Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-28@09:28:53 GMT

ایلدریم: ارسال سلاح برای کردهای سوری به هیچ وجه پذیرفتنی نیست

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۹۷۴۹۸۸۸/ایلدریم_ارسال_سلاح_برای_کردهای_سوری_به_هیچ_وجه_پذیرفتنی_نیست

ایلدریم: ارسال سلاح برای کردهای سوری به هیچ وجه پذیرفتنی نیست

نخست وزیر ترکیه گفت ارسال سلاح به کردهای سوری از سوی آمریکا به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آناتولی، «بنعلی ایلدریم» نخست وزیر ترکیه در واکنش به تصمیم آمریکا برای ارسال سلاح به کردهای سوری گفت: ارسال سلاح و مهمات آمریکا به گروه تروریستی پ ی د به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به بهانه اطمینان حاصل کردن از پیروزی در عملیات آزادسازی رقه به پنتاگون دستور داد تا گروه کردی وای پی جی را تسلیح کند.

امروز پیشتر نیز دیگر مقامات ترکیه در واکنش به اقدام آمریکا موضع گیری هایی داشتند.

«مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در واکنش به تصمیم آمریکا برای ارسال سلاح به کردهای سوری گفت هر سلاحی که به دست وای پی جی می رسد تهدیدی برای امنیت ترکیه است.

وی که در مونته نگرو با خبرنگاران صحبت می کرد، گفت: وای پی جی یک گروه تروریستی است و فرقی بین این گروه و پ ک ک وجود ندارد.

چاوش اوغلو گفت: آمریکا باید بین نیروهای عرب و وای پی جی در ائتلاف نیروهای دموکراتیک سوریه تمییز قائل شود و فقط باید نیروهای عرب وارد شهر رقه شوند.

همچنین نورالدین جانیکلی» معاون نخست وزیر ترکیه گفت آنکارا تسلیح شبه نظامیان کرد سوری توسط آمریکا را نخواهد پذیرفت.

وی در واکنش به تصمیم پنتاگون برای تسلیح مستقیم گروه کرد سوری وای پی جی، گفت: ما نمی توانیم حضور گروه های تروریستی را که آینده ترکیه را تهدید می کنند را بپذیریم. ما امیدواریم آمریکا این سیاست غلط خود را متوقف کند. چنین سیاستی مفید نخواهد بود و شما نباید در کنار تروریست ها باشید.

«جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا امروز در واکنش به اعتراضات مقامات ترکیه به تصمیم آمریکا امروز در لیتوانی گفت آمریکا تمامی نگرانی های امنیتی ترکیه در قبال ارسال سلاح به کردهای سوریه را بر طرف خواهد کرد.

وی گفت: ما با ترکیه در تامین امنیت مرزهای جنوبی اش همکاری تنگاتنگی خواهیم داشت زیرا این مرزها مرزهای جنوبی اروپا است.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۹۸۸۸/ایلدریم_ارسال_سلاح_برای_کردهای_سوری_به_هیچ_وجه_پذیرفتنی_نیست را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: