Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@11:22:37 GMT

نخستین موزه گردشگری و تاریخی راه آهن در خوزستان راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۰۱۹۱۵۰۰/نخستین_موزه_گردشگری_و_تاریخی_راه_آهن_در_خوزستان_راه_اندازی_می_شود

نخستین موزه گردشگری و تاریخی راه آهن در خوزستان راه‌اندازی می‌شود

یکی از جاذبه‌های مهم و دیدنی شهرستان اندیمشک که سبب توسعه و عمران کشور شده برخورداری از خط راه آهن است که به دلیل نقش موثر و تاریخی آن نخستین موزه تاریخی و گردشگری راه آهن در خوزستان راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، شهرستان اندیمشک یکی از شهرهای شمالی خوزستان بوده که از موقعیت‌های مهم و استراتژیکی از جمله زمین‌های مرغوب کشاورزی، جاده‌های ترانزیتی، معادن وسیع گچ، ماسه و آهک برخوردار استالبته این نقطه استراتژیکی خوزستان درکنار جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری به دلیل برخورداری از خط راه‌آهن از اندیمشک به تهران و بالعکس ارزش و اعتبار این شهرستان را فزونی بخشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خسرو نشان مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان معتقد است که راه آهن در شکل گیری اندیمشک در دوران معاصر نقش تاثیرگذار و مهمی داشته که سبب توسعه این منطقه شده است و راه‌اندازی یک موزه تاریخی برای نشان دادن آثار تاریخی و به جا مانده از خط راه آهن اندیمشکرا مهمترین موضوع تفاهم نامه همکاری بین اداره کل میراث فرهنگی و اداره کل راه آهن جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

خط راه آهن اندیمشک نقش موثری در دوران مختلف زندگی مردم کشور ایران دارد

فریدون حسنوند نماینده اندیمشک در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه خط راه آهن در شهرستان اندیمشک از قدمتی بالای ده‌ها سال دارد نیاز است که به یک موزه تاریخی جهت استفاده از مهمانان نوروزی و گردشگران داخلی و خارجی استفاده شود.

وی معتقد است که راه‌ آهن از دیرباز در ابعاد و دوران مختلف زندگی به ویژه دوران دفاع مقدس نقش موثری در حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی داشته و با راه‌اندازی یک موزه تاریخی می‌توانیم از ابعاد مختلف این میراث ملموس برای معرفی و نقش اندیمشک همچنین نقش راه‌آهن اندیمشک درتوسعه و عمران کشور برای نسل آینده به یادگار بگذاریم.

موزه راه آهن در خوزستان راه اندازی می‌شود

در نشستی کهبا حضور عضو هیئت مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران و جمعی از مسئولان خوزستان پیرامون انعقاد تفاهم نامه بین میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان و راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد سعید رسولی عضو هیئت مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکهباید به سمت و سویی برویم که ایستگاه‌های راه آهن به هویت بخشی شهر کمک کند، گفت: در برنامه ششم توسعه ایستگاه‌های راه آهن به دلیل اینکه می‌توانند از قانون توسعه گردشگری استفاده کنند باید به مراکزی تفریحی برای گردشگران تبدیلشوند.

وی افزود: ایجاد یک موزه از ایستگاه‌ها و خطوط راه‌اهن در اندیمشک می‌تواند در کنار سایر جاذبه‌های گردشگری به یک جاذبه زیبا درخوزستان تبدیل شود به همین دلیلنخستین موزه راه آهن در خوزستان و شهرستان اندیمشک برای نشان دادن سایر جاذبه‌های گردشگری و دیدنی خوزستان در اندیمشک راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام/

R41468/P1384/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۱۹۱۵۰۰/نخستین_موزه_گردشگری_و_تاریخی_راه_آهن_در_خوزستان_راه_اندازی_می_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: