Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-28@14:30:46 GMT

فوق تخصص درد عنوان کرد راهکاری نوین برای درمان دیسک کمر

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۰۱۷۰۲۳۶/فوق_تخصص_درد_عنوان_کرد_راهکاری_نوین_برای_درمان_دیسک_کمر

فوق تخصص درد عنوان کرد راهکاری نوین برای درمان دیسک کمر

دانش > پزشکی - همشهری آنلاین:
فوق تخصص درد با اشاره به نشانه‌های ابتلا به دیسک کمر گفت: درمان دیسک کمر با توجه به علائم آن متفاوت است.

به گزارش فارس، مجید حیدريان با اشاره به اینکه مبتلایان فتق دیسک یا بیرون زدگی دیسک کمر ممکن است درد ملایم تا شدید در کمر خود داشته باشند گفت: فرد در مواردی هیچیک از علایم دیسک کمر را ندارد و دردی را احساس نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فتق دیسک کمر گاهی اوقات در تصویر برداری‌های انجام شده از ناحیه کمر افراد بدون هیچ علامت خاص قابل تشخیص است. درمان‌های کم تهاجمی (مداخله‌ای) مثل عمل دیسک با «لیزر k» در کلینیک‌های درد ارایه می‌شوند. استفاده از این روش، از گزینه‌های جدید مطرح شده در درمان دیسک کمر است.

حیدریان گفت: هنگامی که فرد دچار جدایی دیسک می‌شود و یک بخش از دیسک از ناحیه عادی قرارگیری آن خارج می‌شود، امکان وارد شدن فشار بر اعصاب نخاعی یا طناب نخاعی وجود دارد. در این حالت فشار وارد شده می‌تواند باعث ایجاد درد پایین کمر یا درد، بی حسی، یا ضعیف شدن پاها شود.

فوق تخصص درد یادآور شد: نوع و محل ایجاد علائم دیسک کمر بستگی به موقعیت و مقدار فشار وارد شده به اعصاب دارد. اگر فرد در محل ستون فقرات به فتق دیسک کمر دچار شود، ممکن است با درد، احساس سوزش، بی حسی، ضعیف شدن، یا ترکیبی از این شرایط در ناحیه پشت، باسن، یا پاها یا داغی کف پا مواجه شود. در اکثر موارد این علائم فقط در یک طرف بدن مشاهده می‌شود.

حیدریان در این رابطه گفت: علائم فتق دیسک با انجام فعالیت‌های خاص یا قرار گرفتن در بعضی شرایط تشدید می‌شود. در این شرایط، درد شما ممکن است با نشستن، خم شدن، و کشیدن بدن تشدید شود.

وی اضافه کرد: گاه درد ممکن است هنگام بیدار شدن از خواب یا پس از باقی ماندن در یک موقعیت مشخص برای یک دوره طولانی تشدید شود. در این حالت نیاز به تغییر وضعیت به طور مکرر وجود دارد. در این شرایط فرد ترجیح می‌دهد به جای نشستن در حالت ایستاده قرار گیرد.

حیدریان تصریح کرد: درمان دیسک کمر بستگی به علائم آن دارد. با توجه به اینکه اکثر موارد فتق دیسک کمر با استفاده از روش‌های درمان بدون جراحی دیسک کمر درمان می‌شوند، پزشک در ابتدا ممکن است به شما پیشنهاد دهد وضعیت خود را به طور دقیق تحت کنترل و نظارت داشته باشید.

وی گفت: در صورتی که با استفاده از درمان دیسک بدون جراحی و روش‌های درمانی محافظه کارانه علائم مشکل بهبود پیدا کردند، آنگاه ممکن است نیازی به استفاده از سایر روش‌های درمانی نباشد. به هر حال، اگر با وجود استفاده از این روش‌ها علائم دیسک کمر تشدید شدند، احتمالا پزشک به شما پیشنهاد می‌دهد از عمل جراحی برای رفع مشکل خود استفاده کنید.

در همین زمینه: پشت میزنشینان مراقب دردهای اسکلتی باشند تحلیل استروژن عامل کمردرد و از بین رفتن دیسک کمر ماساژ درمانی موجب تسکین کمردرد می‌شود تمرین‌های تقویت‌کننده عضلات ستون فقرات و تسکین کمر درد ۸۰ درصد دیسک کمرها نیاز به جراحی ندارد کمردرد بار ۷.۵ درصدی‌ بیماری‌ها را می‌کشد افزایش آسیب‌های اسکلتی و ارتوپدی در پایان سال ساخت دیسک مصنوعی ستون فقرات یک راه برای تسکین کمر درد مزمن تشخیص و درمان دردهای پشت و کمر

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۰۲۳۶/فوق_تخصص_درد_عنوان_کرد_راهکاری_نوین_برای_درمان_دیسک_کمر را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: