Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@00:00:51 GMT

مراسم یادبود لحظاتی با ماموستا بیسارانی در سروآباد برگزار شد+عکس

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۹۷۶۵۱۹۱/مراسم_یادبود_لحظاتی_با_ماموستا_بیسارانی_در_سروآباد_برگزار_شد_عکس

مراسم یادبود لحظاتی با ماموستا بیسارانی در سروآباد برگزار شد+عکس

مراسم یادبود لحظاتی با ماموستا بیسارانی با حضور شاعران و هنرمندان سروآبادی در این شهر برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازاورامانات، مراسم یادبود تاوی چه نی ماموستا بیسارانی به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی با حضور مسئولین شهرستانی، فعالین ادبی و شاعران شهرستان سروآباد و با همت کانون بسیج هنرمندان شهرستان سروآباد در سالن تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این مراسم فرمانده سپاه پاسداران شهرستان سروآباد که خود دستی بر قلم دارد و و دوستدار شعر و شاعری است و خود نیز کتاب شعری به چاپ رسانیده ضمن ادای خیر مقدم به میهمانان خاطر نشان کرد: وقتی خداوند خود زیباست و زیبایی را دوست دارد پس شعر و زیبایی هایش نیز مورد پسند همگان در تمامی جوامع بوده است.

سرهنگ غفاریان افزود: هر انسانی شمه ای از زیبایی های خلقت را در قالب انواع هنرها ارائه می دهد اما هنر شاعر شامل مجموعه ای از انواع هنر های موجود در طبیعت است که در وی نهفته شده و به زیبایی به قلم می آورد.

وی هنر شعر را به تسلسلی از گردش در مدار زیبایی تشبیه کرد به گونه ایی که با الهام گرفتن از لغات زیبا و دور انداختن الفاظ زشت مدام در حال غنی سازی ادبیات است.

فرمانده سپاه سروآباد با اشاره به اینکه هر منطقه ای که به شعر و عرفان بهای بیشتری داده باشد شاعران و عارفان بیشتر از آن برخواسته است ادامه داد: منطقه اورامانات دارای طبیعتی بکر و زیبایی های شگفت انگیزی می باشد به طوری که در کمتر منطقه ای بتوان این گونه زیبایی های خلقت را یافت بر همین اساس هم انسان هایی وارسته و عارف الهام گرفته از این زیبایی های خدادادی به شاعران و عارفان بزرگی مبدل گشته اند.

در ادامه این مراسم عدنان ذبیحی فعال ادبی و دبیر موسسه ادبی ماموستا بیسارانی مختصری درباره زندگی نامه و علم و آگاه ماموستا بیسارانی و همچنین نحوه سرودن شعرهای آن شاعر و بزرگ مرد بیسارانی و منطقه اورامانات برای حاضرین توضیح داد.

ارکان قدیمی مجری برنامه و مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان سروآباد به مناسبت روز پدر شعر زیبایی را دکلمه کرد.

در ادامه این مراسم بخشدار مرکزی سروآباد با اشاره به اینکه ماموستا بیسارانی بیش از یک قرن قبل تر از ویکتور هوگو و مولوی به سرودن شعر رمانتیک پرداخته گفت: با توجه به اینکه ویکتور هوگو و مولوی شاعر کرد هم عصر بوده اند و هنگامی که از مولوی درباره نحوه سرودن اشعارش که به سوی رمانتیک رفته پرسیده اند ، آنها را الهام گرفته از ماموستا بیسارانی دانسته است.

سید عطا حسینی به پنج آیتمی اشاره کرد که اگر در زمان ملا مصطفی بیسارانی فراهم بود ایشان در جهان شناخته تر از اینها بودند و گفت: در آن دوران به دلیل نبود قدرت سیاسی، اجتماعی، علمی، و محدودیت تعداد افرادی که هم زبان وی بودند موجب شد تا در شناخت این بزرگ مرد به جهان بی مهری و کم کاری شود.

وی ادامه داد: در آن دوران با توجه به اینکه شاعران و بزرگ مردانی چون ملامصطفی بیسارانی برای رسیدن به یافته ها و دیدن زیبایی های خلقت و الهام گرفتن از آن باید با سختی و مشقت فراوان به جای جای این مناطق و روستا به روستا و شهر به شهر سفر می نمود تا به آنها می رسید اما اکنون شرایط آسانتر شده و جوانان و کودکان ما به صفحات وب و گشتن در اینترنت اکتفا می کنند.

بخشدار مرکزی در ادماه سخنانش به خواسته اهالی بیساران و که خواسته مردم شهرستان سروآباد است و عدنان ذبیحی به آن اشاره کرد گریزی زد و گفت: شناساندن ملا مصطفی بیسارانی اگر محدود به روستای بیساران شو در حقیقت ناشناخته باقی خواهد ماند و ماباید در سطح و سیع و گسترده ای این بزرگ مرد را به دنیا بشناسانیم .

وی در پایان علی الحساب به اهالی بیساران قول ساخت یک سردیس و یا تندیس شایسته ماموستا بیسارانی در روستای بیساران را در سال 96 به اهالی بیساران و مردم سروآباد داد.

سرودن شعر توسط شاعر خوش ذوق و پرتلاش سروآباد ساسان منفرد و همچنین سیاچمانه فواد نودشه ایی و اهدای جوایز به فعالین عرصه شعر و فرهنگ از دیگر برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۵۱۹۱/مراسم_یادبود_لحظاتی_با_ماموستا_بیسارانی_در_سروآباد_برگزار_شد_عکس را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: