Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-19@19:01:45 GMT

اولین فیلم از شکنجه 3 کودک ماهشهری در دخمه سیاه + عکس

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۰۹۴۱۹/اولین_فیلم_از_شکنجه_۳_کودک_ماهشهری_در_دخمه_سیاه_عکس

اولین فیلم از شکنجه 3 کودک ماهشهری در دخمه سیاه + عکس

‍‍‍‍‍‍

حوادث رکنا: عوامل شکنجه و آزار روحی سه کودک ماهشهری از سوی پلیس بازداشت شدند. در روزهای گذشته این کودک‌آزاری در شهرک طالقانی بندرماهشهر به دادستانی گزارش شد که بررسی‌ها بیانگر کودک‌آزاری توسط والدین بود. این موضوع به‌سرعت در دستور کار قرار گرفت و پدر خانواده در همان روز دستگیر و راهی زندان شد و نامادری کودکان هم تحت تعقیب قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجم ویدیو: 1.62M | مدت زمان ویدیو: 00:00:16

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، روز گذشته او نیز دستگیر شد و برای طی مراحل قانونی در اختیار مراجع ذیربط قرار گرفت. در حال حاضر نیز پرونده در حال تکمیل نهایی است و تا به‌ حال حکمی در این رابطه صادر نشده است.
طبق اخبار سه دختربچه حدود ١٢ و ٨ و ٥ ساله در خانه شخصی خانواده در حیاط خانه حبس شده بودند و توسط پدر و نامادری خود مورد آزار و اذیت و ضرب و جرح قرار می‌گرفتند. دست دختر بزرگتر به وسیله چکش شکسته شده است که پس از اطلاع همسایه‌ها، موضوع به نیروی انتظامی و فوریت‌های پزشکی اطلاع داده شد و مورد پیگیری قرار گرفت.
این سه دختربچه حاصل دو ازدواج پیشین پدر خانواده هستند که مادر دو دختر یعنی همسر دوم فوت شده و مادر دختر سوم پیش از این طلاق گرفته است.
رضا جعفری، رئیس اورژانس اجتماعی کشور با اشاره به آخرین وضع و جزییات حادثه Incident کودک‌آزاری در بندر ماهشهر به «ایرنا» گفت: «بنا به اظهارات عموی این کودکان آزاردیده، فاطمه ۱۲ساله، ام‌البنین ۸ساله و علی‌اکبر ۵ساله از سوی پدر و نامادری‌شان مورد آزار و اذیت و شکنجه Torture جسمی و روحی قرار گرفته‌اند و حتی به تغذیه و تحصیل کودکان نیز رسیدگی نمی‌شده است.» به گفته وی بنا بر گزارش‌های رسیده، پدر کودکان دستگیر شده است و نامادری نیز تحت پیگرد است.
رئیس اورژانس اجتماعی کشور با بیان این‌که در حال حاضر عموی کودکان با حکم دادستانی شهرستان، سرپرستی آنها را برعهده گرفته است و آنها در منزل عموی خود سکونت دارند، ادامه داد: «مددکاران بهزیستی ضمن انجام مداخلات تخصصی، برای آگاهی از وضع این کودکان تا این لحظه با دادستانی و خانواده ارتباط داشته‌اند و مشاوره‌های لازم از سوی مشاوران بهزیستی ارایه شده است. به دنبال انعکاس خبری در رسانه‌ها مبنی بر آزار سه کودک از سوی والدین‌شان در شهرک طالقانی شهرستان ماهشهر، دوم اردیبهشت‌ماه ‌سال ‌جاری طی تماس تلفنی مددکار بیمارستان شهرستان بندر ماهشهر با خط تلفن ۱۲۳ در این مورد، بلافاصله تیم سیار اورژانس اجتماعی این شهرستان برای بررسی وضع کودکان آسیب‌دیده به بیمارستان اعزام شد.»
به گفته وی تیم اورژانس اجتماعی تا تعیین تکلیف نهایی کودکان و ساماندهی کامل آنها موضوع را پیگیری خواهد کرد.
همچنین جمعی از شهروندان بندر ماهشهر نیز در پی انتشار خبر یک مورد کودک‌آزاری در شهرک طالقانی این شهرستان، با تجمع مقابل دادگستری خواستار برخورد جدی با کودک‌آزاران شدند.
تجمع‌کنندگان که تعداد آنها به حدود ۳۰ نفر می‌رسد، با در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی اعتراض خود را اعلام کرده و خواهان برخورد دستگاه قضائی با عاملان این جرم Crime مشهود و حمایت از کودکان شدند.
محسن بیرانوند، فرماندار بندر ماهشهر در این رابطه گفت: «در جریان این کودک‌آزاری دستگاه قضائی با جدیت و به‌سرعت ورود کرد و پدر خانواده در روز اول حادثه اقرار به ارتکاب جرم کرد و دستگیر و راهی زندان Prison شد. نامادری نیز که تحت تعقیب قرار گرفته بود، روز گذشته دستگیر شد و در حال حاضر تحت بازجویی است.»
وی در ادامه با بیان این‌که تحقیقات این پرونده در حال انجام است، ادامه داد: «حکم پدر خانواده در حال حاضر صادر نشده است؛ به دلیل این‌که براساس شواهد موجود نامادری بی‌تقصیر نبوده تا مشخص‌شدن دقیق جزییات جرم بررسی‌ها ادامه خواهد داشت.»
فرماندار ماهشهر با قدردانی از حمایت شهروندان از قربانیان کودک‌آزاری ادامه داد: «این مسأله برای تمام افراد شهر بشدت آزاردهنده بود و افکار عمومی را جریحه‌دار کرد؛ مردم این اطمینان را داشته باشند که دستگاه قضائی با حساسیت کامل با مجرمان طبق قانون Law برخورد می‌کند؛ چرا که این موضوع علاوه بر ضربه‌زدن به کودکان موجب ضربه‌زدن به روحیه مردم یک جامعه شده است.»
وی در پایان با درخواست از دستگاه قضائی برای برخورد قانونی و شدید با مجرمان کودک‌آزار عنوان کرد: «دستگاه قضائی با رویکرد حمایت از کودکان حساسیت ویژه‌ای برای این مسأله قایل است، خوشبختانه با بررسی‌های انجام‌شده وضع عمومی کودکان مساعد گزارش شده است و به عموی‌شان که فرد کاملا مورد اعتمادی است، تحویل داده شده‌اند.»

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۰۹۴۱۹/اولین_فیلم_از_شکنجه_۳_کودک_ماهشهری_در_دخمه_سیاه_عکس را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: