Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@01:43:45 GMT

انتقاد رییس شورای اروپا از ترکیه در رابطه با توافقنامه پناهجویان

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۹۷۲۹۲۹۲/انتقاد_رییس_شورای_اروپا_از_ترکیه_در_رابطه_با_توافقنامه_پناهجویان

رییس شورای اتحادیه اروپا گفت از ترکیه انتظار آن می‌رفت که به توافق‌نامه مرزی پایبند بماند اما این در حالی است که آنکارا اتحادیه اروپا را برای عدم پایبندی به تعهدات خود در رابطه با ویزا مورد انتقاد قرار داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، دونالد تاسک، رییس شورای اتحادیه اروپا در دیدار خود از بلغارستان گفت، بلوک اروپا از اقدامات محافظتی بلغارستان در مرز اروپا با ترکیه حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاسک، در کنفرانس خبری مشترک خود با رومن رادو ، رییس جمهور بلغارستان گفت، اتحادیه اروپا از ترکیه انتظار دارد که به موافقت‌نامه خود با اتحادیه در رابطه با پناهجویان پایبند باشد و تعهدات خود را به طور کامل انجام دهد.

تاسک با ذکر این نکته که اتحادیه اروپا از هزینه‌هایی که بلغارستان برای محافظت از مرز کرده است پشتیبانی می‌کند و به زودی کمکهای مالی بیشتری به این امر اختصاص خواهد داد، اضافه کرد: ما هرکاری که بتوانیم برای جلوگیری از مهاجرت غیر قانونی خواهیم کرد. خوشبختانه در حال حاضر شرایط مرز ترکیه – یونان تحت کنترل است.

بلغارستان از سال 2007 یکی از اعضای اتحادیه اروپا بوده است.

رییس شورای اتحادیه اروپا همچنین گفت: بلغارستان آمادگی ملحق شدن به منطقه شنگن را دارد اما با این حال چنین تصمیماتی باید با تایید کلیه کشورهای عضو گرفته شود.

رییس جمهور بلغارستان در این نشست با یادآوری اینکه از مرز بلغارستان با ترکیه به خوبی محافظت می‌شود، گفت: داشتن روابط خوب با ترکیه برای صوفیا (پایتخت بلغارستان) از اهمیت شایانی برخوردار است.

ترکیه سال گذشته در توافق‌نامه‌ای متعهد شد که ریزش سیل مهاجران از ترکیه به اروپا را کنترل کند و اتحادیه اروپا نیز در ازای آن حمایت مالی مضاعفی را برای تامین نیازهای میلیونها پناهنده در ترکیه به این کشور اختصاص دهد و همچنین ویزای شهروندان ترکی که در منطقه شنگن سفر می‌کنند، آزاد باشد.

با این حال از آنجایی که اتحادیه اروپا به شهروندان ترکی آزادی ویزا نداد، این توافقنامه که در ماه مارس انجام شد با مخاطره روبه‌رو است. مقامات ترکی مکرراً اعلام کرده‌اند که در صورتی که اتحادیه اروپا به توافقنامه خود به طور کامل عمل نکند، ترکیه نیز از این به بعد به این توافقنامه پایبند نخواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۹۲۹۲/انتقاد_رییس_شورای_اروپا_از_ترکیه_در_رابطه_با_توافقنامه_پناهجویان را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: