Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-03-28@14:50:45 GMT

روش های جذب دختران توسط داعش

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۰۱۷۹۶۳۷/روش_های_جذب_دختران_توسط_داعش

روش های جذب دختران توسط داعش

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، شهروندان و کارشناسان آلمانی این روزها یک دغدغه جدید ذهنی دارند؛ اینکه داعش چگونه توانسته است یک دختر نوجوان 16 ساله به نام لیندا را جذب کند. دختری که در موصل دستگیر شده است، و از عضویت در داعش ابراز ندامت و پشیمانی می‌کند.

عناصر داعش در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی خود را محافظانی گشاده‌رو معرفی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها برای جذب دختران جوان تبلیغات خاص خود را دارند.

به گفته سوزانه شروتر، کارشناس مردم‌شناسی دانشگاه فرانکفورت داعش برای جذب دختران جوان چهره‌ای رومانتیک از خود عرضه می‌کند.

در وبلاگ‌هایی که توسط جنگجویان داعش اداره می‌شوند، حکایت‌های بسیاری از زندگی دخترانی که به «دولت اسلامی» پیوسته‌اند و از فداکاری‌ها و جانفشانی‌های قهرمانانه آنان منتشر می‌شود.

سوزانه شروتر در این باره می‌گوید: «موفق‌ترین نمونه‌ها ویدیوهایی هستند که در آن‌ها جنگجویان داعش با بچه‌گربه‌‌ها تصویر شده‌اند».

در واقع داعش در این تبلیغات، صرفا چهره‌ای قدرتمند و شجاع از خود به تصویر نمی‌کشد، بلکه به موازات آن تصویری از پشتیبانی پرمهر اعضای خود را به نمایش می‌گذارد. از این رو هیچ بعید نیست که داعش با همین تبلیغات این دختر آلمانی را شکار کرده باشد.

به باور این کارشناس، داعش یک بخش بسیار فعال و موفق برای شبکه‌های اجتماعی دارد.

موفقیت داعش در شبکه‌های اجتماعی تنها به حضور آن‌ها در فیسبوک، توییتر، یوتیوب، اینستاگرام و اسنپ‌چت محدود نمی‌شود، بلکه آن‌ها می‌دانند چگونه کاربران مورد نظر خود را خطاب قرار دهند.

داعش در شبکه‌های اجتماعی به بحث‌هایی پیرامون «مفهوم زندگی» نیز دامن می‌زند.

اشتفان هومر، جامعه‌شناسی که در حوزه تروریسم و افراط‌گرایی در اینترنت تحقیق و پژوهش می‌کند، می‌گوید: داعش با طرح مباحثی پیرامون مفهوم زندگی، توجه جوانان را به اسلام جلب می‌کند. در واقع جوانان با این امید که شاید برای این پرسش در اسلام پاسخی بیابند، به آن کشش پیدا می‌کنند.

در همان آغاز فعالیت‌های داعش، یعنی در همان ایامی که هنوز تحقیقات کافی پیرامون فعالیت‌های داعش در اینترنت صورت نگرفته بود، اشتفان هومر و همکارانش متوجه شدند که داعش تبلیغات اینترنتی خود را چنان سامان داده است که جستجوی مفاهیمی همچون «جهاد» یا «شریعت» خیلی سریع به سایت‌هایی پیوند می‌خورد که توسط داعش اداره می‌شوند.

هومر می‌گوید هدف، جذب نیروهایی بود که تصادفا چنین واژه‌هایی را جستجو می‌کردند.

این جامعه‌شناس می‌گوید داعش از این طریق خیلی سریع متوجه چنین افرادی می‌شد و می‌توانست آن‌ها را به طور هدفمند با تبلیغات اسلامی تغذیه کند.

اشتفان هومر می‌گوید: «افرادی که مایل بودند در چنین مواردی بیشتر بدانند، به تالارهای گفت‌وگوی آنلاین منتقل می‌شدند. در آنجا امکان تماس مستقیم برای نخستین بار با این افراد حاصل می‌شد».

هومر بر این باور است که داعش بر مبنای یک اصل کلاسیک روانشناسی افراد را جذب می‌کرده است.

به باور او، تفاوتی نمی‌کند که موضوع بر سر یک فروشگاه باشد، یا یک مسجد و یا یک تالار گفت‌وگوی آنلاین. هرگاه از کسی پرسیده شود که آیا به کمک احتیاج دارد، یا در جستجوی چیزی است یا مایل به دانستن موضوعی، گرایش به دانستن یا داشتن در این فرد تقویت می‌شود. همین گرایش می‌تواند زمینه‌های جذب چنین افرادی را فراهم آورد.

به اشتراک گذاری کد خبر : 2932249284297487717 برچسب‌ها : داعش موصل روش های جذب دختران توسط داعش لینک کوتاه : اخبار مرتبط هوسرانی داعشی به سبک جدید چهارشنبه 10 خرداد 1396 15:18 دستگیری 7 زن داعشی در عراق+عکس دوشنبه 19 تیر 1396 14:47 خطرناک ترین زن داعشی بازداشت شد یکشنبه 25 تیر 1396 17:15

ارسال نظر

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید: 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید. 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود. 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود. تصویر امنیتی : پربازدیدها فرزندی به نام حسن ندارم دختر بروس لی اعتراف می‌کند + عکس پراید استثنایی +عکس جسد بنیتای گمشده پیدا شد +عکس آنگلا مرکل برای اولین بار کت و دامن پوشید! +عکس امضای مبهم ترامپ پای برجام دستگیری شبکه منحرفان مذهبی در تهران، ری و پردیس غذاهایی که شما را پیرتر از سن‌تان نشان می‌دهند! بخشش قاتلی که می‌گفت بی گناهم اعترافات عامل ربودن بنیتا / فوت دختر 8 ماهه به علت گرما و گرسنگی لیست همه پربازدیدها برگزیده‌ها روش های جذب دختران توسط داعش منزل بنیتا کوچولو پس از کشف جسدش +عکس موتورسواران خوش شانس لحظات سقوط یک هواپیما داخل آب + فیلم احتمال حذف چهار صفر بجای یک صفر / تبدیل ریال به تومان ارزش پول ملی را افزایش می‌دهد فیلم دزدیده شدن بنیتا بزرگترین آرزوی کودک زباله جمع کن اچ تی سی یو 11 یا گلکسی اس 8 پلاس؟ 600 پرونده قماربازی در فضای مجازی واکنش محمدرضا گلزار به اظهار نظر پژمان بازغی آخرین مطالب همه سایت 20:45 تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تعاونی منحله الزهرا 20:32 انتقاد آیت الله جنتی از وضع تحریم‌های تازه علیه ایران 20:06 سرمایه‌گذاری 100 میلیاردی در گردشگری گلستان 20:00 روش های جذب دختران توسط داعش 19:45 قاری برجسته مصری درگذشت 19:30 جزئیات مرگ ناگوار کودک زنجانی در بیمارستان +عکس 19:15 فریاد یک معترض بر سر ترامپ+عکس 19:11 توزیع غذا بین معترضین فلسطینی مقابل مسجد الاقصی 19:00 ایران در آستانه پرتاب یک ماهواره‌بر به فضا 18:51 ۱۰ پژوهشگر شرکت ملی نفت ربوده شدند فهرست همه مطالب جام جم آنلاین © 2015 | کلیه حقوق این وب سایت متعلق به موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام جم است. ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۷۹۶۳۷/روش_های_جذب_دختران_توسط_داعش را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: