Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@20:37:39 GMT

نجمه جودکي: مجري بي ادبي نيستم!

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۹۳۴۹۴۹۳/نجمه_جودکی_مجری_بی_ادبی_نیستم

خبرگزاري آريا - روزنامه هفت صبح - مرجان فاطمي: مصاحبه نجمه جودکي با پژمان بازغي در «مردم گرام» در جاهايي به مجادله شباهت پيدا کرد و با واکنش هاي شديد در شبکه هاي اجتماعي رو به رو شد. توضيحات جودکي درباره اين مصاحبه پرتنش را بخوانيد.

گفت و گوي نجمه جودکي با پژمان بازغي چند روزي است در شبکه هاي اجتماعي بازتاب ويژه اي پيدا کرده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش هايي از اين گفت و گو در رابطه با سوپراستار نشدن بازغي و اجراي او در تلويزيون که بيشتر به يک جور مجادله ميان اين دو نفر روي آنتن تلويزيون شباهت دارد، بين مخاطبان دست به دست مي شود و خب واکنش هاي منفي زيادي را هم برانگيخته است. با وجود اينکه معتقديم برخلاف جو موجود، جودکي در حين چالش با بازغي، بي احترامي خاصي نسبت به او نکرده اما در کل نسبت به بخش هايي از اين مصاحبه نقد هايي داريم که در گفت و گو با اين مجري مطرح مي کنيم.





«مردم گرام» هنوز تعريف مشخصي بين مردم پيدا نکرده يعني ما به عنوان مخاطب نمي دانيم هدف اين برنامه چيست. اگر در رابطه با مسائل شهري است، چرا با بازيگران مصاحبه چالشي مي کنيد؟ به طور کلي اين برنامه چه هدفي دارد؟

به طور کلي رويکرد اين برنامه درباره شهر است اما درون اين بستر با هنرمندان هم گفت و گو مي کنيم و آنها را به چالش مي کشيم.

چرا به اين نتيجه رسيديد که مصاحبه چالشي هم کنار ساير بخش هاي اين برنامه قرار بگيرد؟

از اول قرار بود مصاحبه ها چالشي باشد چون به اين وسيله هم برنامه ديده مي شود و هم مي توانيم يک ژانر جديد را ايجاد کنيم. اين برنامه براي من يک اتفاق متفاوت بود و توانستم بعد جديدي از خود را نشان دهم. اينطوري ثابت شد که فقط از خانم ها نبايد در اجراي برنامه آشپزي يا مسابقه استفاده کرد. خانم ها مي توانند در نهايت ادب مهمانشان را به چالش بکشند.

اما موضوع بحث چالشي در برنامه مشخص نيست. درواقع تو با يک هنرمند راجع به اثري که ساخته يا روي آنتن دارد صحبت نمي کني. موضوع چالش ات خود شخص هنرمند است.

دقيقا. من خود آدم ها را به چالش مي کشم نه در بستر موضوع ديگري. ما روي نقاط پررنگ زندگي کاراکترهاي مختلف دست مي گذاريم و جلو مي رويم حالا ممکن است اين نقاط مثبت باشد يا منفي. براي همين هم بعضي گفت و گوها بامزه و خنده دار از آب در مي آيد و بعضي هاي ديگر چالشي. مثلا با اکبر عبدي راجع به مشکلاتش با شريفي نيا صحبت کرديم.

درباره مصاحبه ات با پژمان بازغي به اين مسئله اشاره کردي که تا وقتي تلويزيون مجري دارد، نبايد در مناسبت ها آنتن در اختيار بازيگران قرار بگيرد. مي خواستي روش مديران را به نقد بکشي يا با اجراي بازغي مشکل داشتي؟

من با اجراي پژمان بازغي هيچ مشکلي ندارم. به نظرم خيلي مجري خوبي است و کودک شو را هم خيلي خوب اجرا کرده. من خيلي کلي اين حرف را زدم. منظورم به همه مديرها و رسانه ملي بود نه بازغي.




اينکه يک بازيگر چرا سوپراستار نشده، واقعا موضوعي نيست که بشود راجع به آن چالش کرد. چرا بايد هنرمند را در اين مسائل به چالش بکشي؟

معمولا در مصاحبه با بازيگران سوال مي شود که از کجا شروع کرديد يا چند وقت است بازيگري را دنبال مي کنيد، و... اما هيچ وقت کسي از بازيگران نپرسيده چرا به آنجايي که مي خواستيد نرسيديد؟ ما يک انتظار ديگري از شما داشتيم. وقتي مسير گفت و گو را مشخص کني چالش هم در مي آيد.

اما روندي که در مصاحبه با پژمان بازغي پيش گرفتي طوري بود که به نظر مي رسيد اين بازيگر را براي اينکه سوپراستار نشده متهم مي کني. بعد هم که يک مرتبه او را با محمدرضا گلزار در دو کفه ترازو مي گذاري و مقايسه مي کني. اينطوري مهمان برنامه آزرده نمي شود؟

اصلا. معلوم است که من هيچ مشکلي با آقاي بازغي ندارم. حتي وقتي آقاي بازغي در اينستاگرامش پست گذاشت اصلا اسمي از من نياورد. گفت و گوي ما کاملا حرفه اي بود. اگر مصاحبه کامل را ديده باشي من گفتم که چرا استار نشديد و پژمان بازغي گفت: «ما اصلا در ايران استار نداريم.»

نه مسئله لحني است که براي سوالت درباره يک مسئله شخصي انتخاب مي کني. مثلا مي پرسي: «مگر بارکد به خاطر شما فروخت؟» اگر درباره سبک بازي يک نفر آدم چنين نقدي داشته باشد خيلي فرق مي کند تا زندگي خصوصي او.

من نخواستم شخصيت اين هنرمند را نقد کنم. هدف من نقد کاراکتري بود که پژمان در بارکد بازي کرده چون پژمان بازغي بسيار آدم باشخصيتي است و من با خود او کاري نداشتم. من مي خواستم بُعد حرفه اي او را نقد کنم. تحليل حرف هاي من اين است که مي خواستم بدانم، پژمان بازغي به عنوان کسي که چهره اي خوب و بازي قابل قبولي دارد چرا به جايي که بايد مي رسيده نرسيده و استار نشده. اما او در جواب اصرار بر اين داشت که ما استار نداريم. من مي خواستم اصرار کنم که چرا ما استار داريم.

اما از ديد بيننده ها انگار او مدام دارد دليل مي آورد و تو مدام داري مقابلش مي ايستي. براي همين است که يک مقدار مخاطبان با هدف برنامه مشکل پيدا مي کنند.

جداي از هدف برنامه، خود من دوست دارم مصاحبه چالشي داشته باشم. همان طور که گفتم معتقدم «مردم گرام» يک وجهه ديگري از اجراي خانم ها را نشان داد و گفت که نجمه جودکي مي تواند يک مصاحبه چالشي انجام دهد.

قبلا ژيلا صادقي، مژده لواساني و آزاده نامداري هم در برنامه هاي ديگري شيوه جديدي از اجراي خانم ها را نشان دادند و مصاحبه چالشي کردند.

درست مي گويي، اما در تمام اين مواردي که گفتي مجري خانم اواسط چالش کوتاه آمده. اما من کوتاه نمي آيم تا زماني که جواب سوالم را بگيرم. البته به تازگي قرار است بخشي به برنامه اضافه شود به نام «کافه مردم» که در آن، خيلي واضح تر و چالشي تر با هنرمندان صحبت مي کنيم.




گفت و گوي اخيرت با پژمان بازغي، چند روزي است در شبکه هاي اجتماعي و کانال هاي ماهواره اي دست به دست مي چرخد و جنجال خاصي به پا کرده. در جريان اين ماجرا هستي؟

خيلي از دست مردم ناراحتم که آنقدر راحت قضاوت مي کنند. گفت و گوي چالشي، يک روندي داد. اين گفت و گو هم از يک جايي شروع شده و در جايي به پايان رسيده. خيلي ها کل گفت و گو را نديده اند و فقط از روي بخش کوتاهي که در شبکه هاي اجتماعي دست به دست شده، قضاوت کرده اند.

قبل از شروع برنامه با مهمان ها مطرح مي کني که مي خواهي در چه زمينه اي وارد چالش شوي؟

اصلا قبل از گفت و گو صحبتي نمي کنم. براي همين آنقدر واقعي است.

پس اگر ميانه راه از مسير مصاحبه شاکي شود مي تواند اجازه پخش ندهد.

بله مي تواند. حتي در سري هاي جديد بهشان مي گويم مي توانيد جواب دهيد يا ندهيد. اما درباره بعضي سوال ها اصرار دارم که حتما بايد جواب دهد.

هيچ محدوديتي از طرف برنامه هم نداري؟

نه اصلا. من در نهايت ادب با آنها گفت و گو مي کنم. مجري بي ادبي نيستم.

چند شب قبل، مهمان هايي در برنامه داشتي که درست همين دو سه هفته پيش به ماه عسل هم آمده بودند. چرا روي آنها دست گذاشتي؟

مشکل برنامه ضبطي دقيقا همين است. اينکه تا به پخش برسد طول مي کشد و شايد يک برنامه زنده، سوژه شما را بسوزاند. اين مهماناني که مي گوييد اول در برنامه ما آمدند و بعد از آن به برنامه ماه عسل رفتند اما پخش ما دير شد و مردم آنها را اول در ماه عسل ديدند.

قرار بود حميد گودرزي مجري اين برنامه باشد. چطور شد به تو رسيد؟

بله من هم شنيده بودم که قرار است حميد گودرزي مجري باشد اما يک روز به من زنگ زدند و گفتند تو براي اجرا بيا. من حتي نپرسيدم که چرا حميد گودرزي کنار گذاشته شده.



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۴۹۴۹۳/نجمه_جودکی_مجری_بی_ادبی_نیستم را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: