Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@21:30:45 GMT

آغاز کوچ بهاره عشایر کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۹۷۳۱۹۰۳/آغاز_کوچ_بهاره_عشایر_کرمانشاه

مدیر امور عشایری استان کرمانشاه از آغاز کوچ بهاره عشایر این استان خبر داد.

علی‌اشرف آزادی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به آغاز غیررسمی کوچ عشایر استان اظهار کرد: جامعه عشایری استان همزمان با گرم شدن هوا کوچ بهاره خود را به سمت مناطق سردسیر استان آغاز کرده و به مرور در مناطق ییلاقی مستقر خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزادی افزود: امسال به دلیل سرمای هوا عشایر استان کوچ خود را با تاخیر انجام خواهند داد، هرچند برخی هم کوچ خود را آغاز کرده‌اند.

مدیر امور عشایری استان کرمانشاه تاکید کرد: سال گذشته تاریخ رسمی کوچ بهاره عشایر 15 فروردین ماه اعلام شده بود که امسال تصمیم گیری‌ها منطقه‌ای بوده و عشایر باید از 30 فروردین ماه کوچ خود را آغاز کنند.

وی تصریح کرد: عشایر استان تا 15 اردیبهشت ماه حق ورود دام به مراتع را نداشته و باید تعلیف دستی داشته باشند، در غیراینصورت با آنها برخورد و جریمه خواهند شد.

مدیر امور عشایر استان کرمانشاه با بیان اینکه با فرا رسیدن فصل بهار و گرم شدن هوا، 14هزار خانوار عشایری به همراه یک میلیون و500هزار راس دام، کوچ بهاره خود رابه مناطق ییلاقی آغاز می کنند، اظهار کرد: کوچ عشایر استان به دوصورت درون استانی و برون استانی صورت می‌گیرد و عمده عشایر استان در مناطق ییلاقی درون استان مستقر می‌شوند.

به گفته آزادی عشایر استان کرمانشاه در کوچ بهاره مسافتی حدود 15تا 600 کیلومتر را در مدت 30 تا 45 روز طی می‌کنند تا به محل استقرار خود برسند.

مدیرامور عشایر استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به راهگشایی، تعمیر و مرمت راه‌های عشایری به منظور خدمات رسانی بهتر به عشایر حین کوچ اظهار کرد: با توجه به بارندگیهای رخ داده به ویژه در فصل بهار به منظور دسترسی آسان عشایر به اطراقگاه‌ها وگذرگاه‌ها اکیپ‌های راهگشایی در مسیر کوچ کار تیغه زنی ومرمت راه‌های عشایری را انجام داده تا امکان عبور عشایر و تردد کامیونهای خدمات رسان نظیر آبرسانی، آردرسانی و .... فراهم شود.

وی در ادامه با اشاره به پوشش 100 درصدی واکسیناسیون دام عشایر علیه تب برفکی افزود: با هماهنگی دامپزشکی این اتفاق در مناطق قشلاقی استان رخ داده و درصددیم تا امسال واکسیناسیون علیه دیگر بیماریهای دام را برای دام‌های عشایر داشته باشیم.

وی گفت: به پنج هزار خانوار عشایری کوچ رو استان خدمات آبرسانی سیار ارائه می‌شود.

آزادی با اشاره به فرابخشی بودن مسائل و مشکلات عشایر از همه دستگاه‌ها و ارگانهای خدمات رسان به جامعه عشایر خواست تا همکاری بیشتری به جامعه مولد عشایر داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۳۱۹۰۳/آغاز_کوچ_بهاره_عشایر_کرمانشاه را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: