قم می تواند با تولید محتواهای دینی در فضای مجازی آسیبهای اجتماعی را کاهش دهد
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۹۷۱۹۶۶۲/قم_می_تواند_با_تولید_محتواهای_دینی_در_فضای_مجازی_آسیب_های_اجتماعی_را_کاهش_دهد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: استان قم با گستردگی مراکز علمی و فرهنگی و تولید محتواهای دینی در فضای مجازی می تواند آسیب های اجتماعی را کاهش داد.
به گزارش خبرنگار ایسنا، سید موسی حسینی کاشانی عصر چهارشنبه در شورای فرهنگ عمومی گفت: استان قم با گستردگی مراکز علمی و فرهنگی و تولید محتواهای دینی در فضای مجازی می تواند آسیبهای اجتماعی را کاهش داد .
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی افزود: بانک تولید محتوای فضای مجازی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی راه اندازی شده است تا بتوانیم با استفاده از ظرفیتهای استان و تولید محتوا، فضاهای مجازی را ساماندهی کنیم چراکه امروزه فضای مجازی روان جامعه را تحت تاثیر قرار داده است .
وی با بیان این که برنامه های مختلفی برای تولید محتوای فضای مجازی پیش بینی شده است گفت: در صورتی که کمیته تولید محتوای فضای مجازی با استفاده از ظرفیت دستگاههایی از جمله اداره کل آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، سازمان تبلیغات اسلامی و سایر نهادهای مربوطه تشکیل شود شاهد عملیاتی شدن برنامه ها خواهیم بود .
حسینی کاشانی، با تاکید بر این که فرهنگسازی نقش مهمی در کاهش آسیبهای اجتماعی دارد گفت: تولید محتوا در فضای مجازی، جریان سازی تبلیغاتی و محیطی، بهره مندی از ظرفیت رسانههای جمعی و نهادهای علمی و آموزشی، تولید برنامههای رادیویی و همگانی، توسعه و ترویج برنامه ها با آموزش مبلغان، ترویج کتابخوانی و توسعه زیرساخت های هنر از جمله راهکارهای کاهش آسیبها است .
وی به جایگاه فضای مجازی در بین عموم مردم اشاره کرد و گفت: در استان قم بالای 170 کانال تلگرامی با بیش از پنج هزار عضو، یک هزار و 30 سایت با بیش از پنج هزار بازدید کننده، 16 مرکز نشر دیجیتال و مرکز فرهنگی دیجیتال و فعال است که اقدام به تولید محتوا می کند .
وی بیان داشت: بایستی سامانه ایمن را در فضای مجازی برای حوزه های مختلف فعال ایجاد شود که در این راستا شبکه ای توسط وزارت ارشاد راه اندازی شده است تا مردم بتوانند با استفاده از این منبع به اطلاعات دسترسی پیدا کنند .
وی با تاکید بر این که فضای مجازی در حال حاضر حس بینایی و شنوایی مردم را تحت تاثیر قرار داده است گفت: طبق آمارهای ارائه شده در سه سال آینده از سه حس دیگر انسان نیز استفاده خواهد کرد .
وی گفت: بازی ها در فضای مجازی در ایران 23 میلیون تن مخاطب دارد که پیش بینی شده است تا سال 1400 به 43 میلیون تن برسد این در حالی است که سهم درآمد بازی های ایرانی 11 درصد از کل بازی های جهانی است .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، خاطر نشان کرد: از طریق بازیها، خشونت و فرهنگ غربی در لایههای پنهان به عموم مردم به خصوص قشر جوانان منتقل می شود .
وی با اشاره به این که شورای فرهنگ عمومی بر اساس آیین نامه برنامهها را دنبال می کند گفت: استان قم جز استانهای برتر در برگزاری جلسههاست که این امر نشانگر دغدغهمندی مسئولان استانی است .
وی افزود: در شورای فرهنگ عمومی مطالب مختلفی از جمله کاهش آسیبهای اجتماعی در پنج موضوع اعتیاد، حاشیه نشینی، فساد اخلاقی، نقاط بحرانی و طلاق به صورت جدی در حال پیگیری است .
انتهای پیاممنبع: ایسنا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۱۹۶۶۲/قم_می_تواند_با_تولید_محتواهای_دینی_در_فضای_مجازی_آسیب_های_اجتماعی_را_کاهش_دهد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی: