Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@02:38:38 GMT

شورای امنیت ممنوعیت ارسال سلاح به لیبی را به مدت یک‌ سال تمدید کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۹۷۴۹۸۹۱/شورای_امنیت_ممنوعیت_ارسال_سلاح_به_لیبی_را_به_مدت_یک_سال_تمدید_کرد

شورای امنیت به اتفاق آرای اعضا ممنوعیت تسلیحاتی علیه لیبی را به مدت یک سال دیگر تا ۱۲ ژوئن ۲۰۱۸ میلادی تمدید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، این قطعنامه جدید که از سوی انگلیس تنظیم شده به لزوم اجرای قطعنامه قبلی شورای امنیت به شماره ۲۲۹۲ که سال گذشته در زمینه ممنوعیت ارسال سلاح به لیبی تصویب کرد، اشاره دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطعنامه شماره ۲۳۵۷ به موجب فصل هفت منشور سازمان ملل اجازه اعمال راهکار نظامی را برای اجرای آن می‌دهد تاکید می‌کند، تروریسم و انواع آن یکی از خطرناک‌ترین تهدیدات علیه صلح و امنیت هستند.

در ۱۴ ژوئن شورای امنیت قطعنامه‌ای را مبنی بر مجاز دانستن تفتیش و بازرسی کشتی‌ها در آب‌های سواحل لیبی را با اعمال زور صادر کرد.

این قطعنامه به کشورهای عضو سازمان ملل از طرف این سازمان و سازمان‌های منطقه‌ای از جمله اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد ممنوعیت ارسال سلاح به لیبی را اجرا کنند و این کار را با مشورت دولت توافق ملی لیبی و به مدت یکسال که از امروز آغاز می‌شود، انجام دهند.

این قطعنامه اجازه بازرسی کشتی‌های مشکوک به حمل اسلحه غیرقانونی به سمت لیبی یا از آنجا در آب‌های بین‌المللی را می‌دهد.

در مارس ۲۰۱۱ میلادی شورای امنیت قطعنامه ۱۹۷۰ را تصویب کرد و در آن از همه کشورهای عضو سازمان ملل خواست فروش یا واردات اسلحه به لیبی را ممنوع کنند. این ممنوعیت شامل سلاح، مهمات،‌ خودروها و تجهیزات نظامی و شبه نظامی و لوازم یدکی می‌شود.

همچنین این قطعنامه خرید هرگونه سلاح و هر آنچه مربوط به آن است از لیبی را ممنوع کرد.

در جریان این نشست نماینده مصر که کشورش اخیرا در لیبی دست به حملات هوایی علیه گروه‌های تروریستی زده اعلام کرد، جامعه جهانی باید ممنوعیت ارسال سلاح به ارتش لیبی را بردارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۴۹۸۹۱/شورای_امنیت_ممنوعیت_ارسال_سلاح_به_لیبی_را_به_مدت_یک_سال_تمدید_کرد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: