Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@09:58:07 GMT

گاومیش های سوخته هورالعظیم رایگان درمان می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۷۸۳۰۷۳/گاومیش_های_سوخته_هورالعظیم_رایگان_درمان_می_شود

گاومیش های سوخته هورالعظیم رایگان درمان می شود

اهواز - ایرنا - مدیر کل دامپزشکی خوزستان با اشاره به سوختگی سه راس گاومیش در تالاب هورالعظیم گفت: دامپزشکی استان هزینه دارو و درمان این گاومیش ها را تقبل کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دامپزشکی خوزستان، مصطفی کنارکوهی افزود: این تصمیم در پی سوختن سه راس گاومیش در اثر آتش سوزی تالاب هورالعظیم در محدوده شهرستان دشت آزادگان اتخاذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: پس از دریافت گزارش، اکیپ های دامپزشکی شهرستان دشت آزادگان به محل اعزام شدند و اقدامات موثر درمانی رایگان برای گاومیش های دچار سوختگی انجام دادند.
به گفته وی، در حال حاضر اقدامات درمانی ادامه دارد.
کنارکوهی درباره هزینه یک میلیون تومانی که دامدار پیش از این برای درمان این گاومیش ها پرداخت کرده اظهار داشت: کار درمان به بخش خصوصی واگذار شده و دامدار قبلا به درمانگاه خصوصی مراجعه کرده بود، اقدام دامپزشکی خارج از وظایف سازمانی و برای کمک به دامدار خسارت دیده است.
بر اساس این گزارش، تصاویر سه رأس گاومیش که چند روز پیش پوستشان در آتش سوزی هورالعظیم سوخته شده در فضای مجازی جنجال آفرین شد.
اگر چه فرماندار هویزه سوختگی این گاومیش ها را تکذیب کرده و آن را نتیجه یک دعوای خانوادگی قلمداد کرده بود اما مدیر جهاد کشاورزی دشت آزادگان و رئیس حفاظت محیط زیست این شهرستان تایید کرده اند که این گاومیش ها در نتیجه آتش سوزی در هورالعظیم دچار سوختگی شده اند.
هورالعظیم در جنوب غربی کشور در خوزستان قرار دارد که در حوزه شهرستان های دشت آزادگان و هویزه است. بخش وسیعی از این تالاب به دلیل کاهش شدید آب رودخانه کرخه و خشک شدن انهار ورودی، دچار خشکیدگی شده که این مساله در روزهای اخیر منجر به آتش سوزی در تالاب شده است.
آتش سوزی در بخش عراقی این تالاب نیز از دو هفته پیش تا کنون ادامه دارد.
خشک شدن انهار و تالاب هورالعظیم همچنین زندگی 13 هزار راس گاومیش در دشت آزادگان را تهدید می کند.

9754/6002

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۸۳۰۷۳/گاومیش_های_سوخته_هورالعظیم_رایگان_درمان_می_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: