Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-19@22:55:27 GMT

کمپین سوزاندن نقاب؛ جنجال جدید در عربستان

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۲۴۷۷۷۰/کمپین_سوزاندن_نقاب_جنجال_جدید_در_عربستان

کمپین سوزاندن نقاب؛ جنجال جدید در عربستان

رکنا: این کمپین #حرق_النقاب از شبکه ی اجتماعی توییتر، یکی از پرکاربردترین شبکه های اجتماعی در عربستان، دعوت خود را آغاز کرده است و از زنان عربستانی که در مناطق سختگیر عربستان نقاب بر آنها تحمیل می شود، خواسته شده تا در این کمپین شرکت کنند.

کمپین دعوت زنان به سوزاندن برقع و نقاب در عربستان سعودی، از روز شنبه جنجال گسترده ای را در فضای مجازی عربستان به پا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کمپین در به چالش کشیدن علنی نقاب با استقبال گسترده و پاسخ مثبت از سوی زنان عربستانی روبه رو شده است.

کمپین #حرق_النقاب از شبکه ی اجتماعی توییتر، یکی از پر کاربردترین شبکه های اجتماعی در عربستان، دعوت خود را آغاز کرده است و از زنان عربستانی که در مناطق سختگیر عربستان نقاب بر آنها تحمیل می شود خواسته شده تا در این کمپین شرکت کنند.

بسیاری از زنان که خود را سعودی معرفی کرده اند، در حساب های خود از این کمپین حمایت کرده اند و برخی از سوزاندن نقاب ها و برقع ها فیلم گرفته و آن را در فضای مجازی منتشر کرده اند.

هنوز مشخص نیست، چه کسی پشت این کمپین ایستاده و نمی توان صحت آنچه در فضای مجازی از قول مسئولان سعودی گفته می شود را تأیید کرد. همچنین هویت افرادی که در این کمپین شرکت کرده اند مشخص نیست و تاکنون هیچ گونه پیگیری رسمی نسبت به این موضوع انجام نشده است.

طرفداران نقاب در عربستان آن را جزئی از آموزه های شریعت اسلام می دانند و مخالفان با استناد بر تفسیرات دیگری از آموزه ها به مبارزه با برقع و نقاب پرداخته اند.

در عربستان سعودی قانون Law رسمی برای پوشیدن برقع وجود ندارد اما در لایه های محافظه کار و سخت گیر جامعه اگر زنی برقع نداشته باشد با انتقادات زیادی مواجه خواهد شد.

یکی از مخالفان نقاب در عربستان نوشته:  وقتی می شنوم دختری می گه من از نقاب راضی ام (به آن اقناع شده ام) و یا نقاب راز سعادت من است در واقع نمی دونم که راست می گه یا این که چون انتخاب دیگری نداره خودش را تسلی می دهد. وقتی خودم را جای او می گذارم احساس ظلم می کنم که در زمان مد و رنگ های زندگی همون لباس خفه کننده و تاریک رو بپوشم.

یکی از موافقان نقاب هم با انتشار این عکس نوشته: از زیر آوار با پوشش کامل خارج شده و با دستش اشاره می کنه که من حالم خوبه تا کسی او را لمس نکند... دارم از زنانگی و حیا حرف می زنم.

و برخی دیگر از طرفداران هم از زنان موفقی که نقاب داشته اند تصاویری منتشر کرده اند مثل خانم «ریم الطویرق» که دکترای دانشگاه ولز بریتانیا را دارد و دوازده مقاله چاپ کرده و یا پزشک Doctor نقابداری که با نانو به تلاش برای درمان سرطان پرداخته و در نهایت می پرسه: شما به غیر از باز کردن حساب در فضای مجازی و مبارزه با نقاب آن هم به زشت ترین شکل ممکن چه کاری برای ما انجام داده اید؟

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

کمپین فرزندت کُجاست؟سفیر ایران درباره پسرجنجالی اش به حرف آورد!+اسناد

دست درازی مرد بی حیا در هواپیما به یک دختر در کنار همسرش+عکس

لیلی 14 ساله پس از تجاوز مرد شوم به طرز فجیعی مُرد!

فیلمبرداری  زن متاهل از تجاوز به پسران محله! + عکس

فیلم لحظه گردن زدن یک زن در عربستان با شمشیر + جزییات

زنی را ربودند و کلیه هایش را 100 میلیون فروختند!!

حکم تخلف اقتصادی شبنم نعمت زاده دختر وزیر سابق

تجاوز همایون به مهسا در اتاق پر از شکلات ! + عکس

پسر 18 ساله به خاله اش نظر داشت! / دایی و خاله ام در وضعیت نامناسبی بودند!

تصاویر گردن زدن یک زن با شمشیر در عربستان غوغا به پا کرد +عکس

وقتی فهمیدم زنم از من حامله نشده است دنیا روی سرم خراب شد !

در پارتی شوم حامله شدم !

گفتگو با سعید براتی بعد از آزادی از اسارت تروریست ها / 15 ماه در یک دخمه بودم + عکس

خودکشی مادر نازنین زهرا در بی اعتنایی پلیس مرند به فیلم شکنجه دیدن کودکش ! + عکس

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۴۷۷۷۰/کمپین_سوزاندن_نقاب_جنجال_جدید_در_عربستان را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: