Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-19@02:01:52 GMT

اطلاع‌رسانی لحظه‌ای رسانه ملی از زلزله/تیر خلاص به شایعه

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۹۷۹۴۰۱۲/اطلاع_رسانی_لحظه_ای_رسانه_ملی_از_زلزله_تیر_خلاص_به_شایعه

اطلاع‌رسانی لحظه‌ای رسانه ملی از زلزله/تیر خلاص به شایعه

از ساعات اولیه وقوع زلزله در غرب کشور، شبکه خبر با اطلاع‌رسانی مداوم به‌صورت زیرنویس و ارتباط تلفنی با متولیان امداد و نجات کشور و بویژه استان‌های غربی، تلاش کرد علاوه بر آگاه کردن مخاطبان از شرایط و اوضاع مناطق زلزله‌زده، به ایجاد آرامش در کشور و رفع دغدغه‌های مردم کمک کند.

این شبکه طی تماس‌های مستقیم تلفنی با مدیران بحران کشور از جمله رئیس هلال‌احمر، رئیس و معاون سازمان مدیریت بحران، مسئولان وزارت بهداشت و درمان، مسئولان وزارت نیرو، مسئولان اورژانس و دیگر دست‌اندرکاران مدیریت بحران در کشور، اطلاع‌رسانی جامع از این حادثه را آغاز کرده و این اطلاع‌رسانی همچنان در شبکه‌های مختلف ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس، رئیس خبرگزاری صداوسیما در گفت‌وگو با جام‌جم گفت: یکشنبه‌شب، از دقایقی بعد از وقوع زمین لرزه در مناطق غربی و جنوب‌غربی کشور که در بیشتر استان‌های کشور احساس شد، شبکه خبر اطلاع‌رسانی لحظه‌ای خود را آغاز کرد. در وهله اول، هدف این بود که از طریق مصاحبه با مسئولان محلی و همچنین مسئولان کشوری در تهران، ابعاد حادثه و میزان خسارات و مرکز اصلی زمین‌لرزه مشخص شود. همچنین با توجه به شوک و وحشتی که بر مردم مناطق غربی و دیگر نقاطی که زمین‌لرزه را احساس کرده بودند حاکم شده بود، شبکه خبر تلاش کرد تا فضای روانی این مناطق را به سمت آرامش سوق دهد.

سیدمهرداد سیدمهدی با اشاره به اخبار غلطی که در مواقع حساس و بحرانی در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود، افزود: با توجه به شایعات و خبرهای ضد و نقیضی که در فضای مجازی پخش شده بود، شبکه خبر در اطلاع‌رسانی‌های مستمر خود تلاش کرد بر فضای شایعه غلبه کند و مردم را به سمت اخبار صحیح و دقیق از طریق رسانه ملی و خبرگزاری صداوسیما هدایت کند. شبکه خبر از همان دقایق اولیه زلزله، پوشش ویژه خود را برای اطلاع‌رسانی از آخرین جزئیات این رویداد در استان کرمانشاه و بررسی ابعاد آن و همچنین کمک‌رسانی نیروهای امدادی آغاز کرد و این رویکرد همچنان هم ادامه دارد.

سیدمهدی خاطرنشان کرد: شبکه خبر تلاش کرد با پوشش لحظه‌به‌لحظه نشست ستاد حوادث غیرمترقبه با حضور وزیر کشور و برقراری ارتباط مستقیم با مسئولان مربوط در استان‌های غربی، دیگر مسئولان را نسبت به وضعیت منطقه و نیازهای حادثه‌دیدگان آن حساس کند و پل ارتباطی میان مناطق زلزله‌زده و مسئولان باشد.

وی همچنین از اعزام گروه‌های خبری به منطقه و ارتباط مستقیم با خبرنگاران شبکه‌های استانی خبر داد و گفت: در این میان خبرگزاری صدا و سیما با در نظر گرفتن شرایط ویژه مناطق زلزله‌زده و بسیاری از استان‌هایی که زمین‌لرزه را احساس کرده بودند، از همان دقایق اولیه زمینه برقراری ارتباط مستقیم با خبرنگاران حاضر در کرمانشاه، ایلام، خوزستان، آذربایجان غربی، کردستان، آذربایجان شرقی، لرستان، همدان، زنجان و قزوین را فراهم کرد و همزمان با پوشش اخبار روی آنتن، خبرها، ویدئوها و مصاحبه‌های مربوط به زمین‌لرزه در سایت خبرگزاری صدا و سیما و کانال پیام‌رسان این خبرگزاری به صورت لحظه‌ای و فوری قرار گرفت.

سیدمهدی تصریح کرد: همچنین معاونت خبر مراکز صداوسیما در استان‌های غربی و جنوب غربی، با ایجاد بخش‌های خبری ویژه در صدا و سیمای استانی، آخرین اخبار را به اطلاع هموطنان رساندند و این اخبار همزمان در صفحات استانی سایت خبرگزاری صدا و سیما و کانال‌های استانی قرار گرفت. اعزام خبرنگاران خبرگزاری صداوسیما در کرمانشاه به مناطق زلزله‌زده و اعزام خبرنگاران کمکی از استان‌های ایلام و کردستان و تهران و تشکیل ستاد مرکزی اطلاع‌رسانی، از دیگر اقدامات انجام شده است.

مدیر خبرگزاری صداوسیما معتقد است: شبکه خبر تلویزیون و سایت خبرگزاری صداوسیما در فضای مجازی توانستند با پوشش لحظه‌به‌لحظه و فوری خبرها، مرجعیت خبری را درخصوص اخبار زمین‌لرزه به‌دست آورند که موفقیت بزرگی است.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۷۹۴۰۱۲/اطلاع_رسانی_لحظه_ای_رسانه_ملی_از_زلزله_تیر_خلاص_به_شایعه را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: