Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@10:00:49 GMT

85 درصد مناطق کرمان با کم آبی روبرو هستند

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۱۶۵۲۵۸/۸۵_درصد_مناطق_کرمان_با_کم_آبی_روبرو_هستند

85 درصد مناطق کرمان با کم آبی روبرو هستند

کرمان - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با بیان اینکه 85 درصد مناطق این استان با کم آبی روبرو هستند گفت: 70 درصد نسبت به دراز مدت و 75 درصد نسبت به سال قبل در استان کرمان کاهش بارندگی را داشته ایم.

به گزارش ایرنا، عباس سعیدی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی پرداخت تسهیلات کم بهره آبیاری نوین و تحت فشار در شهرستان بم افزود: سازمان جهاد کشاورزی طی سالهای گذشته به برخی مناطق چون سیرجان به دلیل کمبود منابع آبی اعلام خطر و درخواست روی آوردن کشاورزان به آبیاری تحت فشار را کرده بود اما کشاورزان بی توجهی کردند و اکنون با بحران شدید و پایین بودن کیفیت آب روبرو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: دولت با تمام گرفتاری هایش اعتباراتی را به منظور اجرای طرح های نوین آبیاری اختصاص داده اما کشاورزان استقبال نکرده اند.
سعیدی بیان کرد: یکی از مشکلات ما در بخش کشاورزی وجود خرده مالکان است و در شهرستانهای همجوار بیشتر عمده مالکان طرح های آبیاری نوین را انجام داده اند.
وی ادامه داد: خرده مالکان از طریق طرح تجمیع می توانند این طرح ها را انجام دهند زیرا تنها راه برای دستیابی به کشاورزی پایدار اجرای طرح های آبیاری تحت فشار است و شرکتهای معتبری در کرمان در این خصوص وجود دارند که می توانند به خوبی از عهده این کار برآیند.
**ورودی آب به سد نساء 20 میلیون متر مکعب است
فرماندار بم با بیان اینکه ورودی آب به سد نساء این شهرستان طی سال جاری تاکنون 20 میلیون متر مکعب بوده است گفت: این در حالی است که استفاده سالانه از آب ذخیره شده این سد در بخش کشاورزی 70 میلیون مترمکعب است.
هادی شهسوارپور افزود: هدف از تشکیل این نشست استفاده از آبیاری تحت فشار و گسترش کشت‌ های نوین در روستاهاست.
وی اظهار داشت: بحران آب جدی است و 120 هکتار از باغ های شهرستان بم به دلیل کمبود آب طی سالهای اخیر خشک شده است.
شهسوارپور ادامه داد: با کمک جهاد کشاورزی در حال برنامه ریزی به منظور اعطای تسهیلات ایجاد استخر پرورش ماهی در روستاهای شهرستان بم هستیم.
وی بیان داشت: باید در زمینه اجرای طرح های آبیاری نوین شهرستان بم را به یک الگو تبدیل کنیم زیرا این شهرستان بهترین موقعیت را در این زمینه دارد.
3029

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۵۲۵۸/۸۵_درصد_مناطق_کرمان_با_کم_آبی_روبرو_هستند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: