Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@10:55:19 GMT

اضافه شدن سه سایت جدید در حوزه اسناد و کتاب به سازمان کتابخانه ملی

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۵۳۴۸/اضافه_شدن_سه_سایت_جدید_در_حوزه_اسناد_و_کتاب_به_سازمان_کتابخانه_ملی

اضافه شدن سه سایت جدید در حوزه اسناد و کتاب به سازمان کتابخانه ملی

رئیس کتابخانه ملی با حضور در نمایشگاه کتاب تهران در پاسخ به تسنیم از اضافه شدن سه سایت جدید به این سازمان خبر داد و گفت: دو سایت در حوزه کتاب و یک سایت در حوزه اسناد اضافه خواهد شد. ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱ فرهنگی ادبیات و نشر نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران عصر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت با حضور در نمایشگا کتاب تهران از غرفه‌های ناشران بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بروجردی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران درباره سرانه مطالعه، گفت: ما از سرانه مطالعه آمار دقیقی نداریم علاوه بر آن تعریف درستی نیز از بحث مطالعه وجود ندارد اما به نظرمن اگر بخواهیم ارزیابی درستی داشته باشیم باید بگوییم میزان درک و دریافت مردم از اطلاعات اخبار و تحلیل از مسائل می تواند بیانگر سرانه مطالعه باشد. این نکته مهمی است که افراد جامعه وقتی مسائل اجتماعی را تحلیل می کنند میزان درک و دریافتشان خوب باشد. به نظر من میزان اطلاعات مردم متوسط رو به بالا است. بنابراین نمی توان گفت که سرانه مطالعه در جامعه ایران پایین است.

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام و تأثیر آن در حوزه فرهنگ گفت: موضوع برجام یک موضوع سیاسی است. شاید تأثیر آن در میزان مبادلات فرهنگی بین کشورها باشد. ما تلاش خود را کرده و خواهیم کرد که معادلات و مبادلات فرهنگی همچنان تداوم یابد و فرهنگ را به عنوان نماد هویت ملتها یاد کنیم. این نکته ای است که مردم دنیا طالب آن هستند. ما به عنوان کشوری که فرهنگ پایه و اساس آن است می توانیم همچنان مبادله فرهنگی داشته باشیم.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران درباره رفتن مصطفی رحماندوست از بخش کودک و نوجوان کتابخانه ملی، گفت: آقای رحماندوست هنوز از کتابخانه نرفته‌اند ایشان همچنان حکم مشاوره داشته و دارای اتاق در کتابخانه ملی هستند اگر تمایل به حضور بیشتر داشته باشند ما نیز استقبال می‌کنیم.

بروجردی در پاسخ به پرسش تسنیم از اخبار جدید در کتابخانه ملی خبر داد و گفت: در حوزه کتاب ما از 40 هزار جلد نسخه عبور کرده‌ایم. آن هم به دلیل اقبالی که برای ورود نسخ به سازمان وجود دارد. نکته مهمی که ما داریم و می‌توان از آن به عنوان یک شاخص یاد کرد افزایش سطح درخواستهای کسانی است که به سایت رسان ارجاع داده می شود.

وی از افزوده شدن سه سایت جدید به کتابخانه ملی خبر داد و گفت: دو سایت در حوزه منابع و یک سایت در حوزه اسناد است که تا پایان سال پاسخگوی نیاز متقاضیان خواهد بود.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران همچنین افزایش حق عضویت اعضای کتابخانه ملی از 30 هزار تومان به 70 هزار تومان بعید دانست و افزود: ممکن استاندکی افزایش داشته باشیم اما 70 هزار تومان بعید. 

بروجردی همچنین ایراد وارده به کتابخانه ملی مبنی بر ارائه همزمان دو کتاب به افراد و محدودیت قائل شدن در این زمینه را وارد دانست و گفت: این بدلیل این است که میزان مطالبات از ما بالاست. ما هم باید سرویس‌دهی داشته باشیم و هم ظرفیت فیزیکی محدودی داریم البته این تنها برای افراد عادی صدق می‌کند برای محققان ماهیچ محدودیتی نداریم و هرچه تعداد کتاب بخواهند در اختیارشان قرار می‌دهیم. 

انتهای پیام/

R1013198/P1013197/S4,35/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۵۳۴۸/اضافه_شدن_سه_سایت_جدید_در_حوزه_اسناد_و_کتاب_به_سازمان_کتابخانه_ملی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: