Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-25@10:26:03 GMT

ایجاد کتابخانه های مشارکتی عامل توسعه فرهنگ کتابخوانی می شود

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۶۶۱۱۲/ایجاد_کتابخانه_های_مشارکتی_عامل_توسعه_فرهنگ_کتابخوانی_می_شود

ایجاد کتابخانه های مشارکتی عامل توسعه فرهنگ کتابخوانی می شود

به گزارش خبرنگار بسیج به نقل از مهر، اسفندیار زیدآبادی عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان خاش اظهار داشت: سند نهضت مطالعه مفید تا سال ۱۴۰۴ باید در سراسر کشور اجرا شود از همین رو برای عمل به این مصوبه به ۲۴۰ هزار متر مربع زیر بنا در استان سیستان و بلوچستان جهت فراهم ساختن محیط مناسب مطالعه نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی کتابخانه‌های مشارکتی را عامل گسترش فرهنگ کتابخوانی و همکاری دستگاه‌های اجرایی با این نهاد دانست و افزود: کتابخانه‌های مشارکتی در نقاط مختلف استان سیستان و بلوچستان راه اندازی شده است و با تزریق و تخصیص کتاب به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده مکان‌های مد نظر و بلا استفاده در خاش نیز جهت تاسیس کتابخانه درصورت برخورداری از حداقل‌های سازه‌های ساختمانی تحویل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان داده می‌شوند تا پس از تعمیر و تجهیز در اختیار عموم مردم قرار بگیرند.

وی یاد آور شد: ممانعتی جهت دایر بودن کتابخانه‌ها در روز‌های پنجشنبه و جمعه وجود ندارد و در صورت اعلام آمادگی متصدی و مسئول کتابخانه با احتساب اضافه کار این عمل انجام می‌شود.

زید آبادی خاطر نشان کرد: باتوجه به وجود مشکلات متعدد فعالیت یک شیفت کتابخانه‌های شهرستان خاش در ایام تابستان برای صرفه جویی در نیروی انسانی و انرژی برق و آب می‌تواند راهکار مناسبی باشد.

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان افزود: در بخش کتابخانه‌های الکترونیکی نیز مراجعین می‌توانند کتاب‌های مد نظر خود را دریافت کرده و توسط گوشی‌های هوشمند مطالعه کنند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره و مسابقه کتابخوانی رضوی در استان گفت: علاقمندان به شرکت در مسابقه و جشنواره کتابخوانی رضوی می‌توانند نسبت به دریافت کتاب‌های مدنظر اقدام کنند و پس از مطالعه پرسشنامه و تکمیل آن در مسابقه و جشنواره مذکور شرکت کنند.

منبع خبر: خبرگزاری مهر

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۶۶۱۱۲/ایجاد_کتابخانه_های_مشارکتی_عامل_توسعه_فرهنگ_کتابخوانی_می_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: