Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@05:28:26 GMT

فیلم سینمایی برادرم خسرو واقعیت زندگی یک بیمار روانی را به تصویر کشید

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۰۲۰۹۱۴۲/فیلم_سینمایی_برادرم_خسرو_واقعیت_زندگی_یک_بیمار_روانی_را_به_تصویر_کشید

فیلم سینمایی برادرم خسرو واقعیت زندگی یک بیمار روانی را به تصویر کشید

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ احسان بیگلری شامگاه دوشنبه در مراسم نقد و بررسی فیلم برادرم خسرو که در سالن سینمایی فرهنگسرای فردوس برگزار شد افزود: در این فیلم خانوادگی سعی شده واقعیت های زندگی یک بیمار روانی را به تصویر بکشیم.
وی بیان کرد: داستان فیلم از این قرار است که نقش اول فیلم به نام خسرو (با هنرمندی شهاب حسینی)، مرد جوانی است که به بیماری دو قطبی مبتلاست و باید مدتی را در خانه برادرش ناصر (با بازی ناصر هاشمی) و همسرش (هنگامه قاضیانی) سپری کند؛ اما رفتارهای عجیب و کودکانه خسرو آرامش خانه ناصر را از بین می برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارگران این فیلم سینمایی ادامه داد: حس برادری در این فیلم حداقل به ظاهر احساس نمی شود به همین منظور نام این فیلم را برادرم خسرو انتخاب کردم.
وی خاطرنشان کرد: در این فیلم ناصر برادر خسرو راه شادی را اصلا بلد نیست و همه احساس و حرکات خود را با قاعده عمل می کند.
در ادامه منتقد این فیلم سینمایی در اظهاراتی اعلام کرد: این فیلم جدا از جنبه خانوادگی مشکلات یک بیمار روانی که بدلیل ژنتیک به این بیماری دچار شده را به تصویر بکشد.
آتوسا شرکا ادامه داد: این فیلم به خوبی نشان داد که آدم های دارای مشکلات روانی آدم های خطرناک نیستند و با ارایه راهکار و صحبت می توان با آنها زندگی کرد و همچنین آدم های بدون مشکل حداقل در ظاهر آدم های اکتیوی نیستند.
این منتقد فیلم سینمایی برادرم خسرو خاطرنشان کرد: این فیلم با این همه داده ها و جزئیاتی که نشان می دهد می طلبد یک برخورد رودرروتر و تضاد آشکارتر بین دو برادر ایجاد شود.
وی اظهار کرد: فیلم سازان جوان همواره در صریح و بی پرده و رک بودن تعلل دارند که دراین فیلم این موضوع به چشم آمد.
فیلم سینمایی برادرم خسرو در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در بخش نگاه نو حضور داشت و نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی این جشنواره شد.
این فیلم سینمایی در جشن انجمن منتقدان و نویسندگان نیز در پنج رشته نامزد دریافت جایزه شد و دیپلم افتخار بخش خلاقیت و استعداد درخشان را کسب کرد.
احسان بیگلری (کارگردان و نویسنده)، پریسا هاشم پور (نویسنده)، سعید ملکان (تهیه کننده)، کیومرث پوراحمد (مشاور کارگردان)، محمدرضا جهان پناه (مدیر فیلمبرداری)، مصطفی خرقه پوش (تدوین)، حامد ثابت (موسیقی)، بابک کریمی طاری (طراح صحنه و لباس)، محمد کلاهدوز (طراح چهره پردازی)، علی نیک رفتار(عکاس)، بهناز شیربانی (مدیر رسانه ای)، شهاب حسینی، ناصر هاشمی، هنگامه قاضیانی و بیتا فرهی جمعی از عوامل و بازیگران این فیلم هستند.
همچنین قبل از مراسم نقد و بررسی این فیلم سینمایی عصر امروز (دوشنبه) در سالن سینمایی فرهنگسرای فردوس اکران شد.
خبرنگار: سید جواد آل داود انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7243 / 1539

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۹۱۴۲/فیلم_سینمایی_برادرم_خسرو_واقعیت_زندگی_یک_بیمار_روانی_را_به_تصویر_کشید را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: