Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-29@05:20:14 GMT

داشتن «لبخند هالیودی» عارضه دارد؟!/ آب میوه‌ای که نوشیدن روزانه آن معجزه آفرین است/ عادت‌هایی که به‌ اندازه سیگار کشنده‌ هستند

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۹۷۶۴۸۳۴/داشتن_لبخند_هالیودی_عارضه_دارد_آب_میوه_ای_که_نوشیدن_روزانه_آن_معجزه_آفرین_است_عادت_هایی_که_به_اندازه_سیگار_کشنده_هستند

داشتن «لبخند هالیودی» عارضه دارد؟!/ آب میوه‌ای که نوشیدن روزانه آن معجزه آفرین است/ عادت‌هایی که به‌ اندازه سیگار کشنده‌ هستند

خبرگزاری میزان- داشتن «لبخند هالیودی» عارضه دارد، آب میوه‌ای که نوشیدن روزانه آن معجزه آفرین است، جوانی به وقت میانسالی و ... را در بسته سلامت امروز بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، داشتن «لبخند هالیودی» عارضه دارد، آب میوه‌ای که نوشیدن روزانه آن معجزه‌‌آفرین است، جوانی به وقت میانسالی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را در بسته سلامت امروز بخوانید.

عادت‌هایی که به‌ اندازه سیگار کشنده‌ هستند

ساینس الرت: کارشناسان سلامت معتقدند در کنار استعمال سیگار عادات مضر دیگری نیز وجود دارند که همچون مصرف دخانیات کشنده هستند. در میان فاکتورهای خطرزای متعدد برای سلامتی بسیاری از آنها از تمایل فزاینده بشر برای سبک زندگی انزوا گرایانه و کم‌تحرک ناشی می‌شود. رشد رسانه‌های اجتماعی باعث همه‌گیری تنهایی در سراسر جهان شده است که می‌تواند کشنده باشد. نتایج یک تحقیق نشان داده تنهایی دوره عمر فرد را همچون استعمال ۱۵ سیگار در روز کاهش می‌دهد. مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۴ نشان داد نشستن در تمام روز خطر ابتلا به سرطان‌های مختلف را افزایش می‌دهد. هر دو ساعت زمان بیشتری که فرد بی تحرک و در حال نشسته است بیشتر احتمال دارد در معرض ابتلا به سرطان روده و ریه قرار گیرد به رغم اینکه در طول روز ورزش کرده باشد. مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا کمبود خواب را مشکل سلامت عمومی اعلام کرده و حدود ۵۰ تا ۷۰ میلیون نفر از مردم این کشور دچار اختلال خواب یا بی خوابی هستند. در سال ۲۰۱۵ در مطالعه‌ای تاکید شد نداشتن خواب کافی همچون مصرف مداوم سیگار خطر سکته قلبی و مغزی را افزایش می‌دهد. برنزه کردن با دستگاه ممکن است شبیه به نوع کنترل شده حمام آفتاب به نظر برسد اما هر دوی این روش‌ها از استعمال سیگار خطرناک‌تر هستند. شواهد حاکی از آن است که مصرف خوراکی‌های شیرین و فرآوری شده و سرشار از چربی‌های اشباع شده فرد را همچون استعمال سیگار در معرض انواع بیماری‌های کشنده قرار می‌دهد.

 


داشتن «لبخند هالیودی» عارضه دارد

مهر: رشته ترمیمی جز رشته های مادر است و یکی از چالش های ما این است که دنداپزشکان ما به جای اینکه ترمیم را به عنوان کنترل پوسیدگی و بازسازی بدانند بیشتر بحث زیبایی را مطرح می کنند در صورتی که زیبایی زمانی خوب است که اصولش باید حتما آموزش داده شده باشد و دندانپزشک بتواند کار زیبایی را به خوبی انجام دهد. بهتر است به جای آنکه وقتی بیمار وارد مطب می شود او را به سمت زیبایی سوق دهیم به حفظ دندان های افراد اهمیت دهیم. فرد از سن ۶ سالگی یعنی زمان رویش دندان ها تا زمانی که به سن ۷۰ سالگی می رسد باید بتواند دندان هایش را حفظ کند و با پیشگیری، جلوی هزینه های اضافی گرفته می شود. اولین خطی که باعث حفظ دندان ها می شود بهداشت دهان و دندان و کنترل پوسیدگی و بیماری لثه است که همه اینها جلوی مشکلات بعدی و هزینه ها را می گیرد تا فرد دندان هایی داشته باشد که سال ها بتواند از آنها استفاده کند. یکی از معیارهایی که الان مد شده داشتن دندان های روشن است و این را باید در نظر بگیریم که قبل از اینکه دندان های خودمان را روشن کنیم، اصول اولیه مسواک زدن و بهداشت دهان و دندان را فرا بگیریم. بهتر است افرادی که می خواهند دندان های هالیودی داشته باشند بدانند که این کار در دراز مدت موجب حساس شدن دندان ها، پوسیدگی های مجدد و تغییر رنگ های لبه ای در دندان ها می شود و در روش هایی مثل «ونیر»، باید دندان تراش بخورد که این کار باعث از بین رفتن مینای دندان می شود.


سردردتان را با این روغن‌های خانگی تسکین دهید

فرادید: اکثر روغن‌های ضروری به عنوان درمانگر خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از این روغن‌های ضروری، یک درمانگر موثر برای از بین بردن سر درد‌ها به شمار می‌روند، حال سوال این است که کدام یک از روغن‌های ضروری بهتر هستند؟ روغن ضروری، مایع غلیظی است که از گیاه گرفته می‌شود. آروماتراپی نیز یکی از روش‌های درمانی است که در آن از روغن‌های ضروری بهره می‌جویند. آروماتراپیست‌ها معتقدند که هر روغن ضروری، مجموعه‌ای از مزایای بهداشتی را ارائه می‌دهند. تعدادی از مطالعات نشان می‌دهند که برخی از روغن‌های ضروری ممکن است برای درمان سر درد مفید باشند. عبارتند از:
روغن اسطوخودوس، روغن رزماری، روغن نعناع، روغن بابونه، روغن اکالیپتوس.


سرما خوردگی و آنفلوآنزا را با چای دور بزنید

عصرایران: چند وقتی است که آب و هوای سرد از راه رسیده و نوشیدن چای گرم می تواند یکی از بهترین روش ها برای فراموش کردن سرمای هوا باشد. پژوهشی هیجان اگیز که در نشریه پزشکی Advances in Therapy منتشر شد، نشان داد که عصاره سرخارگل از قدرت بالایی در کاهش خطر ابتلا به عفونت های تنفسی برخوردار است، در شرایطی که خطر ابتلا به سینه پهلو، عفونت های گوش، ورم لوزه، و فارنژیت را کاهش می دهد. سرخارگل نشان داده است حتی اگر به عفونت تنفسی مبتلا باشید نیز در کاهش شدت علائم بیماری موثر عمل می کند. نتایج مطالعه ای که در نشریه Cell Immunology منتشر شد، نشان داد که سرخارگل به طور قابل توجهی علائم عفونت های تنفسی فوقانی را کاهش داده است. سرخارگل از خواص ضد التهابی قوی سود می برد، که احتمالا مسئول این اثرات هستند. میوه آقطی دیر زمانی است که به عنوان یک مبارز طبیعی در برابر سرماخوردگی و آنفلوانزا مورد استفاده قرار می گیرد. پژوهشی که در نشریه Nutrients منتشر شد، نشان داد دوره سرماخوردگی افرادی که میوه آقطی مصرف کرده بودند، نسبت به افرادی که دارونما دریافت کرده بودند، به طور قابل توجهی کمتر بوده است. پژوهش های بسیاری نشان داده اند که زنجبیل حتی زمانی که داروهای آنتی بیوتیک یا ضد ویروس شکست می خورند، از توانایی بالایی در مبارزه با ویروس ها و باکتری ها برخوردار است. ملیسا که به نام بادرنجبویه نیز شناخته می شود، به واسطه اثرات ضد ویروسی خود، به ویژه در برابر ویروس تبخال، شناخته شده است و پژوهش های جدید آزمایش آن در برابر بیماری های ویروسی، از جمله آنفلوانزا را هدف گذاری کرده اند.


آیا پیاده روی برای تناسب اندام کافی است؟

‌ایسنا: در سال‌های اخیر ورزش‌هایی همچون کراس فیت، اینتر وال و غیره پر طرفدار شده‌اند. با این حال پیاده روی همچنان جزو ورزش‌هایی است که محبوبیت زیادی دارد و به افراد برای کاهش وزن پیشنهاد می‌شود. پیاده روی فواید زیادی دارد و ارزش ‌اضافه شدن به برنامه ورزش را دارد. پیاده روی هزینه زیادی ندارد و به مفاصل فشار وارد می‌کند. پیاده روی نیاز به لوازم خاصی ندارد. پیاده روی باعث افزایش ایمنی بدن و قدرتمند شدن استخوان‌ها می‌شود. پیاده روی به شما کمک می کند تا به میزان فعالیت پیشنهاد شده در هفته‌ برسید. انجام ورزش‌های مختلف در طول هفته‌ در صورتی که با نشستن مداوم همراه باشد، نمی‌تواند کافی باشد و به همین دلیل پیاده روی در دیگر ساعات روز می‌تواند بیشتر به افزایش فعالیت هفتگی و در نتیجه‌ جلوگیری از بیماری‌ها کمک کند. سعی کنید در کنار پیاده روی ورزش‌های قدرتی را نیز در برنامه خود داشته باشید. در روزهایی که پیاده روی نمی کنید ورزش‌ قدرتی انجام دهید. انجام دو جلسه ورزش قدرتی در هفته‌ کافی است. اگر پیاده روی به تنهایی انجام شود قدرت بدن افزایش پیدا نمی‌کند و عضلات شکل نمی‌گیرند.


کارهایی که سلامت خانم‌ها را در میانسالی تضمین می‌کند

چاردیواری: همه افراد باید فعالیت بدنی به صورت روزانه را مدنظر داشته باشند و موارد زیادی در تنظیم نوع و شدت فعالیت بدنی نقش دارد، ولی به طور کلی می‌توان برای ورزش مدت زمان و شدت خاصی تعیین کرد. همه خانم‌ها در دوران میانسالی باید توجه ویژه‌ای به وضعیت سلامت خود داشته باشند و یک ارزیابی دقیق برای شیوه زندگی خود انجام بدهند که در این ارزیابی برخی موارد بسیار حائزاهمیت است. برای مثال، داشتن وزن مناسب یکی از مواردی است که در سلامت افراد نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. علاوه بر توجه به بدن از نظر چاقی، باید توجه ویژه‌ای به تغذیه نیز داشت. خانم‌ها باید طی روز به هرم غذایی توجه کافی داشته باشند و از تمام غذاهای هرم به اندازه کافی و مناسب استفاده کنند. آن دسته از افرادی که به اضافه وزن و چاقی مبتلا هستند، بهتر است برای این منظور از متخصص تغذیه کمک بگیرند. یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در دوران میانسالی، سرطان ریه است که هم خانم‌ها و هم آقایان به آن مبتلا می‌شوند به همین دلیل مصرف سیگار و دخانیات را باید کنار گذاشت. بعد از سرطان ریه، سرطان پستان در جایگاه دوم سرطان‌های شایع برای خانم‌ها قرار می‌گیرد، به همین دلیل خانم‌ها باید غربالگری‌های دوره‌ای و معاینات تشخیصی را انجام بدهند و در صورت مشاهده هرگونه مشکل در این عضو از بدن، به پزشک مراجعه کنند.

 


آب میوه‌ای که نوشیدن روزانه آن معجزه‌‌آفرین است

جام جم: آب هویج مواد غذایی و معدنی زیادی دارد مانند منگنز، پتاسیم و دیگر موادی که می‌توانند بدن شما را در مقابل بیماری‌هایی همچون دیابت و سرطان تقویت کنند و دید، سلامت پوست، مو و ناخن را افزایش دهد. هویج از نظر بیوتین، مولیبدن، فیبر، پتاسیم، ویتامین‌های K، B1، B6، C و E، منگنز، نیاسین، پانتوتنیک اسید، فولیت، فسفات و مس بسیار غنی است. تقویت بینایی یکی از مهمترین خواص آب هویج است زیرا بتا کاروتن، لوتئین و زیخانتین همگی جلوی کاهش دید در اثر پیری را می‌گیرند. ویتامین A موجود در آب هویج خطر بیماری‌های قلبی و سکته قلبی را کاهش می‌دهد و ضد استرس می‌باشد. آب هویچ یک عامل ضد سرطان است. ماده کاروتنوید خطر سرطان به ویژه خطر سرطان مثانه، پروستات، روده بزرگ و سینه را کاهش می‌دهد. آب هویج حاوی موادی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند. در مقابل خطر رادیکال‌های آزاد، عفونت، باکتری‌های زیانبار و حمله‌های ویروسی بدن را محافظت می‌کند.
آب هویج مقدار زیادی ویتامین B دارد که به شکسته شدن کلوکز، چربی و پروتئین کمک می‌کند و باعث تقویت سوخت و ساز و ساخت ماهیچه می‌شود.


عطاری هایی که «قرص برنج» بفروشند پلمب می شوند

اتحادیه به تمامی عطاری های سراسر تهران هشدارهای لازم را در قالب پیامک و تعهد محضری بیان کرده است که به هیچ عنوان حق فروش دارو و مواد سمی بخصوص «قرص برنج» را ندارند. اکثرا عطاری هایی که مجوز ندارند این دسته از قرص های غیر مجاز را در اختیار مردم می گذارند چرا که این قرص ها به صورت قاچاق وارد کشور شده و فروش آن ها در عطاری ها غیرقانونی است. همان طور گفتیم، مرتبا اتحادیه به عطاری ها پیامک می زند که قرص برنج نباید توسط هیچ عطاری فروخته شود و تعهد محضری از کسانی که پروانه کسب می گیرند، دریافت می کنیم. بازرس های اتحادیه، اصناف، تعزیرات و سازمان غذا و دارو مرتب روی عطاری ها نظارت های جدی را دارند و اگر افراد متخلف شناسایی شوند به شدت با آنها برخورد شده و مغازه آنها نیز پلمپ می شود. مردم دقت داشته باشند در صورت مشاهده تخلفی حتما به اتحادیه عطاران اطلاع دهند، ما به سرعت عطاری مورد نظر را بازرسی کرده و پیگیری های لازم برای آن نیز صورت می پذیرد. اما نکته ای که وجود دارد این است، اگر قرص برنج در کشور فروخته می شود به این معنی نیست لزوما از عطاری ها این کار صورت پذیرفته است هر چند که گاهی، برخی عطاری ها که تعداد اندکی هستند، تخلف می کنند اما برای برخورد با فروش قرص برنج، باید از ریشه برخورد کرد.


انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

 

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۴۸۳۴/داشتن_لبخند_هالیودی_عارضه_دارد_آب_میوه_ای_که_نوشیدن_روزانه_آن_معجزه_آفرین_است_عادت_هایی_که_به_اندازه_سیگار_کشنده_هستند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: