Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@00:37:59 GMT

نفرات برتر سی و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن در شهرری تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۰۱۴۵۴۳۱/نفرات_برتر_سی_و_پنجمین_دوره_مسابقات_استانی_قرآن_در_شهرری_تجلیل_شدند

نفرات برتر سی و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن در شهرری تجلیل شدند

شهرری ـ ایرنا ـ در مراسمی با حضور مسئولان، دانش‌آموزان برگزیده سی‌ و‌ پنجمین دوره از مسابقات قرآن، عترت و نماز در شهرستان ری که به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه یک این شهرستان برگزار شد از 170 برگزیده این مسابقات تجلیل شد.

به گزارش ایرنا، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران روز چهارشنبه در آیین تجلیل از نفرات برتر مسابقات قرآن در شهرری اظهار کرد: این مسابقات در رشته های قرائت، ترتیل، تحقیق، تفسیر، همخوانی، حفظ ویژه و عمومی قرآن کریم، اذان، احکام، انشاء نماز، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، و مداحی در طی سه مرحله در سال تحصیلی 96 ـ 95 برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی کریمی عنوان کرد: مرحله اول این مسابقات با شرکت 340 هزار دانش آموز در آذرماه سال گذشته در تمامی آموزشگاه های استان تهران برگزار شد، که 40 هزار دانش آموز توانستند به مرحله منطقه ای راه پیدا کنند.
وی تصریح کرد: در نهایت سه هزار دانش آموز بعد از رقابت به مرحله استانی که در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد، راه یافتند.
وی منتخبین سی و پنجمین دوره مسابقات قرآنی استان را 74 نفر اعلام کرد و گفت: امروز 500 نفر از برترین ها به صورت همزمان در چهار منطقه تهران، شهرقدس، بهارستان ، شهرری و ورامین تجلیل شدند.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان تهران در ادامه گفت: سهمیه شهرستان ری از این تعداد شرکت کننده قرآنی 170 نفر شامل 130 دانش آموز و 40 نفر فرهنگی است.
وی بیان کرد: کشف استعدادهای قرآنی و فراگیر کردن فرهنگ قرآن در میان دانش آموزان و اولیای آنها یکی دیگر از اهداف این مسابقات است که به این وسیله اوقات فراغت دانش آموزان در محیط های قرآنی پر می شود و همین امر باعث پیشگیری آنان از انواع آسیب های فردی و اجتماعی می شود.
کریمی یادآور شد: نهادینه شدن فرهنگ اسلامی و انجام فریضه های اسلامی مانند نماز به هرمیزان که در میان دانش آموزان و جوانان ترویج پیدا کند به همان میزان ما در آینده شاهد کم شدن آمار معظلات و مشکلات اجتماعی مانند اعتیاد خواهیم شد.
آئین تجلیل از برترین های سی و پنجمین دوره مسابقات استانی قرآن امروز با حضور نصیری رییس ناحیه یک آموزش و پرورش شهرستان ری، کریمی رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران و جمعی از معلمان و دانش آموزان در کانون سمیه شهرری برگزار شد.
3218/6003
خبرنگار: امیر جعفری ** انتشار: روح اله صائب

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۵۴۳۱/نفرات_برتر_سی_و_پنجمین_دوره_مسابقات_استانی_قرآن_در_شهرری_تجلیل_شدند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: