Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@09:21:15 GMT

تهران|مقیمی: ایجاد اشتغال در کشور در گِرو مبارزه با قاچاق کالا و ارز است

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۰۲۲۵۴۲۶/تهران_مقیمی_ایجاد_اشتغال_در_کشور_در_گ_رو_مبارزه_با_قاچاق_کالا_و_ارز_است

تهران|مقیمی: ایجاد اشتغال در کشور در گِرو مبارزه با قاچاق کالا و ارز است

استاندار تهران با بیان اینکه اقتصاد سالم کشورهای توسعه‌یافته ناشی از تقویت بازار داخلی است گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از الزامات رسیدن به رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور است ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵ استانها تهران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، محمدحسین مقیمی عصر امروز در همایش تجلیل از دست‌اندرکاران مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران که با حضور حبیب‌الله حقیقی رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهاد ریاست‌جمهوری در سالن همایش‌های استانداری تهران برگزار شد، با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز مجاهدت و کاری جهادی است اظهار داشت: مقوله قاچاق کالا به صورت مستمر با اختلال بازار در ارتباط است و مبارزه با این پدیده به معنای ایجاد اشتغال و رونق واحدهای تولیدی و صنعتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: محوری‌ترین بخش مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان تهران، آموزش خرید کالای ایرانی است که رسانه‌ها در این حوزه نقش حائز اهمیتی دارند، در واقع اطلاع‌رسانی از سوی رسانه‌ها در خرید کالای ایرانی روشی مؤثر در آگاهی‌بخشی به مردم است.

رسانه‌ها با تبلیغ خرید کالای ایرانی، به اشتغال‌زایی کمک کنند

استاندار تهران با اشاره به ضرورت تبلیغ خرید کالای ایرانی از سوی رسانه‌ها افزود: تبلیغ درست در زمینه خرید کالای ایرانی به مرور سبب نهادینه شدن میل به نخریدن کالای خارجی در بین مردم می‌شود، و سبب می‌شود مردم از طریق روش‌های اقناعی تمایلی به خرید کالای قاچاق نداشته باشند.

مقیمی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز سبب رونق تولید و افزایش اشتغال در جامعه می‌شود تصریح کرد: هر قدر بتوانیم در مبارزه با قاچاق کالا و ارز موفق ظاهر شویم به همان میزان شاهد اقتصادی پویا، باثبات و با برنامه نیز هستیم.

تکانه‌های شدید اقتصادی کشور ناشی از رواج پدیده "قاچاق" است

وی سپس با بیان اینکه پدیده قاچاق سبب تکانه‌های شدید اقتصادی و اختلال در روند بازار می‌شوند ادامه داد: قرار گرفتن اقتصاد کشور در مسیری صحیح در گِرو مبارزه مستمر و هدفمند با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز است؛ به عبارت دیگر لازمه رسیدن به اقتصاد مبتنی بر اصول علمی نیازمند شناسایی مؤلفه‌هایی است که سبب اختلال در روند بازار می‌شوند.

استاندار تهران همچنین با تأکید بر اینکه لزوم مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز در اسناد بالادستی نظیر سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، قانون برنامه ششم و سند چشم‌اندار 20 ساله به صراحت آمده است خاطرنشان کرد: اهمیت مبارزه با قاچاق کالا و ارز به حدی است که در تمامی اسناد و قوانین بالادستی مورد توجه قانون‌گذار قرار گرفته و همه ما نیز در این زمینه تکلیف قانونی داریم.

نخستین اثر وضعی ورود کالای قاچاق به کشور، اختلال در بازار داخلی است

مقیمی در ادامه پدیده قاچاق کالا و ارز را زنجیره‌ای به هم پیوسته عنوان کرد و گفت: وقتی در کنترل مرز دچار مشکل شویم کالای قاچاق وارد کشور می‌شود و نخستین اثر وضعی آن ایجاد اختلال در بازار داخلی، متوقف شدن تولیدات واحدهای صنعتی و در نتیجه بیکاری است.

اقتصاد سالم کشورهای توسعه‌یافته ناشی از تقویت بازار داخلی است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اقتصاد سالم کشورهای توسعه‌یافته ناشی از مبارزه قاطعانه آن‌ها با قاچاق کالا است اظهار داشت: عموماً کالاها از دو طریق رسمی و غیررسمی در قالب قاچاق وارد کشور می‌شوند، و امروز اگر کشورهای توسعه‌یافته اقتصادی سالم دارند به این دلیل است که توانسته‌اند از طریق مبارزه با قاچاق کالا، بازار داخلی خود را تقویت کنند.

یکی از الزامات ایجاد اشتغال در کشور " مبارزه با قاچاق کالا و ارز" است

استاندار تهران در پایان مبارزه با قاچاق کالا و ارز را یکی از بایسته‌ها و الزامات رسیدن به رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور برشمرد و تصریح کرد: اساساً اقتصاد سالم، وابسته به عوامل مختلف است و اگر روزی کالای بی‌کیفیت خارجی و قاچاق وارد کشور شد باید بدانیم که اثری از اقتصاد سالم، اشتغال فراگیر و رشد اقتصادی باقی نمی‌ماند.

انتهای پیام/ش

R7840/P1377/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۵۴۲۶/تهران_مقیمی_ایجاد_اشتغال_در_کشور_در_گ_رو_مبارزه_با_قاچاق_کالا_و_ارز_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: