Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@16:55:36 GMT

مسئول دفتر دکتر احمد توکلی در گفتگو با الف:

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۹۳۴۹۱۵۶/مسئول_دفتر_دکتر_احمد_توکلی_در_گفتگو_با_الف

به گزارش الف این مصاحبه روز شنبه 6 آبان ماه و با عنوان عنوان «ظاهر مردم، باطن مسئولان است» منتشر شده بود و رسانه های بسیاری آن را نقل نموده بودند. این مصاحبه پر از تغییر و تحریف است.
وی گفت این مصاحبه که به صورت تلفنی انجام شده است بنا بوده پیش از انتشار توسط این دفتر بازبینی شود و متاسفانه خبرنگار روزنامه ابتکار بدون اطلاع، اقدام به انتشارمصاحبه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقایسه فایل صوتی مصاحبه با متن منتشر شده نشان دهنده آن است که خبرنگار با بی‌دقتی و یا ترجیح برداشت‌های شخصی، موجبات تغییر و تحریف زیادی در متن مصاحبه شده است؛ مثلاً مطلبی درباره شاهپور غلامرضا پهلوی گفته شد ولی وی نوشته است: «شاه، کارخانه‌دارها را مجبور کرده که سهام خود را به نام او بزنند» یا نوشته است: «در سال ششم دبیرستان انشائی نوشته بودم و به دربار بد و بیراه گفته بودم و به همین دلیل معلمم بسیار عصبانی شده بود» در حالی که گفته شده است در انشایی انقلابی به توده‌ای‌ها و خیانتشان پرداختم. چپی‌های کلاس بسیار عصبانی شدند و معلم ادبیات من که سابقه طلبگی داشت از من دفاع کرد.
معمولاً خبرنگاران برداشت‌های خود را از متن گفتاری مصاحبه جایگزین مصاحبه می‌کنند. این روش نارسایی‌هایی دارد و ممکن است با حذف و اضافه یک لغت و حتی یک ویرگول مفهوم و معنای جملات تغییر کند. از این‌رو اخلاق رسانه‌ای حکم به تائید محتوای انتشار از مصاحبه‌شونده می‌کند. این دفتر و شخص آقای توکلی نیز همواره بر این نکته تأکید می‌کنند.
وی تأکید کرد این دفتر بنا ندارد علیه رسانه یا خبرنگار اقدام به شکایت کند لیکن تکرار این قبیل اقدامات را نادرست می‌داند و آن را برای رسانه‌های معتبر آسیب‌رسان می‌داند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۹۱۵۶/مسئول_دفتر_دکتر_احمد_توکلی_در_گفتگو_با_الف را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: