Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@15:03:12 GMT

۲۵۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح های زیربنایی تالاب کجی شهرستان نهبندان هزینه شد

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۹۶۸۶۱۸۹/۲۵۰_میلیارد_تومان_برای_اجرای_طرح_های_زیربنایی_تالاب_کجی_شهرستان_نهبندان_هزینه_شد

۲۵۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح های زیربنایی تالاب کجی شهرستان نهبندان هزینه شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار صرف لایروبی رودخانه های منتهی به تالاب، بهسازی مسیر برای گردشگران، ایجاد اسکله سنگی و شنی، ایجاد سرویس بهداشتی، پارکینگ تالب کجی نهبندان شد.

محمد شکرگزار در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند اظهار داشت: این میزان اعتبار ازسوی سازمان حفاظت محیط زیست در سال 94 به تالاب کجی نمکزار نهبندان اختصاص یافتعلاوهبراین میزان اعتبار از محل این منابع اعتباری محدوده پناهگاه حیات وحش تالاب کجی نمکزار نهبندان با عرصه های طبیعی به وسیله بلوکه های سیمانی مرزبندی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهبندان زمان حضور پرندگان مهاجر را به این تالاب آذر و دی ماه هر سال دانست و گفت: پرندگان مهاجر به طور معمول تا اردیبهشت ماه در تالاب می مانند اما در سال جاری این پرندگان مهاجر زودتر به مقصد بازگشتند.

شکرگزار افزود: تنها چیزی که ماندگاری حضور پرندگان را در نقطه ای بیشتر می کند امنیت است و گاهی شکارچیان مجاز و غیر مجاز مخل این امنیت می شوند و پرندگان هم تصمیم به ترک یا بازگشت می گیرند.

وی اظهار داشت: اگر در حال حاضر تالاب فصلی کجی نمکزار نهبندان با وجود بارندگی در ابتدای بهار و زمستان سال قبل آب ندارد به دلیل این است که چاه موتورهای مجاز و غیرمجاز زیادی در منطقه وجود دارد و استفاده زیاد آن هم در فصل گرم سال سبب می شود تا از میزان آب موجود در تالاب کاسته شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهبندان بیان کرد: امسال اگر اعتباری در قالب حفاظت از تالاب ها به تالاب کجی نمکزار نهبندان اختصاص یابد برای مقابله با ریزگرد در این منطقه هزینه خواهد شد.

وی با بیان این که هنوز اعتبارات سال جاری برای تالاب کجی نمکزار نهبندان ابلاغ نشده است گفت: اگر در سرفصلهای اعتباری سال 96 اعتباری برای این تالاب اختصاص یابد براساس برنامه ریزی انجام شده به منظور مقابله با ریزگردها هزینه می شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهبندان اظهار داشت: این منطقه تحت تاثیر بادهای 120 روزه سیستان است و زمان وزش این بادها رفت و آمد در این منطقه مشکل است و به زیرساخت ها خسارت وارد می شود.

شکرگزار افزود: اگر امسال شاهد جمع شدن آب بیشتری در تالاب بودیم به این دلیل است که از محل اعتبارات سال 94 قسمت زیادی از این تالاب لای روبی شد و اگر این اتفاق نمی افتد نه تنها در حال حاضر بلکه از ابتدای سال جاری دیگر تالاب کجی نمکزار خشک شده بود.

انتهای پیام/

R41348/P4001/S6,56/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۶۸۶۱۸۹/۲۵۰_میلیارد_تومان_برای_اجرای_طرح_های_زیربنایی_تالاب_کجی_شهرستان_نهبندان_هزینه_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: