Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@21:42:57 GMT

اختلال شبکه های دیجیتال در شهرستان بشاگرد همچنان ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۹۷۰۵۳۰۷/اختلال_شبکه_های_دیجیتال_در_شهرستان_بشاگرد_همچنان_ادامه_دارد

اختلال شبکه های دیجیتال در شهرستان بشاگرد همچنان ادامه دارد

بروز اختلال در دریافت شبکه های دیجیتال صدا و سیما و قطعی مداوم آن در شهرستان بشاگرد موجی از گلایه ها و نارضایتی مردم روستای اهون را ایجاد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازهرمز؛ راه اندازی سیستم دیجیتال در عرصه تماشای برنامه های متنوع تلویزیون تجربه ای جدید را فرا روی اکثر هموطنانمان در اکثر نقاط کشور قرار داد زیرا علاوه بر ارائه شبکه های تلویزیونی بیشتر، کیفیت صدا و بهبود نمایش تصاویر در این سیستم از مزایایی بود که همگان را به استفاده از آن به سوی خود سوق می داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شایان ذکر است قابلیت ارائه تعداد شبکه های بیشتر، کیفیت صدا و تصویر بالاتر نسبت به آنالوگ، راهنمای الکترونیکی برنامه ها، اطلاعات اضافی در کنار تصاویر، زبان دوم مانند شبکه آی فیلم، پیام نما با کیفیت بالاتر و خدمات ویژه نابینایان و ناشنوایان از امکاناتی است که در سیستم دیجیتال تعریف شده است.

راه اندازی شبکه های دیجیتالی در شهرستان ها و استانها باعث جمع آوری ماهواره ها توسط مردم شده است، چرا که مردم با وجود شبکه های دیجیتالی دیگر نیازی به وجود ماهواره ندارند.

بشاگرد یکی از شهرستانهایی است که در شرقی ترین قسمت این استان قرار دارد و گویی سرنوشت این شهرستان همچنان با محرومیت در زمینه های مختلف حتی محروم بودن ازبرنامه های رسانه ملی گره خورده است طبق اخبار دریافتی از ساکنین روستای اهون بشاگرد متوجه شدیم حال این روزهای سیستم دیجتال خوب نیستبه نحوی که دریافت اغلب این شبکه ها با اختلال و قطعی مکرر مواجه بوده و این موضوع باعث نارضایتی و گلایه مردم این شهرستان شده است.

گفتنی است قطعی مکرر شبکه های دیجیتال با توجه به برنامه های متنوع و سرگرم کننده آنها، بستر مناسبی را برای استفاده گسترده از گیرنده های ماهواره که نقض صریح قانون مصوب مجلس شورای اسلامی تلقی می شود، فراهم می سازد لذا شهروندان بشاگردی چشم به همت مسئولان شهرستان و مساعدت صدا و سیمای مرکز بندرعباس دوخته اند تا هرچه سریعتر این مشکل را رفع کنند و این منطقه را از پیامدهای فرهنگی نامناسب شبکه های ماهواره ای مصون سازند.

قطعی چهار روزه شبکه های دیجیتال در بشاگرد

صابر حسن زاده،عضو شورای روستای اهون شهرستان بشاگرد در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به قطعی های پی در پی شبکه های دیجیتال در این روستا گفت: قطعی چهار روزه شبکه های دیجیتال باعث نارضایتی و گلایه اهالی روستای اهون شده است چون همه افراد این روستا در سنین مختلف را از تماشای برنامه های رسانه ملی محروم کرده است.

وی افزود:مردم از قطعی های پی در پی و مداوم چند روزه به ستوه آمده اند و هم اکنون به همکاری بیشتر مسئولان برای رفع این مشکل نیازمند هستند تا بتوانند براحتی برنامه های مورد علاقه خود را از طریق شبکه های ملی دریافت کنند.

عضو شورای روستای اهون بشاگرد با اشاره به راه اندازی 5 ساله سیستم دیجیتال در بشاگرد اظهار کرد: در ابتدای راه اندازی این سیستم برخی از اوقات به دلیل بارندگی مشکل قطعی این سیستم وجود داشت اما با کمک مسئولان سریع رفع می شد اما اکنون با گذشت چهار روز از قطعی هنوز هیچ گونه تلاشی برای رفع این مشکل ایجاد نشده است.

هیچ سیگنالی در روستای اهون موجود نیست

حسن زاده با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن در عرصه جنگ نرم تصریح کرد: استفاده از گیرنده های ماهواره در عصر کنونی یکی از راههایی است که دشمن از طریق آن برای نفوذ فرهنگی استفاده می کند و در حقیقت آغاز تهاجم فرهنگی از ماهواره شروع می شود.

وی افزود: روستای اهون از جمله روستاهایی که با وجود 600 خانوار و با جمعیت یک هزار و 500 نفر در حوزه فرهنگی از جمله برپایی هئیت های مذهبی و برگزاری اردوهای جهادی کارنامه درخشانی را به خود اختصاص داده است حال با این تقاصیل شایسته چنین روستایی نیست که از برنامه رسانه ملی محروم و مغلوب شبکه های ماهواره ای شود.

عضو شورای روستای اهون بشاگرد با بیان اینکه این روستا در 10 کیلومتری مرکز شهرستان قرار دارد، گفت: با وجود اینکه این روستا در فاصله بسیاری از مرکز شهرستان قرار گرفته است اما متاسفانه از جاده بسیار مناسبی برخوردار نیست و تردد بسیار سخت در این جاده شاید یکی ازدلائل عدم رسیدگی به مشکلات باشد و بنده بده دفعات برای رفع مشکلات از طریق سازمان و حتی خبرگزاری ها پیگیری کردم اما تاکنون حل نشده اند.

صابری ادامه داد: با توجه به اینکه ایستگاه سیستم دیجیتال در 7کیلومتری روستای اهون قرار دارد اما به دلیل جاده نا مناسب دوستان صدا و سیما نمی توانند با وجود جاده بسیار سخت و نامناسب تجهیزات 40 کیلویی را در این جاده حمل کنند چون امکان آسیب دیدن این دستگاه وجود دارد لذ می طلبد مسئولان امر نسبت به رفع مشکلات جاده ای زودتر اقدام کنند.

وی با بیان اینکه مردم روستای اهون با تمامی سخت ها و مشکلات دست و پنجه نرم می کنند، خطرنشان کرد: از مسئولان شهرستانی و استانی تقاضا می کنیم به این سوال بنده پاسخ دهند که مردم با این همه سختی ها چکار کنند؟

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۰۵۳۰۷/اختلال_شبکه_های_دیجیتال_در_شهرستان_بشاگرد_همچنان_ادامه_دارد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: