Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@22:22:20 GMT

شهردار منطقه ۲۲: آلودگی هوای تهران ربطی به بلندمرتبه‌سازی‌ها ندارد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۹۷۵۰۴۱۹/شهردار_منطقه_۲۲_آلودگی_هوای_تهران_ربطی_به_بلندمرتبه_سازی_ها_ندارد

شهردار منطقه ۲۲ با اشاره به بهره‌برداری از ۵۰ پروژه اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، عمرانی و محیط زیستی در در این منطقه گفت: با افتتاح این ۵۰ پروژه، تمام پروژه‌های نیمه تمام این منطقه به اتمام رسیده است.

به گزارش ایسنا، مولایی در نشست خبری امروز افزود: منطقه ۲۲ به علت نوپا بودن باید زیرساخت‌ها و اقداماتی را در حوزه‌های فرهنگی و تامین معابر در دستور کار قرار دهد تا به استانداردهای لازم برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو شهرداری تهران برنامه‌ریزی‌های دقیقی را برای پیش‌بینی افق آینده در حوزه‌های مختلف انجام می‌دهد.

وی در ادامه گفت: منطقه ۲۲ پس از ۱۶ سال که از تاسیس آن می‌گذر، امروز به قطب گردشگری در بعد فرامنطقه‌ای تبدیل شده است بنابراین لازم است زیرساخت‌ها و مقدمات لازم را برای حضور گردشگران در این منطقه فراهم کنیم. برهمین اساس در سال ۹۴، ۱۲۰ پروژه عمرانی و شهری در سطح این منطقه به بهره‌برداری رسید که یکی از پروژه‌های شاخص افتتاح شده در سال ۹۴، فاز دوم دریاچه شهدای خلیج فارس بود.

شهردار منطقه ۲۲ تاکید کرد: با توجه به سیاست‌های اتخاذ شده توسط شهرداری تهران، از سال ۹۵ پروژه جدیدی در سطح منطقه آغاز نشد تا در این فرصت پروژه‌های نیمه‌کاره قدیمی تکمیل شود.

مولایی ادامه داد: فردا ۵۰ پروژه عمرانی، شهری و ترافیکی به بهره‌برداری خواهد رسید که با افتتاح این ۵۰ پروژه تقریبا تمام پروژه‌های منطظقه ۲۲ به اتمام می‌رسد. یکی از حوزه‌های شاخصی که فردا به بهره‌برداری خواهد رسید، «مددسرایی» است که برای افراد آسیب‌دیده اجتماعی احداث شده است. بزرگراه حکیم غرب - که فاز نخست آن سال گذشته به بهره‌برداری رسیده بود- فاز دوم آن، به طول ۹ کیلومتر در منطقه ۲۲ قرار گرفته است که تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. در جریان احداث این بزرگراه، تونلی که از زیر بوستان چیتگر عبور کرده است، تکمیل می‌شود.

وی تاکید کرد: این پروژه در اختیار معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران قرار دارد که تملک اراضی آن توسط شهرداری منطقه ۲۲ انجام شده است.

شهردار منطقه ۲۲ با تاکید بر اینکه این ۵۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان احداث شده است،اظهارکرد: این پروژه‌ها به شکلی برنامه‌ریزی شده بودند که در کمترین زمان ممکن احداث شوند تا صرفه و صلاح شهر در آنها در نظر گرفته شده باشد.

مولایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره جمعیت‌پذیری منطقه ۲۲ گفت: جمعیتی بالغ بر ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار نفر برای آینده در این منطقه پیش‌بینی شده است اما در حال حاضر و براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، ۱۵۱ هزار نفر در این منطقه ساکن هستند.

وی افزود: هنگامی که شهرداری‌ها می‌خواهند پروانه ساخت و سازی صادر کنند، به یک سند بالادستی نیاز دارند که طرح تفصیلی نامیده می‌شود. شهرداری مکلف است مطابق طرح تفصیلی شهر اقدام کند. بدین ترتیب تا امروز شهرداری منطقه ۲۲ هیچ عدولی از طرح تفصیلی نکرده است.

شهردار منطقه ۲۲ ادامه داد: تغییر کاربری‌ها نیز در کمیسیون ماده ۵ مورد بررسی قرار می‌گیرد که ریاست آن بر عهده شهردار تهران و اعضای آن شش نفر از اعضای دولت هستند. اگر طرحی برای تغییر به این کمیسیون برود حتما باید مورد موافقت آن قرار بگیرد. لذا هرگونه تغییر کاربری در سطح منطقه ۲۲ با موافقت این کمیسیون انجام شده است.

مولایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع استقرار ۱۲ واحد مسکونی در بوستان چیتگر اشاره کرد و گفت: حدود ۵۰ سال است که ۱۲ خانوار در بوستان چیتگر مستقر هستند که همگی از کارمندان بازنشسته سازمان جنگل‌ها و مراتع هستند. تا این لحظه هیچ یک از مسوولان این سازمان پاسخ قانع‌کننده‌ای در جهت حل این مشکل نداشته‌اند.

وی تاکید کرد: در جریان استقرار این ۱۲ خانوار، سوالاتی از جمله اینکه این افراد کارمند کدام مجموعه هستند؟ این خانه‌ها تحت چه عنوانی به این افراد داده شده است؟ اگر به صورت سازمانی داده شده است، چرا پس از بازنشستگی پس گرفته نشده مطرح است؟ در واقع ما در بوستان چیتگر مستاجر هستیم و تنها حفظ و حراست از فضای سبز این بوستان را برعهده داریم.

شهردار منطقه ۲۲ با اشاره به اینکه در طول ۶۰ سالی که از احداث بوستان چیتگر می‌گذرد، ۴۵۰ تا ۵۰۰ اصله درخت در آن کاشته شده است،گفت: تنها سال گذشته بیش از ۱۵۰ اصله درخت مطابق شرایط آب و هوایی و جغرافیایی شهر تهران درخت در این بوستان کاشته شده است.

مولایی ادامه داد: در چنین شرایطی که حفظ و حراست فضای سبز این بوستان بر عهده شهرداری تهران است. مسوولانی از سازمان جنگل‌ها و مراتع باید پاسخگوی قشر مظلوم و مستضعفی باشند که در این بوستان مستقر هستند. ما نیز آمادگی داریم که در جهت کمک به این ۱۲ خانوار با مسوولان این سازمان اقداماتی را انجام دهیم.

وی درخصوص دریاچه شهدای خلیج فارس و تامین منابع آبی مورد نیاز این دریاچه گفت: طرح این دریاچه چندین و چند سال است که مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت در سال ۸۹ مطالعات آن به اتمام رسید و سال ۹۰ احداث این دریاچه آغاز شد. این دریاچه قریب ۱۵۰ هکتار وسعت دارد که از این رقم ۱۳۰ هکتار مساحت آبی و مابقی ساحل است. این دریاچه در سال ۹۲ به بهره‌برداری رسید و منابع آبی آن براساس هماهنگی صورت گرفته با امور آب منطقه‌ای از رودخانه کن تامین می‌شود.

شهردار منطقه ۲۲ تاکید کرد: برداشت آب از این منابع از ابتدای زمستان تا آخر این فصل برای دریاچه براساس هماهنگی انجام شده ،صورت می‌پذیرد. تا امروز دریاچه شهدای خلیج فارس خشک نشده و کمک موثری به مسائل زیست محیطی شهر تهران داشته است.

مولایی در پاسخ به سوالی درخصوص ارتباط بلندمرتبه‌سازی‌ها با آلودگی هوای شهر تهران گفت: آلودگی هوای شهر تهران ربطی به بلندمرتبه‌سازی‌ها وجود ندارد. بی‌تردید بلندترین ساختمان ما در منطقه ۲۲ ، ۹۰ متر نخواهد بود. این در شرایطی است که باد از ارتفاع ۱۵۰ متر جریان پیدا می‌کند. لذا طرح چنین موضوعاتی علمی و درست نیست و سیاسی به نظر می‌رسد. این سوال را باید مطرح کرد که چرا کرج و اراک آلوده هستند. آیا علت آلودگی آنها نیز منطقه ۲۲ است؟

شهردار منطقه ۲۲ تاکید کرد: ۴۶ درصد وسعت منطقه ۲۲ فضای سبز است و در حال حاضر فضای سبز این منطقه ۱۷۰ متر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۰۴۱۹/شهردار_منطقه_۲۲_آلودگی_هوای_تهران_ربطی_به_بلندمرتبه_سازی_ها_ندارد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: