Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-20@02:43:57 GMT

۴ قاتل از قصاص گریختند / رضایت در ازای احداث یتیم‌خانه

تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۹۳۴۹۲۱۱/۴_قاتل_از_قصاص_گریختند_رضایت_در_ازای_احداث_یتیم_خانه

۴ قاتل از قصاص گریختند / رضایت در ازای احداث یتیم‌خانه

به گزارش سرویس حوادث جام نیـوز ، چهار قاتل که در پرونده‌های جداگانه مرتکب قتل شده بودند با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران در پای چوبه‌دار موفق به گرفتن رضایت و مهلت از اولیای دم شدند.

پرونده یکی از این قاتلان مربوط به خرداد ماه سال 87 بود، وی در آن زمان همسر خود را در حالیکه جنین هفت ماه در شکم داشت به قتل رسانده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاتل این پرونده که در زمان ارتکاب جرم بیست و شش سال سن و اعتیاد داشت پس از اعتراف به قتل در شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران با درخواست اولیای دم مقتول به قصاص محکوم شد و این حکم در شعبه 11 دیوان عالی کشور نیز به تأیید رسید.

سرانجام این قاتل که قرار بود سحرگاه چهارشنبه هفته قبل (14 تیرماه جاری) قصاص شود با رضایت اولیای‌ دم مقتول از قصاص گریخت و قرار شد در ازای گریختن از قصاص یک یتیم‌خانه در آستانه اشرفیه احداث کند.

در پرونده دیگری، قاتل بدون قید و شرط از قصاص گریخت، در این پرونده قاتل در شب 26 تیر ماه 88 با دوستش برای سرقت اقدام کرده بود که در یک ایست‌ و بازرسی با مأموران مواجه و با تیراندازی به سوی یک سرباز، وی را به قتل رسانده بود.

قاتل پرونده در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم و این حکم در شعبه 24 دیوان عالی کشور نیز تأیید شد و سرانجام زمانیکه برای اجرای حکم در پای چوبه‌دار حاضر شده بود با رضایت اولیای‌ دم مقتول از قصاص گریخت.

پرونده سوم مربوط به یک مرد افغانستانی بود که در سال 82 با چاقو صاحب‌کارش (مردی افغانی) را به قتل رسانده و در شعبه 72 دادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم شده بود، این قاتل پس از تأیید حکم قصاص در شعبه 32 دیوان عالی کشور منتظر قصاص بود که توانست از اولیای‌ دم مقتول مهلت گرفته و فعلاً از قصاص بگریزد.

آخرین پرونده نیز مربوط به مردی بود که در فروردین سال 92 یک راننده تاکسی را با چاقو به قتل رسانده و تلفن‌ همراه و وجه نقد وی را سرقت کرده بود.

این قاتل نیز در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم و حکم وی در شعبه 24 دیوان عالی کشور تأیید شد.

این مجرم نیز که در پای چوبه‌دار حاضر شده بود توانست از اولیای‌ دم مقتول مهلت گرفته و فعلاً از قصاص بگریزد.

جام جم

110

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۹۲۱۱/۴_قاتل_از_قصاص_گریختند_رضایت_در_ازای_احداث_یتیم_خانه را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: