Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-28@14:43:02 GMT

تهیه و تنظیم منشور حقوق شهروندی در مطب پزشکان/ گزارش تخلفات به مراجع قضایی ارسال شود

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۹۷۶۴۹۱۴/تهیه_و_تنظیم_منشور_حقوق_شهروندی_در_مطب_پزشکان_گزارش_تخلفات_به_مراجع_قضایی_ارسال_شود

تهیه و تنظیم منشور حقوق شهروندی در مطب پزشکان/ گزارش تخلفات به مراجع قضایی ارسال شود

خبرگزاری میزان- قاسمی دادستان اراک از تهیه و تنظیم منشور حقوق شهروندی در مطب پزشکان خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی گزارش کامل، اقدامات و نتیجه بازرسی‎ از مطب‎ پزشکان را به همراه مستندات مربوطه هر سه ماه یکبار به مرجع قضایی ارسال کند. قاسمی دادستان عمومی و انقلاب استان مرکزی در گفت‎وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، با اشاره به صدور دستور ویژه بازرسی از مطب پزشکان به منظور نظارت بر حفظ حقوق شهروندی اظهار کرد: در پی وصول گزارش های مختلف مبنی بر بروز تخلفات و جرایم در مطب برخی پزشکان عمومی و متخصص و دندانپزشکی‎های شهر اراک، طی دستور ویژه‌‏ای خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی استان بررسی و نظارت و دقت مضاعف در خصوص رعایت حقوق شهروندی در عرصه نظام سلامت در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دادستان عمومی و انقلاب اراک ادامه داد: منشور حقوق شهروندی در مطب پزشکان و ابلاغ آن به تمامی پزشکان، منشی‏‌ها و درمانگاه‎ها و بیمارستان صورت گرفت.
وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید گزارش کامل، اقدامات و نتیجه بازرسی‎ها به همراه مستندات مربوطه را هر سه ماه یکبار به مرجع قضایی ارسال کند.
گفتنی است؛ در این دستور آمده است عدم نصب تعرفه‏‎های خدمات پزشکی در محل مطب، تحمیل مخارج غیر ضروری و ارائه مازاد بر احتیاج بیماران ، افشای اسرار و نوع بیماری بیماران به دیگران با انجام ویزیت چند بیمار در حضور بیماران دیگر و نشاندن دیگر بیماران در حین معاینه در اتاق دکتر، هدایت بیماران به مطب شخصی یا بخش خصوصی، اجبار بیماران برای مراجعه به مراکز آزمایشگاهی و رادیو لوژی ... خاصی که توسط دکتر معرفی می‏‎شود، فروش دارو و محصولات آرایشی بهداشتی و تجهیزات و لوازم پزشکی در محل مطب، نوبت‎دهی نامناسب و غیر شفاف و معطلی زیاد بیماران،حجاب نامناسب برخی پزشکان و منشی مطب، بد اخلاقی با بیماران و عدم پاسخگویی و راهنمایی مناسب و پاسخگویی به سئوالات بیماران و غیره سبب نارضایتی شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۴۹۱۴/تهیه_و_تنظیم_منشور_حقوق_شهروندی_در_مطب_پزشکان_گزارش_تخلفات_به_مراجع_قضایی_ارسال_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: