Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-26@05:23:41 GMT

اجرای 4 طرح برای تحقق اقتصاد مقاومتی در زندگی عشایر

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۹۷۳۱۹۰۲/اجرای_۴_طرح_برای_تحقق_اقتصاد_مقاومتی_در_زندگی_عشایر

رییس سازمان امور عشایر کشور از اجرای چهار برنامه برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال خبر داد. کرمعلی قندالی به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در شاهرود گفت : زنجیره تولید گوشت قرمز، تولید گیاهان دارویی، اصلاح ساختار تشکل ها برای استفاده از ظرفیت مردمی و استفاده از فناوری و دانش نوین برای تولید فرآورده ها و تولید محصولات از برنامه های این سازمان برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال در جامعه عشایر کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کرمعلی قندالی، زندگی عشایر را نماد عینی اقتصاد مقاومتی دانست و افزود : با اجرای این طرح ها میزان بیکاری در جامعه عشایر کشور که هم اکنون چهار درصد است باید کاهش یابد .قندالی گفت: در سه سال گذشته 150 میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای زنجیره تولید گوشت کشور در بین عشایر کشور توزیع شده است.
به گفته قندالی، پارسال 100 میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات مدیریت بحران کشور با سود چهار درصد و دوره برگشت پنج ساله بین عشایر کشور توزیع شد و امسال هم 150 میلیارد تومان تسهیلات از ماده 1012 با سود چهار درصد دروه بازگشت پنج ساله تخصیص یافته است که با مشخص شدن بانک عامل آن توزیع خواهد شد.
قندالی با بیان اینکه با اصلاح بند ب ماده 52 قانون الحاق، 10 درصد از منابع برای تسهیلات زنجیره تولید گوشت قرمز پیش بینی شده است گفت: بر اساس مصوبه مجلس 30 درصد منابع صندوق توسعه ملی معادل 200 میلیارد تومان برای زنجیره تولید گوشت قرمز پیش بینی شده است.
قندالی افزود: یک و نیم میلیارد دلار لایحه دو فوریتی به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد که یک فوریت آن تصویب شد که در صورت تصویب نهایی هزار میلیارد تومان با سود بسیار کم و دوره بازگشت کوتاه بین عشایر کشور توزیع میشود.
به گفته قندالی، برای اولین بار در بند ب قانون برنامه ششم توسعه مصوب شد که 35 درصد درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده کشور برای توسعه و عمران مناطق عشایری کشور هزینه شود.
رییس سازمان امور عشایر کشور افزود: در کشور یک میلیون و 200 هزار نفر عشایر در قالب 213 هزار خانوار فعالیت می کنند که با در اختیار داشتن 28 درصد دام سبک کشور 20 تا 25 درصد مواد پروتئینی به ویژه گوشت قرمز را تولید می کنند.
قندالی با بیان اینکه 59 درصد کشور حوزه قلمرو عشایر است گفت: 35 درصد صنایع دستی کشور در جامعه عشایر تولید می شود.
قندالی افزود: جامعه عشایر در 15 هزار نقطه کشور مستقر هستند و تاثیرات اقتصادی، فرهنگی و امنیتی زیادی در کشور دارند.
رییس سازمان امور عشایر کشور در سفر به شاهرود از نمایشگاه صنایع دستی و سوغات شاهرود و دو سیاه چادر عشایر این نمایشگاه بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۱۹۰۲/اجرای_۴_طرح_برای_تحقق_اقتصاد_مقاومتی_در_زندگی_عشایر را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: