Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@06:16:50 GMT

آشوری: سطح فنی بازی‌های جهانی از المپیک سخت‌تر است/ بازیکنان ما باز هم قدرت کاراته ایران را به رخ جهانیان کشیدند

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۰۱۶۶۲۸۰/آشوری_سطح_فنی_بازی_های_جهانی_از_المپیک_سخت_تر_است_بازیکنان_ما_باز_هم_قدرت_کاراته_ایران_را_به_رخ_جهانیان_کشیدند

آشوری: سطح فنی بازی‌های جهانی از المپیک سخت‌تر است/ بازیکنان ما باز هم قدرت کاراته ایران را به رخ جهانیان کشیدند

دبیر فدراسیون کاراته گفت: به جرات می‌توانم بگویم سطح بازی‌های جهانی کاراته از نظر فنی به مراتب سخت‌تر از المپیک است.

محسن آشوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص عملکرد بازیکنان تیم ملی کاراته در بازی‌های جهانی کاراته اظهار داشت: قابلیت و ظرفیت کاراته ایران وصف ناشدنی است اما آن چیزی که کاراته ایران را اذیت می‌کند نبودن زیر ساخت‌ها و اسپانسر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کار بزرگ و نتیجه دلخواه و درخشان نیاز به حرکت بزرگ و قدرتمند دارد. بچه‌های ما از بازی‌های جهانی 2012 فرانسه در کورس مسابقات قرار گرفتند و در مسابقات مختلف مانند جهانی فرانسه، آلمان و اتریش، مسابقات‌ مختلف کاراته وان و همچنین مسابقات آسیایی متعدد شرکت کردند اما علی‌رغم اینکه خسته بودند جانانه در میدان بازی‌های جهانی کاراته جنگیدند.

وی تصریح: بازی‌های جهانی کاراته عصاره و چکیده کاراته جهان است و بهترین و قوی‌ترین‌ها در این مسابقات حضور دارند. من به جرات می‌توانم بگویم سطح این مسابقات از نظر فنی به مراتب سخت‌تر از المپیک است. آن اتفاقی که در المپیک 2020 خواهد افتاد حضور همین نفرات به اضافه نفراتی که پایین تر از آنها هستند می‌باشد. سطح مسابقات المپیک نیز مانند بازی‌های جهانی کاراته نخواهد بود و فقط حساسیت‌های خاص المپیک در آن وجود دارد . این مسابقات اگر از المپیک زیادتر نداشته باشد کم هم نخواهد داشت. ما در این مسابقات 5 ورزشکار داشتیم که همه آنها فینالیست شدند اما 4 نفر آنها در فینال دچار نامهربانی شدند.

دبیر فدراسیون کاراته گفت: همیشه هر وقت هر کسی برنده شده است گفته است مدال را خود گرفتم و هر وقت باخته گفته مدال را به من ندادند اما من علاقمندم صادقانه صحبت کنم و بگویم داوری‌ها با ما مهربانه رفتار نکرد. از 5 ورزشکار ما حداقل 3 نفر می‌توانستند مدال طلا کسب کنند اما همین مدال‌ها هم ارزشمند بود. واقعا بچه‌ها با دلاوری که از خود نشان دادند باز هم قدرت کاراته ایران را به رخ جهانیان کشیدند.

وی افزود: ما برای این مسابقات تمهیداتی که برای یک حضور قدرتمند لازم بود را به خاطر مصادف شدن با مسابقات آسیایی قزاقستان نداشتیم. بازیکنان ما بعد از مسابقات آسیایی حتی به استراحت نرفتند چرا که با توجه به زمان کم کاری دیگری نیز نمی توانستند انجام بدهند. علی‌رغم این مسائل باز هم بازیکنان ما خوش درخشیدند و اگر مسابقات آسیایی نبود و اردو‌های مخصوص این مسابقات برگزار کرده بودیم قطعا نتایج باز هم بهتر از این بود.

آشوری با گلایه از برخی منتقدان کاراته ایران تاکید کرد: ما بعد از مسابقات کشورهای اسلامی شاهد بودیم که خیلی‌ها تیم ملی بزرگسالان را زیر سوال بردند و من نیز گفتم که نتایج ما خوب نبود اما دو علت برای آن وجود داشت. انتظارات جامعه کاراته از تیم ملی کاراته بالا بود و بازیکنان نیز در حد انتظار ظاهر نشدند و من نیز نتایج نه چندان خوب را قبول کردم. من گفتم با وجود این نتایج چیزی از کاراته ایران کم نخواهد شد و معتقدم بودم کاراته ایران بسیار قدرتمند است و در عرصه‌های دیگر خود را نشان می‌دهد و امروز بچه‌ها ثابت کردند واقعا قدرتمند و پر ظرفیت هستند و بسیار بازیکنان ارزشمند و گرانبهایی هستند.

وی افزود: در این مدت دوستان کم لطفی داشتند و عملکرد تیم ملی را زیر سوال می‌بردند . من از همه همکارانم خواسته بودم کمتر پاسخ بدهند و بیشتر نگاهشان رو به جلو باشد و تلاششان را برای افتخارآفرینی مضاعف کنند. بهترین پاسخی که شما می‌توانید به منتقدان بدهید این است که با عملکردتان نتیجه‌ خوبی کسب کنید. ما در این مدت سکوت کردیم و خاموش بودیم و سعی کردیم بیشتر کار و تلاش کنیم و خدا هم کمک کرد شرمنده و رو سیاه ملت نشدیم .

وی خاطر نشان کرد: بعد از 36 سال مدال طلای پورشیب به دست آمد و یک رکورد وصف ناپذیری برای کاراته ما رقم خورد. ما در دو دوره این مسابقات شرکت کرده بودیم و با کسب یک مدال برنز در هر دوره مجموعا دو مدال برنز داشتیم اما در این دوره 5 مدال خوشرنگ طلا و نقره را کسب کردیم. کاراته ما به موازات کاراته دنیا خوب پیش می‌رود اما همچنان از وجود زیر ساخت‌ها محروم هستیم. امنیت خاطر مالی که بازیکنان باید داشته باشند برای آنها وجود ندارد اما دلاورانه، باغیرت می‌جنگند و از آبرو و حیثیت کشورمان دفاع می‌کنند تا پرچم ایران برافراشته و سرود جمهوری اسلامی نواخته شود. ما دوست داشتیم 5 بار سرود ایران نواخته شود اما نامهربانی داورها با ما این فرصت را از ما گرفت. بچه‌های ما هنوز می‌توانند در میادین مختلف فن خود را به دنیا نشان بدهند.

دبیر فدراسیون کاراته تاکید کرد : من از تک‌تک بازیکنان تیم ملی که با کمترین امکانات و توقع دلاورانه افتخارآفرینی کردند تشکر می‌کنم و به نوبه خودم از مقام عالی وزارت، معاونین، کمیته المپیک و فرجی، رئیس فدراسیون کاراته که نهایت همکاری را در اعزام تیم به عمل آورد تشکر می‌کنم و انتظار دارم کمک‌ها در آینده بیشتر شود تا کاراته در المپیک افتخارآفرینی کند.

وی افزود: من در مصاحبه های خود در این مدت بارها اعلام کردم کاراته قابلیت این را دارد که در المپیک پرمدال ظاهر شود. من کمتر ادعا می‌کنم و بیشتر سعی می‌کنم عمل کنم و بچه‌های ما در بازی‌های جهانی کاراته که سخت تر از میدان المپیک بود خوش درخشیدند و جواب ادعای من را دادند.

آشوری در خصوص مدال نقره حمیده عباسعلی گفت: من در بازگشت تیم ملی از قزاقستان از نتایج بانوان دفاع کردم و زیر سوال رفتم. من مدعی شدم شاکله اصلی تیم کاراته بانوان کومیته تیمی است که می‌تواند بیان کننده توانایی کاراته یک کشور باشد. بانوان ما نیز در کومیته تیمی بهترین مدال را کسب کردند و نشان دادند با ظرفیت هستند اما در انفرادی دچار مسائلی شدیم که از ضعف بانوان ما نبود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسائلی در نتیجه گیری انفرادی وجود داشت که باید آسیب شناسی شود. ما دیدیم عباسعلی در بازی‌های جهانی به فینال راه یافت و در دیدار نهایی نیز تا آخرین لحظه مقابل حریف ژاپنی خود مساوی بود اما با رای داوران مدال طلا به او تعلق نگرفت. عباسعلی نیز نماینده کاراته بانوان ایران بود و دیگر بانوان ما نیز این ظرفیت را دارند تا درصورت فراهم شدن بسترهای مناسب یار تعیین کننده‌ای برای کاراته آقایان در رنکینگ آسیایی و جهانی باشند.

انتهای پیام/

R1434/P1015135/S3,30/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۶۶۲۸۰/آشوری_سطح_فنی_بازی_های_جهانی_از_المپیک_سخت_تر_است_بازیکنان_ما_باز_هم_قدرت_کاراته_ایران_را_به_رخ_جهانیان_کشیدند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: