Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@21:47:30 GMT

مدیران مواظب باشند خط قرمزهای اسلام و نظام را حفظ کنند

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۰۱۶۵۹۵۲/مدیران_مواظب_باشند_خط_قرمزهای_اسلام_و_نظام_را_حفظ_کنند

مدیران مواظب باشند خط قرمزهای اسلام و نظام را حفظ کنند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان در خطبه‌های نما جمعه کرمان با دعوت خود و همگان به رعایت تقوای الهی گفت: رفتارهای هواپسندانه یکی از رفتارهای محکوم از منظر روایت‌های اسلامی است که نتایج زشت و مخربی را برای روح و روان آدمی دارد.
وی افزود: یکی از نتایج رفتارهای هواپسندانه این است آدمی که باید عبد خدا باشد و به دستورات الهی عمل کند و آن چه خدا برای او مشخص کرده در همان محدوده حرکت کند، به جای پیروی از خدا و دستورات الهی از افراد و اشخاصی پیروی می‌کند که این افراد و اشخاص در قیامت گیر هستند و نمی‌توانند از خودشان دفاع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه کرمان بیان کرد: بیچارگی و نکبتی که الان سراغ ما آمده است و این شرمندگی در برابر خدا حاصل پیروی از کسی است که پیروی از آن هواپسندانه بود و خدا در آن نبود.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی تصریح رد: امام علی(ع) می‌فرماید، آن جایی که حرف روسای شما با حرف خدا در معارضه است، از آن بر حذر باشید و این روسا افرادی هستند که به اصل و نسب خود می‌نازند و خودشان را بالاتر از همه می‌دانند.
وی با اشاره به اینکه رفتار هواپرستانه موجب گمراهی انسان می‌شود، افزود: حضرت علی(ع) می‌فرماید، نتیجه رفتارهای هواپرستانه و مغرورانه این است که بدانید ابلیس در کمین شما برای تسخیرتان است و جایگاه ابلیس جایگاه حیله و نیرنگ است و با ظرافت‌های مختلف شما را به خودش جذب می‌کند.
امام جمعه کرمان عنوان کرد: روز تربیت قرآنی است و سازمان تبلیغات اسلامی زحمات زیادی در این زمینه کشیده است.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با اشاره به سفر رئیس جمهوری همراه با هیأت دولت به استان کرمان اظهارکرد: امیدواریم این سفر تغییر و تحولی در معیشت و زندگی مردم به‌وجود آورد و اقتصاد استان رونق بیشتری به خود بگیرد.
وی ادامه داد: روز نیروی هوایی را در پیش داریم و زمانی که همافران خود را در خدمت امام خمینی(ره) دیدند، دشمن از آنها مایوس شد و پیروزی انقلاب اسلامی شتاب بیشتری پیدا کرد و این پیروزی در 22 بهمن نصیب ملت شهیدپرور ایران اسلامی شد.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با اشاره به روز ملی فناوری فضایی اظهارکرد: ایران در جمع 9 کشوری قرار دارد که چرخه فناوری فضایی را کامل کرده و این از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود متذکر شد: همه افرادی که دستی بر قلم دارند و یا مسئول هستند، مواظب باشند خط قرمزهای اسلام و نظام را حفظ کنند و از آن عدول نداشته باشند.
امام جمعه کرمان اظهارکرد: امام خمینی(ره) با تدبیر و هوشمندی کامل انقلاب اسلامی را معماری و طراحی کرد و دولت موقت را شکل داد و مهندسی امام راحل در نهضت با مهندسی سایر نهضت‌ها فرق داشت به همین علت نهضت‌های دیگر نتوانستند به پیروزی رسند اما امام توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی تأکید کرد: سه اصل شامل استعمارستیزی، استکبارستیزی و استبدادستیزی در منظومه فکری حضرت امام خمینی (ره) وجود داشت که مبارزات مردم را هدایت می‌کرد و انقلاب اسلامی هم با این اصول مدیریت شد.
وی عنوان کرد: امام راحل هوشمندانه تاریخ را می‌دید و می‌دانست بعضی‌ها به استعمار بی‌توجه شدند و نهضت‌های‌شان با شکست مواجه شد و به همین علت امام خمینی(ره) مراقب بود تا استعمار در کشور نفوذ نکند.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی بیان کرد: امام به شدت با آمریکا مقابله می‌کرد، زیرا می‌دانست استعمار انقلاب‌ها را به انحراف و یا شکست می‌کشاند و نمونه آن مبارزات ملت ایران در ملی شدن صنعت نفت است.
وی گفت: بعضی‌ها با شاه مخالف بودند اما با شاهنشاهی مخالف نبودند اما امام با شاه و شاهنشاهی مخالف بود و استبدادستیزی را مدنظر داشت.
امام جمعه کرمان تصریح کرد: غفلت از استکبار، استبداد و استعمار کشور را به بیراهه و انحراف می‌کشد و باید مراقب باشیم و رهبر معظم انقلاب اسلامی هم به این توجه دارند که این موارد در کشور به وجود نیاید زیرا نتیجه آن فتنه و انحراف است.
منبع: ستاد اقامه نماز جمعه استان کرمان

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۵۹۵۲/مدیران_مواظب_باشند_خط_قرمزهای_اسلام_و_نظام_را_حفظ_کنند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: