Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-03-29@11:42:26 GMT

بازگشت یوسف پس از ٢٤روز / او در یک رستوران جاده شمال گمشده بود!+ عکس

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۹۷۴۰۹۹۷/بازگشت_یوسف_پس_از_٢٤روز_او_در_یک_رستوران_جاده_شمال_گمشده_بود_عکس

بازگشت یوسف پس از ٢٤روز / او در یک رستوران جاده شمال گمشده بود!+ عکس

حوادث رکنا: یک معلول ذهنی که چند هفته پیش در یک رستوران بین‌راهی گم شده بود، چهار روز پیش به طرز معجزه‌آسایی پیدا شد

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، این جوان ٣٨ساله که یوسف نام دارد، ٢٤روز از خانواده‌اش دور بوده است. این جوان معلول که برای آخرین‌بار در رستورانی در جاده قزوین به رشت رویت شده بود، ٨ روز بعد در یک رستوران بین‌راهی دیگر در حوالی فومن دیده و توسط صاحب آن رستوران به پلیس Police تحویل داده شد و پلیس هم با توجه به شرایط یوسف او را به بهزیستی معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسف به خانه سالمندان منتقل شد و همه این مدت را در آن‌جا سپری کرد. درنهایت خانواده این جوان معلول از طریق تماس همسر صاحب رستوران بین‌راهی فومن از حضور یوسف در آن شهر مطلع شدند و درنهایت روز یکشنبه هفته جاری او را به خانه بازگرداندند؛ اما سرگذشت عجیب این جوان معلول برای همه به‌خصوص اعضای خانواده‌اش به یک معمای شیرین تبدیل شده است. این‌که یوسف در این مدت چطور خودش را با پای پیاده از کوهین به فومن رسانده، این‌که در این مدت چگونه بدون آب و غذا دوام آورده، مسیر و جهت حرکت درست را چگونه تشخیص داده است و سوالاتی از این دست. برای روشن‌شدن واقعیت این ماجرای عجیب به سراغ یکی از اعضای خانواده این معلول خوش‌شانس رفتیم که در ادامه می‌خوانید.
یوسف چطور گم شد؟
سیزدهم مهر ماه بود که این اتفاق افتاد. او همراه با مادرش در مسیر شمال بود که در رستوران چلچله کوهین گم شد. درواقع یوسف به سرویس بهداشتی رفت و بعد از آن دیگر خبری از او نشد. مادرش همه‌جا را دنبال او گشت. به پلیس هم اطلاع دادند، حدود بعدازظهر بود که من از طریق تماس مادرش در جریان گم‌شدن یوسف قرار گرفتم. بعد هم به همراه خانواده یوسف به آن‌جا رفتیم و در دادسرا مفقودشدن او را اعلام کردیم.
تصاویری از دوربین یا نشانی از یوسف در اطراف آن رستوران نبود؟
متاسفانه دوربین آن رستوران خراب بود و هیچ تصویری از بیرون ضبط نکرده بود. از کسبه و راننده‌های آن منطقه هم پرس‌وجو کردیم؛ اما هیچ‌کس او را ندیده بود.
برای تفریح به شمال می‌رفتند؟
دایی یوسف در جمشید آباد رودبار زندگی می‌کند؛ یوسف همراه با مادرش برای دیدن او به آن‌جا می‌رفت.
یوسف قبل از این هم گم شده بود؟
نه، با این‌که او بیمار است و معلولیت ذهنی دارد، اما تاکنون گم نشده بود. او در تهران به تنهایی از خانه خارج می‌شود و به راحتی بازمی‌گردد. این برای اولین‌بار بود که چنین اتفاقی برای او می‌افتاد.
او چند ‌سال دارد؟
٣٨سال. او متولد ١٥خرداد ٥٩ است؛ اما به دلیل بیماری و عقب‌ماندگی ذهنی ازدواج نکرده و با مادرش زندگی می‌کند.
خانواده یوسف در این مدت چه کار می‌کردند؟
پدرش که سال‌ها پیش فوت کرده است. مادرش خیلی نگران بود؛ مدام اسم یوسف را صدا می‌زد. خواهر و برادرهایش هم بشدت نگران بودند. چندبار به اتفاق هم برای پیگیری کارهای او به کوهین رفتیم.
یوسف چند خواهر و برادر دارد؟
سه خواهر و سه برادر. یکی از برادرهایش خارج از کشور زندگی می‌کند؛ اما بقیه خانواده‌اش در تهران هستند. در این مدت که او گم شده بود، خواهرهایش خیلی نگران بودند، همه کار کردند تا او زودتر پیدا شود.
او کی پیدا شد؟
سه روز پیش بود که تلفن زنگ خورد و مردی مشخصات یوسف را به ما اعلام کرد. او گفت که چنین کسی با این مشخصات چند روزقبل پیش آنها بوده و بعد از تماس با ١١٠ او را تحویل اورژانس اجتماعی داده‌اند.
از طرف پلیس با شما تماس گرفته بودند؟
نه، آن کسی که با ما تماس گرفت، صاحب یک رستوران به نام جیران در فومن بود. او به ما گفت که یوسف را تنها در نزدیکی رستورانش دیده که پرسه می‌زند. بعد از چند ساعت به رفتار او مشکوک می‌شود و او را به داخل رستورانش می‌برد و متوجه معلولیت ذهنی او می‌شود. بعد از آن هم با پلیس تماس می‌گیرد و یوسف را تحویل آنها می‌دهد. بعد از چند هفته همسر این مرد خبر گم شدن یوسف را در تلگرام Telegram و چندروزنامه دیده بود و بعد از آن هم با ما تماس گرفتند.
بعدش چه شد؟
من همراه با مادر و خواهرهای یوسف به سمت فومن حرکت کردیم. ابتدا به رستورانی رفتیم که یوسف آن‌جا پیدا شده بود. وقتی از سالم بودن یوسف مطمئن شدیم، با پلیس تماس گرفتیم. از طریق پلیس متوجه شدیم که آنها او را به اورژانس اجتماعی فومن تحویل داده‌اند. به بهزیستی رفتیم و بعد از ارایه مدارک، ما را پیش یوسف بردند. او را در یک خانه سالمندان نگهداری می‌کردند.
یعنی پلیس از پیدا شدن یوسف مطلع نشده بود؟
یکی از گلایه‌های ما همین موضوع است. پلیس به ما هیچ اطلاعی نداد. البته آنها مدعی هستند که سازمان بهزیستی به‌موقع به آنها اطلاع‌رسانی نکرده است، اما وقتی صاحب رستوران در فومن با پلیس تماس گرفته و یوسف را تحویل آنها داده است، چطور مشخصات او استعلام نشده است. ما چندبار به آن‌جا رفتیم و گم‌شدن یوسف را به پلیس و مسئولان قضائی آنها اعلام کردیم. یعنی اگر همسر صاحب رستوران خبر گم‌شدن او را در تلگرام یا روزنامه‌ها نمی‌دید، خدا می‌داند که ما کِی از سالم بودن یوسف باخبر می‌شدیم.
او چه مدتی در خانه سالمندان بود؟
حدود ١٧روز در خانه سالمندان از او نگهداری کردند.
بقیه این مدت کجا بود؟
کسی درست نمی‌داند. همان‌طور که گفتم، او در کوهین گم شده بود و ٨روز بعد در رستورانی در فومن پیدا شده بود. از خودش که پرسیدیم، به ما می‌گوید همه این مدت را راه رفته و راهنمایش هم جاده بوده است، اما این‌که حرف او درست باشد یا نه، نمی‌دانم. برای خود ما هم مشخص نیست یوسف در این مدت کجا بوده است. کسی با شرایط او چنین مسافتی را طی کرده باشد، بیشتر شبیه یک معجزه است. ٨ روز بدون آب و غذا، بدون هیچ همراهی در این مسیر طولانی با پای پیاده ماجرای خیلی عجیبی است.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۰۹۹۷/بازگشت_یوسف_پس_از_٢٤روز_او_در_یک_رستوران_جاده_شمال_گمشده_بود_عکس را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: