Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@21:18:21 GMT

کتاب ماموستا در پاوه رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۹۷۶۵۱۹۳/کتاب_ماموستا_در_پاوه_رونمایی_شد

کتاب ماموستا در پاوه رونمایی شد

کتاب ماموستا که به خاطرات ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه اهل سنت شهر پاوه می‌پردازد، در پاوه رونمایی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرصاد، عصر امروز چهارشنبه با حضور مسئولین کشوری و لشکری در شهر پاوه، از کتاب ماموستا رونمایی شد.

موضوع کتاب «ماموستا» خاطرات ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه اهل سنت شهر پاوه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ماموستا ملا قادر قادری از جمله کسانی است که در دوران شکستن حصر پاوه، مجاهدت های فراوانی را انجام داد.

چندی پیش ماموستا قادری این کتاب را به رهبر معظم انقلاب اهدا کرده بود.



دشمن پس از ۳۸ سال از انقلاب هنوز با ما آتش بس نکرده است

ماموستا ملا قادر قادری عصر امروز چهارشنبه در مراسم رونمایی از کتاب «ماموستا» که در یادمان شهدای پاوه برگزار شد، قرآن کریم به پیامبر (ص) می‌فرماید ای پیامبر شما قصه های گذشتگان و آن چه که در گذشته اتفاق افتاده و آثارش باقی مانده است را برای نسل حاضر بیان کن، امید است که نسل حاضر درس عبرت بگیرند.

ماموستا ملا قادر قادری با بیان اینکه شهرستان پاوه دارای پنج شهر می باشد، گفت: این شهرستان ۶۵۰ شهید در راه انقلاب و امنیت ایران و همراهی با نظام تقدیم کرده است.

وی با اشاره به خاطراتی از حماسه ۲۶ مرداد پاوه گفت: شب ۲۵ مرداد ۵۸ شب رعب بود، در روز ۲۶ مرداد بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران با اعلام پیام نجات، دلسوزی و حمایت خود از مردم این منطقه، حصر پاوه شکسته شد.

ماموستا قادری تعداد شهدای این حماسه را بیش از ۴۰ نفر عنوان کرد و گفت: حضور ما هم امروز در این مکان و در جوار شهدای این حادثه، حقیقتا با هدف تجلیل و گرامی داشت یاد و خاطره آن بزرگواران است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: هر قومی اگر تاریخ نداشته باشند مرده است و اگر تاریخ هر قومی درست تحلیل و یا نقل نشود، امانت داری آن قوم حفظ نشده و سابقین هم به صورت مطلوب معرفی نشده اند.

امام جمعه پاوه با بیان اینکه این مراسم، مراسم شب خاطره و قصه گویی است که اگر این خاطرات نباشد قومی مرده هستیم، گفت: در این مملکت پس از ۳۸ سال از وقوع انقلاب، هنوز جنگ با ما تمام نشده است و هنوز دشمن با ما اعلام آتش بس نکرده است اما ما در طول این سالها در کنار هم ایستاده و وحدت داشته ایم.

ماموستا قادری با اشاره به چگونگی شهادت شهید حججی تصریح کرد: این اقدام با کدام الله اکبر صورت می گیرد، هر مسجدی مسجد نیست و هر الله اکبری، هم الله اکبر نیست و بلکه تبیین این دو کلمه هم بر عهده ما روحانیون است .

وی در پایان گفت: این کتاب به طور کلی در دفاع از اسلام، دفاع از انقلاب، دفاع از مردم و دفاع از رهبری و در طی سه سال و با زحمات نویسنده آن جناب آقای علی رستمی تالیف شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۶۵۱۹۳/کتاب_ماموستا_در_پاوه_رونمایی_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: