Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@23:02:15 GMT

فيت بيت در ساخت ساعت هوشمند به مشکل برخورده است

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۹۷۵۰۶۸۷/فیت_بیت_در_ساخت_ساعت_هوشمند_به_مشکل_برخورده_است

خبرگزاري آريا - طبق گزارش ياهو فايننس، فرآيند توليد اولين ساعت هوشمند شرکت فيت‌بيت مملو از دشواري است.

از زماني که شرکت فيت‌بيت (Fitbit) در نمايشگاه CES 2016 از ساعت هوشمند سلامتي بلِيز (Blaze) رونمايي کرد، حرف و حديث‌هاي زيادي درباره‌ي ساخت يه ساعت هوشمند واقعي به وسيله‌ي اين شرکت بر سر زبان‌ها افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنگامي که شرکت فيت‌بيت اقدام به خريد شرکت پبل (Pebble) کرد، اين صحبت‌ها تشديد شدند. مدير عامل اين شرکت هم تاييد کرده که در ماه ژانويه‌ي گذشته در حال کار بر روي محصول مشابهي بوده است. اما به نظر مي‌رسد که ساعت افسانه‌اي فيت‌بيت به اين زودي‌ها عرضه نخواهد شد. به گزارش ياهو فاينَنس (Yahoo Finance)، محصول افسانه‌اي فيت‌بيت به دليل روبه‌رو شدن با مشکلي که مربوط به فرآيند توليد آن است، عرضه‌ي اين محصول را به تعويق انداخته و به جاي فصل بهار در فصل پاييز براي فروش آماده خواهد شد.مقاله مرتبط:فيت بيت ساعت هوشمند سلامتي Blaze را در CES 2016 معرفي کرد
به نظر مي‌رسد که مشکلات به وجود آمده با واحد GPS ساعت هوشمند، گروه فيت‌بيت را مجبور کرده که تمامي فرآيند طراحي و توليد آن را دوباره از صفر شروع کنند. محل قرارگيري آنتن طوري بوده که دستگاه قادر به دريافت سيگنال قوي نبوده است. عدم توانايي دريافت سيگنال، يک مشکل به‌واقع بزرگ براي يک گجت پوشيدني مربوط به سلامت کاربر محسوب مي‌شود. به ادعاي گزارش منتشر شده، علاوه‌بر مشکل ياد شده، شرکت فيت‌بيت با ضد آب کردن دستگاه هم مشکل داشته است؛ ويژگي ديگري که با آن مي‌تواند به رقابت با ساعت اپل واچ سري 2 بپردازد. با اين اوصاف، ممکن است اين ساعت بدون قابليت عايق بودن در برابر نفوذ آب، عرضه شود.ياهو فايننس در ادامه‌ي گزارش خود به جزئيات ديگري پرداخته که ممکن است در زمان عرضه‌ي ساعت هوشمند سلامتي فيت‌بيت شاهد حضور آن‌ها باشيم. اين جزئيات شامل بهره‌مندي ساعت هوشمند از جي‌پي‌اس براي پي‌گيري تمرينات ورزشي کاربر به علاوه‌ي تراشه‌ي NFC به منظور پرداخت‌هاي موبايلي است. ويژگي دوم مربوط به استارتاپ پرداخت Coin بوده که فيت‌بيت سال پيش براي خريد آن اقدام کرد. همچنين اين ساعت احتمالا بايد با سرويس پاندورا (pandora) هم کار کند. اين سرويس اجازه‌ي ذخيره کردن مستقيم آهنگ‌ها را به کاربر مي‌دهد تا بتوان بدون بهره‌گيري از گوشي هوشمند، به آن‌ها گوش کرد. طبق شايعه‌ها، فيت‌بيت قصد دارد که هدفون بي‌سيم خود را هم براي عرضه‌ي هم‌زمان با ساعت هوشمند خود بسازد. شايد ويژگي قابل توجهي که در مورد ساعت هوشمند سلامتي فيت‌بيت شايعه شده، مربوط به طول عمر شارژدهي باتري 4 روزه‌ي آن باشد. قابليتي که تقريبا همه‌ي ساعت‌هاي هوشمند را مغلوب خود خواهد کرد. فيت‌بيت اظهار کرده که اين ساعت با بندهاي قابل تعويض عرضه خواهد شد.اگرچه بايد با اندکي ترديد به موارد ياد شده نگاه کرد؛ اما واضح است که شرکت فيت‌بيت در حال کار بر روي ساعت هوشمند ويژه‌ي خود است. سوال بزرگ اين است که آيا مهندس‌هاي فيت‌بيت قبل از عرضه‌ي نسل سوم ساعت‌هاي هوشمند اپل قادر به مرتفع کردن مشکل ياد شده خواهند بود؟ بايد ديد با وجود اخراج 10 درصد از کارکنان فيت‌بيت و آشفتگي‌هاي به وجود آمده در شرکت، عملکرد شرکت ياد شده چگونه خواهد بود.آيا شرکت فيت‌بيت مي‌تواند به رقابت با غول سخت‌افزاري و نرم‌افزاري دنيا بپردازد؟

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۵۰۶۸۷/فیت_بیت_در_ساخت_ساعت_هوشمند_به_مشکل_برخورده_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: