Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@01:07:27 GMT

پل عابر پیاده، حسرتی ماندگار بر دل دانش آموزان سربازی/ کانال های فاضلاب زیرگذری برای نجات جان شهروندان

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۰۲۲۵۶۸۲/پل_عابر_پیاده_حسرتی_ماندگار_بر_دل_دانش_آموزان_سربازی_کانال_های_فاضلاب_زیرگذری_برای_نجات_جان_شهروندان

پل عابر پیاده، حسرتی ماندگار بر دل دانش آموزان سربازی/ کانال های فاضلاب زیرگذری برای نجات جان شهروندان

نبود پل و خط کشی عابر پیاده در شهرستان سرباز باعث شده است تا هر روز عبور از عرض خیابان ها برای کودکان این منطقه به مسابقه ای برای مرگ و زندگی آنان تبدیل شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پاپایا، امروزه در بسیاری از مناطق کشور مردم با پلهای عابر پیاده آشنایی کامل داشته و آن را وسیله ای برای نجات جان خود از تصادفات می دانند به گونه ای که دیگر پل های عابر پیاده به یکی از منظره های خاص شهری تبدیل شده و حتی در جاده های برون شهری نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود اینکه دیگر استفاده از این پل ها به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده و در بسیاری از مناطق شاهد نصب پل هایی با پله های برقی ساخته شده است، در شهرستان سرباز با وجود قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی ایرانشهر به چابهار و جمعیت 200هزار نفری حتی یک پل عابر پیاده هم وجود نداشته و هر روز شهروندان این شهرستان مجبور به عبور از گذرگاهی هستند که به دلیل عبور و مرور قاچاقچیان سوخت به جاده مرگ شناخته می شود.
 

 

خودرو های سنگین و قاچاقچیان سوخت در کمین عابرین پیاده

در همین رابطه یکی از شهروندان راسک در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با گلایه از عدم وجود پل عابر پیاده در شهرستان سرباز، گفت: جاده ترانزیتی چابهار به زاهدان از وسط شهر راسک عبور می کند و این مهم موجب بروز مشکلات فراوانی برای شهروندان شده تا جایی که در برخی مواقع مجبوریم تا ده دقیقه در کنار جاده منتظر بمانیم تا بتوانیم از عرض جاده عبور کنیم.

وی افزود: عبور و مرور خودرو های سنگین و قاچاقچیان سوخت در جاده های این شهرستان موجب تصادفات بی شماری شده و روزی نیست که شاهد تصادف در این شهرستان نباشیم.

سعید بلوچ زهی با اشاره به اینکه نداشتن پل عابر پیاده عامل اصلی بروز تصادفات شهرستان سرباز است، بیان کرد: دانش آموزان این منطقه هر روز مجبور به گذر از عرض جاده ترانزیتی چابهار به زاهدان هستند اما نه پل عابر پیاده ای هست که با امنیت از جاده عبور کنند نه اینکه خط کشی عابر پیاده ای برای استفاده مشاهده می شود.

وی ادامه داد: در دیگر مناطق کشور علاوه بر اینکه برای حفظ جان عابرین پیاده انواع پل های رو گذر ساخته شده، در مناطق عبور و مرور دانش آموزان برای تامین امنیت بیشتر ماموران راهنمایی و رانندگی نیز حضور دارند اما کودکان سربازی برای حفظ جان خود مجبور به عبور از پل های فاضلاب هستند.

 

 

کودکان سربازی با ترس از جاده عبور می کنند

ندیم دهقانی نیز در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، اظهار کرد: دیدن چهره کودکانی که با ترس لب جاده ایستاده و برای عبور از عرض گذرگاه لحظه شماری میکنند، تصویری همیشگی  شهرستان سرباز است.

وی اذعان داشت: بسیاری از روستاهای شهرستان سرباز در مجاورت جاده ترانزیتی چابهار به زاهدان قرار دارند که این موضوع موجب ایجاد تصادفات مرگباری در این منطقه شده است.
این شهروند سربازی با گلایه از عدم توجه مسئولین به عابرین پیاده، خاطرنشان کرد: قاچاقچیان سوخت با سرعتی سرسام آور در جاده های شهرستان سرباز جولان می دهند و هیچ توجه ای به عابران پیاده ندارن و بسیاری از مردم برای اینکه تصادف نکنند دست به نوآوری زده و

از پل های که برای عبور فاضلاب از زیر جاده ها ساخته شده به عنوان پل عابر پیاده استفاده می کنند.

وی افزود: بارها به شورای شهر مراجعه کرده و درخواست داده ایم تا حداقل در هر روستا یک پل عابر پیاده ساخته شود تا دیگر هر لحظه منتظر شنیدن خبر تصادف فرزندانمان نباشیم.

 

 

دو راهی تصادف یا گذر از فاضلاب

حنا دهقانی یکی از صدها شهروندی است که هر روز گذر از کانال فاضلاب را به عبور پرخطر از راه ترانزیتی ایرانشهر- چابهار ترجیح داده و به همراه سه فرزند کوچک برای عبور کم خطر از عرض خیابان از پل فاضلاب خیابان مکران استفاده می کند.

این شهروند راسکی در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با گلایه از نبود پل عابر پیاده در راسک، اظهار داشت: همه روزه جمع زیادی از دانش آموزان و زنان شهر راسک برای عبور از خیابانهای شهر راسک مجبور هستند تا از کانالهای پر از فاضلاب استفاده کنند.

وی افزود: اگر مسئولین یک بار در ساعاتی که دانش آموزان به مدرسه رفته و یا از کلاس های درس به خانه باز میگردند به این پل سری بزنند خواهند فهمید که این مردم با چه مشکلاتی و از چه راهی عبور می کنند.

دهقانی با اشاره به نبود خط کشی های عابر پیاده در مقابل مدارس و خیابانهای شهر راسک، بیان کرد: یکی از چیزهایی که به دانش آموزان آموزش داده می شود عبور ایمن از خط کشی عابر پیاده است اما فرزندان ما نه تنها از داشتن پلهای عابر پیاده محروم هستند بلکه تاکنون چشمشان به خط های عابر پیاده نیز نیفتاده است.

 

 

پل عابر پیاده آرزویی دست نیافتنی برای شهروندان سربازی

یکی دیگر از شهروندان شهرستان سرباز در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با اشاره به اینکه دیگر پل عابر پیاده به آرزویی دست نیافتنی تبدیل شده است، گفت: سال هاست برای ساخت پل های عابر پیاده در شهرستان سرباز تلاش کرده و بارها در جلسات هم اندیشی به لزوم ساخت آن اشاره کرده ایم اما تاکنون هیچ کس اقدام مثبتی برای تحقق این آرزو اقدام نکرده است.

وی بیان کرد: شاید در مناطق دیگر کشور بیشترین دلیل تصادف عابرین پیاده استفاده نکردن آنان از پل های عابرپیاده باشد اما در شهرستان سرباز نبود امکانات موجب بروز تصادفات خونین وسایل نقلیه با عابرین پیاده می شود.

محمد رحیمی با گلایه از نبود خط کشی و مناطق خاص برای عبور عابرین پیاده، خاطرنشان کرد: متاسفانه علاوه بر نبود پل برای گذر ایمن از جاده هیچ خط کشی مناسبی نیز در این شهرستان وجود ندارد تا مردم بتوانند بدون ترس از تصادف از این مناطق استفاده کنند.

وی در پایان تصریح کرد: امیدوارم در آینده نزدیک برای حل این مشکل بزرگ چاره اندیشی شود تا دیگر شاهد تصادف های مرگبار در شهرستان سرباز نباشیم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۲۵۶۸۲/پل_عابر_پیاده_حسرتی_ماندگار_بر_دل_دانش_آموزان_سربازی_کانال_های_فاضلاب_زیرگذری_برای_نجات_جان_شهروندان را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: