهشکده سرطان در اردبیل گفت: با توجه به اینکه استان اردبیل مرکز شیوع سرطان گوارش به ویژه سرطان مری در کشور بوده باید برای راه‌اندازی پژوهشکده این بیماری در استان اقدام شود.

راه‌اندازی مرکز تخصصی و تحقیقاتی سلول درمانی در اردبیل

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: استان اردبیل ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیار بالایی برای پیشرفت و توسعه دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه و درستی انجام شده و زمینه توسعه استان را فراهم آورد.

مهران اوچی اردبیلی از برنامه‌ریزی جهاد دانشگاهی برای شناسایی ظرفیت‌های توسعه زیرساخت‌های استان اردبیل خبر داد و گفت: جهاد دانشگاهی در حال شناسایی و مهیا کردن زیرساخت‌های لازم برای بهره‌برداری از آنها در استان است.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری جهاد دانشگاهی با استانداری اردبیل تصریح کرد: ارزیابی ژنوتیپ‌ها و ارقام فندق استان، احداث و تجهیز مجتمع تخصصی سلامت و راه‌اندازی مرکز خدمات تخصصی بیوتکنولوژی صنعتی در استان از جمله موارد مورد همکاری است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل از راه‌اندازی ایستگاه تحقیقاتی و تولیدی گیاهان دارویی در اردبیل خبر داد و افزود: راه‌اندازی ایستگاه تحقیقاتی و تولیدی گیاهان دارویی و راه‌اندازی مرکز تخصصی و تحقیقاتی سلول درمانی نیز در قالب این تفاهم‌نامه انجام می‌شود.

اوچی اردبیلی بیان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه مرکز خدمات تخصصی اشتغال و کارآفرینی، مراکز آموزش و پژوهش شغل محور در شهرستان‌های استان و برخی مراکز دیگر نیز در استان ایجاد و راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/م

R41374/P1486/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۴۱۹۴/مرکز_تخصصی_و_تحقیقاتی_سلول_درمانی_در_اردبیل_راه_اندازی_می_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: