Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@12:38:25 GMT

دورهمی صمیمانه اهالی سینما در آئین بزرگداشت سازنده دختری با کفش‌های کتانی

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۰۱۴۵۵۸۰/دورهمی_صمیمانه_اهالی_سینما_در_آئین_بزرگداشت_سازنده_دختری_با_کفش_های_کتانی

دورهمی صمیمانه اهالی سینما در آئین بزرگداشت سازنده دختری با کفش‌های کتانی

در پنجمین روز از سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، آئین بزرگداشت رسول صدرعاملی، نویسنده و کارگردان سینمای ایران با حضور اهالی فرهنگ و هنر اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاصفهان، در پنجمین روز از سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، آیین بزرگداشت رسول صدر عاملی کارگردان پیشکسوت و کهنه‌کار سینمای ایران در سینما فلسطین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پنجمین روز مصادف بود با سه‌شنبه‌های بدون خودرو که مردم اصفهان و کودکان و نوجوانان خیابان چهارباغ عباسی را بدون ماشین و با دوچرخه و یا پیاده طی کردند و جالب اینکه هنرمندان، سینماگران و دست‌اندرکاران این جشنواره نیز سوار بر دوچرخه به مراسم بزرگداشت رسول صدرعاملی و جشنواره فیلم کودک رفتند.

در ابتدای این مراسم امیر شهاب رضویان کارگردان و فیلم‌ساز سینما که اجرای این مراسم را برعهده داشت، اظهار داشت: بنده رسول را از دوران جوانی که فیلم خونبارش را ساخت می‌شناسم و به نظرم فیلم‌ساز درجه‌یکی است. رسول فیلم «گل‌های داوودی» و نخستین فیلم ملودرام سینمای پس از انقلاب است را ساخت.

جوانی و نوجوانی محدودیت سنی دارد

صدر عاملی طی یک کلیپ با مردم به گفت‌وگو پرداخت و اظهار داشت: جوانی و نوجوانی مثل دوران پیری است و نمی‌توان محدودیت سنی برای آن قائل شد.سال 61 و در اوج جنگ تحمیلی نخستین فیلم خود با نام رهایی را ساختم که با استقبال خوبی نیز روبرو شد.

وی ادامه داد: نسل من و بعد از من ریاکار بودند و رفتارشان ناشی از حرف‌های مردم بود ولی جوان امروزی با صراحت و برخلاف وقاحت حرف میزند و هرچه فکر می‌کند به زبان می‌آورد. جوان امروز افتخار می‌کند متولد فلان سال و ماه است.

صدرعاملی پیرامون کاراکتر ترانه علیدوستی در فیلم «من ترانه 15 سال دارم»، گفت: ترانه نمونه یک زن ایرانی است که در ضمن حفظ کرامت خود روی پای خود می‌ایستد و محدودیت کاراکتری ندارد.

رسول صدر عاملی عامل معرفی ترانه علیدوستی و پگاه آهنگرانی

وحید نیک‌خواه آزاد کارگردان و تهیه‌کننده سینما پیرامون شخصیت رسول صدر عاملی اظهار داشت: بنده خودم را در حدی نمی‌دانم که درباره رسول صدرعاملی صحبت کنم، چون خود رسول صدرعاملی شخصیت بزرگی است، درباره او صحبت کردن خیلی تواضع می‌طلبد.

وی ادامه داد: بسیاری از ما سینماگران در راهی گام برداشتیم که رسول صدرعاملی آن را باز کرد. من شخصاً از رسول بسیار نکات آموزنده‌ای آموختم، رسول به ما یاد داد که فیلم‌هایی که کودکان علاقه‌مند به آن هستند بی‌ارزش نیستند و باید روی این زمینه کار کرد. رسول برای من همیشه دوستی است کهگره از مشکلاتم باز می‌کند.

نیک‌خواه آزاد افزود: رسول عامل معرفی ترانه علیدوستی و پگاه آهنگرانی دو تن از بهترین بازیگران سینما است و این خود یک افتخار به‌حساب می‌آید.

در کنار رسول حالم خوب می‌شود

کیومرث پوراحمد کارگردان سریال قصه‌های مجید پیرامون شخصیت صدر عاملی گفت: داخل ایران محمد بزرگ نیا تنها فیلم‌سازی است که می‌توان گفت اکثر سکانس فیلم‌هایی که می‌سازد روی دریاست و به‌عنوان فیلم‌های دریایی مشهور است. در مقابل یکی دیگر از کارگردانان است که فقط در مورد دختران نوجوان فیلم می‌سازد و آن کسی نیست جز رسول و نمونه بارز آن را می‌توان در سه فیلم درخشان «گله‌ای داوودی»، «دختری با کفش‌های کتانی» و «من ترانه 15 سال دارم» مشاهده کرد. من که استاد ساخت فیلم‌های کودک و نوجوان هستم به رسول حسرت می‌خورم.

وی ادامه داد: رسول بسیار شخصیت بسیار مثبتی دارد به‌قدری که بنده بارها به او و این میزان مثبتی حسودی کرده‌ام. در حالت کلی می‌توان گفت بنده هر وقت پیش رسول می‌نشینم حالم خوب و از غم روزگار فارغ می‌شود. رسول صدرعاملی همیشه، رسول صدر عاملی است.

فرزند دستیار کارگردان بازیگر نقش اصلی فیلم شد

پگاه آهنگرانی بازیگر فیلم دختری با کفش‌های کتانی اظهار داشت: در ابتدا خیلی خوشحال هستم در جمع مردم اصفهان و در جشنواره فیلم کودک هستم. اولین جشنواره‌ای که من رفتم همین جشنواره اصفهان بود و آن زمان بود که فهمیدم چقدر در دل مردم محبوبیت دارم.

آهنگرانی پیرامون نحوه انتخابش برای این نقش گفت: سال 77 مادرم دستیار کارگردان آقای عاملی بود در اوج انتخاب بازیگر بودند کهآقای صدر عاملی ابتدا به مادرم و سپس به خودم انتخاب من به‌عنوان بازیگر اصلی آن سریال را عنوان کردند.

وی در ادامه گفت: ما از کودکی تا اکنون روز به روز بزرگ می‌شویم و در این مسیر که طی می‌کنیم تا بزرگ شویم، چهار نفر هستند که در کل این مسیر کنار ما هستند و همیشه مدیون آن‌ها هستیم. برای من آقای صدرعاملی اولین کسی بود که در زندگی من تغییر ایجاد کرد و مدیونش هستم.

در ادامه صدرعاملی نیز گفت: باورپذیری کاراکتر و شخصیت به‌قدری در پگاه وجود داشت که او را انتخاب کردیم در ادامه پیرامون حضور میلاد در فیلم هم باید بگویم که خیلی ناگهانی شد. حبیب رضایی و محمدرضا تخت کشیان طی نامه‌ای پیشنهاد کردند که میلاد بهترین فرد برای آن نقش است و بنده هم پذیرفتم.

در ادامه میلاد صدرعاملی فرزند رسول و بازیگر فیلم دختری با کفش‌های کتانی اظهار داشت: از بیرون شاید فکر کنند چون پسر آقای صدرعاملی هستم انتخاب شدم، ولی همان‌گونه که پدرم اشاره کرد این‌گونه نبود و به‌صورت کاملاً اتفاقی رخ داد.

به گزارش تسنیم، در پایان این مراسم از پوستر یادبود رسول صدر عاملی در جشنواره فیلم کودک اصفهان نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/

R41346/P41362/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۴۵۵۸۰/دورهمی_صمیمانه_اهالی_سینما_در_آئین_بزرگداشت_سازنده_دختری_با_کفش_های_کتانی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: