Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@07:44:17 GMT

صفر تا صدِ ثبت‌نام دانش‌آموزان مهاجر در مدارس/آغاز طرح جدید سرشماری اتباع غیرمجاز

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۹۳۴۴۲۴۱/صفر_تا_صد_ثبت_نام_دانش_آموزان_مهاجر_در_مدارس_آغاز_طرح_جدید_سرشماری_اتباع_غیرمجاز

صفر تا صدِ ثبت‌نام دانش‌آموزان مهاجر در مدارس/آغاز طرح جدید سرشماری اتباع غیرمجاز

مدیرکل اتباع خراسان‌رضوی ضمن ارائه جزئیاتی در ارتباط با نحوه ثبت‌نام دانش‌آموزان دارای مدرک و فاقد مدرک معتبر اقامتی مهاجر، از آغاز مرحله جدید سرشماری اتباع غیرمجاز خبر داد.

خبرنگار حوزه مهاجرین، خبرگزاری تسنیم: «محمد عجمی» مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی ظهر امروز در نشستی مطبوعاتی در ارتباط با آغاز مرحله جدید سرشماری اتباع غیرمجاز، ثبت نام دانشآموزان مهاجر در مدارس و تمدید کارت‌های آمایش 11 توضیحاتی ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

**صفر تا صد نحوه ثبت‌نام دانش‌آموزان مهاجر در مدارس

وی در ارتباط با ثبت‌نام دانش‌آموزان مهاجر در مدارس دولتی گفت: وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان مهاجر در چند گروه قابل تعریف است، گروه نخست شامل دانش‌آموزانی می‌شود که دارای مدرک اقامتی معتبر هستند که این افراد از امروز می‌توانند با مراجعه به مدارس نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند، همچنین لازم به تاکید بوده که این گروه جهت ثبت‌نام نیازی نیست به دفاتر کفالت مراجعه کنند.

عجمی ادامه داد: گروم دوم کسانی هستند که در طرح سرشماری غیرمجازین شرکت کرده‌اند که این گروه شامل چهار زیرگروهمی‌شود، یک قسمت کسانی که زن، ایرانی و مرد و فرزندان خارجی بوده و مدرک اقامتی معتبر نداشته‌اند، دوم والدین دانش‌آموزانی که در طرح سرشماری شرکت کرده بودند، سوم کسانی که زن یا مرددارای کارت آمایش بوده و دیگری فاقد کارت و چهارم کسانی که دارای گذرنامه خانواری با روادید منتفی (روادیدی که آخرین اعتبار آنها 31 خرداد 95) بوده است، این گروه‌ها باید از 17 تیرماه با مراجعه به دفاتر کفالت برگه سنجش سلامت اخذ تا برگه حمایت جهت ثبت‌نام به مدارس برای آنها صادر شود که مهلت مراجعه برای این گروه از 17 تا 31 تیر ماه به مدت دو هفته است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان‌رضوی از نوبت‌دهی به خانواده‌های دارای فرزند محصل که تاکنون هیچ مدرک قانونی نداشته و نسبت به قانونی شدن اقدام نکرده‌اند، خبر داد و گفت: گروه سوم شامل مهاجرینی است که کلا غیرمجاز بوده و تا به حال در هیچ طرحی شرکت نکرده‌اند و فرزند مدرسه‌ای دارند، افراد شامل این گروه نیز می‌توانند از 20 تیرماه به مدت 10 روز به دفاتر کفالت مراجعه کنند، تفاوت این گروه با گروه قبل این بوده که سرشماری‌شدگان گروه قبل با مراجعه به همان دفاتر کفالت که پیش از این در آنجا سرشماری شده‌اند، می‌توانند بدون پُر کردن پرسشنامه و مراحل اولیه برگه حمایت تحصیلی و سنجش سلامت را اخذ کنند اما این گروه به دلیل اینکه تابحال در هیچ طرحی شرکت نکرده‌اند با مراجعه به هر شعبه دفاتر کفالت در ابتدا نوبت‌دهی شده و سپس مشخص می‌شود در چه تاریخی و به کدام دفتر کفالت جهت اخذ برگه حمایت تحصیلی و سنجش سلامت مراجعه کنند.

وی ادامه داد: افراد شامل این گروه پس از نوبت‌دهی و اخذ برگه سنجش سلامت به یکی از مراکز بهداشت معرفی می‌شوند و پس از انجام معاینات و صدور شماره و گواهی سلامت، باید با مراجعه مجدد به دفاتر کفالت، شماره و گواهی سلامت آنها ثبت و سپس معرفی‌نامه حمایت تحصیلی صادر شود.

عجمی تاکید کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان شامل تمامی این گروه‌ها در مدارس دولتی جمهوری اسلامی ایران رایگان است، همچنین لازم به ذکر بوده که طبق سال‌های گذشته ثبت‌نام دانش‌آموزان فقط در همان شهر و استانی صورت می‌گیرد که مدرک اقامتی آنها در آنجا صادر شده باشد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان‌رضوی ادامه داد: ما باز هم تاکید می‌کنیم چیزی به عنوان مدارس خودگردان نداشته و از نظر ما فعالیت آنان مردود و غیرقانونی است.

عجمی گفت: در حال حاضر 60 هزار دانش‌آموز دارای مدارک اقامتی معتبر و 11 هزار فاقد مدارک معتبر در استان خراسان‌رضوی وجود داردکه در مدارس دولتی از آنها ثبت‌نام به عمل آمده است که پس از طرح 20 تیر ماه آمار نهایی آن اعلام می‌شود.

**آغاز مرحله جدید سرشماری اتباع غیرمجاز/چه کسانی شامل این مرحله می‌شوند؟

وی در بخش دوم سخنان خود از آغاز طرح جدید سرشماری اتباع غیرمجاز خبر داد و گفت: تا پایان تیرماه زمان مشخص شروع مرحله جدیدسرشماری اتباع غیرمجاز را اعلام می‌کنیم که این دوره نیز شامل سه گروه از اتباعی است که دارای مدارک اقامتی تاریخ گذشته و منقضی هستند که این سه گروه عبارت اند از:

افراد دارای کارت امایش 1 تا 10 که تاریخ آنها گذشته است.افراد دارای گذرنامه با روادید منقضی( چه اقامت و چه ویزا)، از تاریخ 90/1/1 به بعداتباعی که دارای برگه تردد تاریخ گذشته هستند، از تاریخ 90/1/1 به بعد

عجمی تاکید کرد: لازم به ذکر بوده که سرشماری این افراد به منزله قانونی بودن و مدرک‌دار شدن آنان در همان زمان سرشماری نبوده بلکه یک ماه پس از سرشماری اعلام می‌شود که در مورد این افراد چه تصمیمی گرفته شده و چه نوع مدرک اقامتی به آنها داده می‌شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی تاکید کرد: این نکته نباید فراموش شود که شرکت در طرح سرشماری به معنای اجازه اشتغال به این دسته از افراد نیست، حتیکسانی که دارای اقامت قانونی و قصد اشتغال دارند باید کارت کار و مجوز رسمی از اداره کار داشته باشند در غیر اینصورت براساس قوانین کار اعمال قانون می‌شوند.

عجمی از تمدید سه ماه کارت آمایش 11 خبر داد و گفت: اعتبار کارت‌های آمایش یازدهم تا 31 شهریور ماه امسال تمدید و این موضوع به تمام دستگاه‌های اجرایی و ذی‌ربط ابلاغ شده است.

وی در پایان انتشار برخی اخبار مبنی بر اخراج اجباری 600 هزار و یا 10 هزار مهاجر افغانستانی از ایران را بی‌اساس دانست و گفت: چنین چیزی صحت ندارد، برعکس ما به دنبال اخراج اجباری نبوده و نیستیمبلکه به دنبال ساماندهی مهاجرین برای اقامت قانونی هستیم.

انتهای پیام/.

ما را در تلگرام، فیسبوک و توئیتر دنبال کنید.

R36461/P36461/S8,87,91,94/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۴۲۴۱/صفر_تا_صد_ثبت_نام_دانش_آموزان_مهاجر_در_مدارس_آغاز_طرح_جدید_سرشماری_اتباع_غیرمجاز را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: