Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-19@09:40:43 GMT

جان سخت شماره 8؛ تست و بررسي تويوتا هايلوکس جديد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۹۷۲۹۳۸۸/جان_سخت_شماره_۸_تست_و_بررسی_تویوتا_هایلوکس_جدید

خبرگزاري آريا - تويوتا هايلوکس از سال 1968 ميلادي به جمع خانواده اين کمپاني پيوست و تا به امروز تبديل به يک عضو جدا نشدني از خانواده بزرگ تويوتا شده است.
خودرويي با سابقه و بسيار محبوب که نه تنها در بازارهاي جهاني، بلکه در بازار داخل کشور هم توانسته خود را ثابت کند و محبوبيتي بسيار بالا در ميان مخاطبانش بدست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



البته اين محبوبيت‌ بي پايه و صرفا به خاطر تويوتا بودنش بدست نيامده، بلکه در پشت آن کوله باري از تجربه، قابليت و توانايي‌ هاي ميداني نهفته است و هايلوکس در طول اين سال ها خود را در عمل به همگان ثابت کرده است.
براي مثال نسل پنجم آن توسط مجله موتور ترند موفق به کسب مقام اول بهترين وانت ‌بار سال شد و تا به امروز 8 نسل از آن را روي چرخه‌ توليد خود قرار داده است.

به تويوتا هايلوکس نمي ‌توان فقط به چشم يک وانت ساده نگاه کرد. تويوتا براي عبور از مناطق صعب ‌العبور و خارج جاده‌ اي تدابير زيادي انديشيده است که يکي از آن ‌ها مجهز شدن اين خودرو به مکانيسم چهار چرخ متحرک است که از سال 1978 يعني نسل سوم آن روي اين خودرو قرار گرفته است.
ما نيز در اين مقاله به سراغ يکي از همين جان‌ سخت‌ هاي بيراهه ‌نورد آمده تا آن‌را مورد بررسي قرار دهيم.
هايلوکس جديد با چهره‌ اي عبوس و خشمگين
با نگاه به نماي کلي هايلوکس 2016 که از زبان طراحي جديد تويوتا که با نام Sharp از آن ياد مي‌ شود، بهره گرفته و روي شاسي جديد تويوتا تاکوما طراحي‌شده است، مي ‌توان اين خودرو را يک پيکاپ زيبا و جذاب دانست که نسبت به نسل قبلي، از نمايي خشن ‌تر، با ابهت ‌تر و پر جذبه برخوردار است و از طراحي کم‌ هيجان و محافظه‌ کارانه‌ نسل قبل فاصله گرفته است.

در زمينه‌ ابعاد، نسل هشتم داراي پهناي بيشتر ولي ارتفاع کمتري نسبت به نسل هفتم است. بزرگ ‌ترين تغيير را بايد در نماي جلو دانست، جايي که چراغ ‌هاي بزرگ و کشيده کاملا جلب توجه مي‌ کنند.
در نمونه ‌هاي اروپايي چراغ‌ هاي روشنايي در روز هم از نوع LED وجود دارد که نماي جلوي هايلوکس را زيباتر مي ‌کنند. اما متاسفانه در مدل‌ هاي عرضه شده در بازار ايران اين گزينه موجود نيست. استفاده از قطعات کرومي به ‌خصوص در جلوپنجره باعث شده، هايلوکس کمي بالاتر از هم‌ رده ‌هايش در کلاس خود جاي گيرد.
سه عدد نوار کرومي جلوپنجره هم با ساير مدل‌ هاي روز تويوتا همخواني دارد. در نماي جانبي اصلي‌ ترين تغيير افزايش برآمدگي گلگيرها است که در مدل قبلي تنها از فلاپ ‌هاي کوچکي معروف به بچه‌ گلگير استفاده شده بود، ولي در مدل جديد گلگيرها کاملا پف کرده و ابعاد بزرگتري يافته ‌اند.

تغيير ديگر در نماي جانبي که چندان محسوس نيست، شيشه جانبي درهاي عقب است که در نسل قبل به‌صورت يک ‌تکه بود اما در نسل جديد دوتکه است.
با اين حال مدل جديد هنوز هم نيمرخ قابل شناسايي دارد. در قسمت عقب هم با توجه به اين که با يک وانت طرف هستيم، نبايد انتظار طرح خيلي خاصي را داشت و تغييرات جزئي در چراغ‌ ها مشاهده مي‌ شود.
هر چند طرح سپر عقب کاملا جديد است. هايلوکس جديد ابعادي برابر با طول 5335 ميليمتر ، عرض 1855 ميليمتر و ارتفاع 1815 ميليمتر دارد؛ همچنين فاصله‌ محوري آن 3090 ميليمتر است.

قابل‌ذکر است که ارتفاع از سطح زمين اين خودرو برابر با 286 ميليمتر است که ارتفاعي کاملا مناسب براي عبور از مسيرهاي صعب ‌العبور و خارج جاده ‌اي است.
به دليل به‌ روزرساني ‌هاي انجام‌ شده در نسل هشتم به‌ وسيله‌ سيستم تعليق شمشي، ظرفيت يدک‌ کشي تويوتا هايلوکس به 3500 کيلوگرم و همچنين ظرفيت حمل بار اين خودرو به 1240 کيلوگرم رسيده است. همچنين قابل‌ ذکر است که ظرفيت باک بنزين اين خودرو نيز به 80 ليتر افزايش پيداکرده است.
تحول اساسي در کابين، جان تازه ‌اي به هايلوکس داد
از ايراداتي كه هميشه كارشناسان به هايلوكس مي گرفتند، طراحي ساده ،سنتي و نه چندان زيباي كابين اين خودرو بود.اما ظاهرا اين ‌بار تويوتا اين مساله را درك كرده و براي طراحي داخلي هايلوكس سنگ تمام گذاشته است.
با ورود به داخل كابين هايلوكس 2016 با طراحي كاملا مدرن و جديد رو به رو خواهيد شد. داشبورد منحني شكل به همراه مانيتور بزرگ لمسي اولين المان ‌هايي هستند كه به چشم مي ‌آيند.

اين مانيتور به دوربين ديد عقب متصل بوده و طراحي آن نيز بيشتر شبيه به يک تبلت است. سيستم تهويه هايلوکس در پايين اين مانيتور قرار دارد که از نوع اتوماتيک بوده. در سمت چپ آن هم سلکتور ترنسفر کيس به چشم مي‌خورد.
فرمان جديد با طراحي زيبا به ‌صورت سه شاخه است که از هم ضخامت خوبي نيز برخوردار است. روي فرمان کليدهايي براي کنترل سيستم صوتي و تلفن همراه وجود دارد. تنها نکته منفي، عدم استفاده از چرم در فرمان است و شايد بهتر بود با اين قيمت بالا از فرمان پلاستيکي استفاده نمي ‌شد.
نشان ‌دهنده ‌ها هم از آن حالت ساده قبلي خارج شده و طراحي آنها به ‌روز شده است. يک نمايشگر TFT رنگي هم در بين نشان دهنده‌ ها وجود دارد که اطلاعات مربوط به خودرو را به راننده نشان مي‌ دهد.

مورد ديگر در داخل کابين روکش پارچه ‌اي صندلي‌ ها است که در کنار ظاهر زيبا کيفيت بسيار خوبي دارد اما بازهم به اين نکته مي ‌رسيم که با پرداخت مبلغ زيادي بابت خريد هايلوکس، روکش پارچه ‌اي صندلي ‌ها نمي‌ توانند انتظارات خريدار را برآورده سازند.
فضاي کابين نيز مناسب بوده و براي رفاه سرنشينان عقب يک زير دستي با دو جا ليواني تعبيه شده است. تويوتا هايلوکس‌ هاي جديد وارداتي از سطح تجهيزات نسبتا پاييني برخوردار هستند و نبايد نسبت به کاربري اين خودرو چندان هم انتظار خاصي از آن‌ ها داشت.

ولي با اين‌حال از امکانات و تجهيزات به‌کار گرفته شده در اين خودرو مي‌ توان به کيسه ايمني هواي راننده و سرنشين جلو، آينه ‌هاي بغل برقي، شيشه‌ هاي برقي با محافظ، کولباکس، رينگ‌هاي آلومينيومي، کولر ديجيتال، دريچه کولر عقب، سيستم کنترل پايداري الکتريکي، سيستم کنترل لغزش تريلر، چراغ‌ه اي مه ‌شکن جلو، فرمان هيدروليک و تلسکوپي، صفحه نمايش لمسي به همراه سيستم صوتي مجهز به 6 عدد بلندگو و ورودي ‌هاي AUX و USB، کنترل سيستم صوتي روي فرمان و دوربين ديد عقب به همراه سنسور هاي پارک عقب اشاره کرد.
پشت فرمان هايلوکس جديد
تويوتا هايلوکس جديد داراي مدل ‌هاي متفاوتي است که شامل چهره و امکانات مختلفي است، ولي ايرتويا نماينده‌ تويوتا در ايران فقط مدلي که با کد SR5 شناخته مي ‌شود و پشت خودرو درج‌شده است را  وارد کشور کرده که خود داراي تجهيزات انتخابي متفاوتي است.

قلب تپنده‌ تويوتا هايلوکس جديد از يک پيشرانه‌ چهار سيلندر خطي با حجم دقيق 2694 سي ‌سي تشکيل‌شده است که از سيستم ‌هاي VVTI و DOHC استفاده مي‌ کند و مي تواند 164 اسب‌ بخار قدرت را در 5200 دور در دقيقه و گشتاور 245 نيوتون‌متر را در 4000 دور در دقيقه توليد کند.
تمام اين 164 اسب ‌بخار توليدي خودرو توسط جعبه ‌دنده‌ 5 سرعته دستي و يا 6 سرعته خودکار در صورت نياز به چرخ ‌هاي عقب و يا هر 4 چرخ منتقل مي‌ شود که به ‌صورت دستي از داخل کابين قابل انتخاب است.

به دليل واردات مدل ‌هاي نسبتا با تجهيزات پايين هايلوکس به کشور اين خودرو داراي کيلس و يا استارتر نبوده و با فشردن دکمه‌ ريموت درب‌ ها را باز مي ‌کنيم و به دليل ارتفاع زياد خودرو از سطح زمين با کمک گرفتن از دستگيره ‌اي که روي ستون جلويي تعبيه ‌شده است و همچنين رکاب ‌هاي زير درها وارد کابين مي‌ شويم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۲۹۳۸۸/جان_سخت_شماره_۸_تست_و_بررسی_تویوتا_هایلوکس_جدید را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: