Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-16@23:24:31 GMT

متواری شدن برخی پیش‌فروشندگان در منطقه ۲۲

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۹۷۵۰۴۲۱/متواری_شدن_برخی_پیش_فروشندگان_در_منطقه_۲۲

نماینده وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در تهران به دلیل عدم صدور شناسنامه فنی، قانون پیش‌فروش ساختمان مسکوت مانده است، گفت: سونامی ساخت پروژه‌های تجاری در منطقه ۲۲ با اقتصاد مقاومتی در تعارض است که همین موضوع باعث شده برخی از پیش‌فروشندگان در این منطقه متواری و تحت تعقیب باشند.

به گزارش فارس، حسین معصوم با اشاره به اینکه قانون پیش‌فروش ساختمان قانونی است که از نظر وزارت راه و شهرسازی می‌تواند در حوزه مسکن مؤثر عمل کند، گفت: قانون پیش‌فروش ساختمان در سال 88 تصویب شد و آیین‌نامه اجرایی آن چند سال بعد و تا سال 93 به طول انجامید پس اراده‌هایی نمی‌خواهند این قانون اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: هرچند باید پذیرفت که قانون فعلی پیش‌فروش ساختمان به طور 100 درصد بدون ایراد نیست اما به هرحال به طور کلان قانون خوب و موثری در حوزه مسکن است.

معصوم خاطرنشان کرد: دستورالعمل صدور مجوز انتشار آگهی پیش‌فروش و شناسنامه فنی ساختمان صادر و ابلاغ شده است و این قانون در کل کشور اجرا می‌شوداما در تهران به دلیل اینکه شناسنامه فنی صادر نمی‌شود این قانون مسکوت مانده است.

به گفته وی، در قانون پیش‌فروش ساختمان پیش‌سندی باید تنظیم شود و این مستلزم آن است که سند مالکیت و پروانه معتبر ساختمانی داشته باشد.

نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی اضافه کرد: در تهران و در منطقه 22 واحدهای مسکونی زیادی ساخته و پیش‌فروش می‌شود و از آنجا که این منطقه کریدور هوای تهران از غرب به شرق تهران است دارای اهمیت ویژه‌ای است اما ظاهراً در برخی پیش‌فروش‌ها مشکلاتی ایجاد شده است که شورای عالی شهرسازی برای ساخت و ساز در منطقه 22 وارد عمل شده است.

معصوم تصریح کرد: سازنده‌ها به دلیل تعهد در قانون پیش‌فروش از ورود به پیش‌فروش می‌ترسند اما این قانون به طور کامل از حقوق مردم محافظت می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در تهران شناسنامه فنی ساختمان صادر نمی‌شود، گفت: با شهرداری تهران مکاتباتی را انجام داده‌ایم اما تا الان هیچ پاسخی در این خصوص دریافت نکرده‌ایم. به هر حال عدم صدور شناسنامه فنی ساختمان به هر دلیلی غیرقانونی است چرا که این قانون در 21 شهریور سال گذشته ابلاغ شده است.

معصوم در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چه تعداد واحد مسکونی و یا پروژه تجاری در منطقه 22 ساخته می‌شود که دارای مشکل است، گفت: حدود 3 میلیون متر مربع از اراضی منطقه به پروژه‌های تجاری اختصاص داده شده است که اکثر اینها پیش‌فروش شده‌اند اما 2 مورد از این پیش‌فروشندگان متواری و تحت تعقیب هستند.

وی افزود: سونامی مال‌ها در منطقه 22 بیشتر است که با اقتصاد مقاومتی در تعارض است و از سوی دیگر با فرهنگ جامعه ما در تعارض است.

*۳۰ نفر در ارتباط با پروژه پدیده بازداشت هستند

معصوم در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که از او پرسید جدیداً تبلیغات پروژه پدیده در صدا و سیما آغاز شده است آیا این تخلف و جرم است؟ گفت: درخصوص پدیده باید گفت که این پروژه از 2 وضعیت برخوردار است که در ستاد مفاسد در شورای امنیت مطرح شده است بنابراین کارگروهی به ریاست وزیر کشور در نظر گرفته شده و مصوباتی را شورای امنیت کشور با نظر آن کارگروه صادر کرد.

معصوم ادامه داد: این مصوبات برای حفظ منافع سهامداران خُرد بوده است.

وی ادامه داد: تاکنون 30 نفر توسط بازپرس پرونده درخصوص پروژه پدیده بازداشت شده‌اند بنابراین بحث موجود این است که در پرونده پدیده مردم و سهامداران خُرد متضرر نشوند بنابراین اقدامات کنونی مجوز قانونی دارد و هر اقدامی که انجام می‌شود تحت نظر وزارت کشور است. همه می‌دانیم که در پروژه پدیده تخلفاتی صورت گرفته است.

معصوم در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که شرکت‌هایی که مجوز پیش‌فروش ندارند چه باید کنند، گفت: شرکت‌های سازنده که مجوز پیش‌فروش ساختمان ندارند باید از وزارت راه و شهرسازی اقدام به دریافت مجوز کنند در غیر این صورت تخلف کرده و جرم مرتکب شده‌اند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۰۴۲۱/متواری_شدن_برخی_پیش_فروشندگان_در_منطقه_۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: