Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@13:00:35 GMT

درگذشت نویسنده مطرح آثار علمی-تخیلی

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۰۲۵۹۴۳۵/درگذشت_نویسنده_مطرح_آثار_علمی_تخیلی

درگذشت نویسنده مطرح آثار علمی-تخیلی

«کیت ویلهلم» نویسنده آمریکایی مشهور در زمینه آثار علمی ـ تخیلی درگذشت.

به گزارش ایسنا، «نیویورک تایمز» نوشت: «کیت ویلهِلم» رمان‌نویس برنده جوایز «هیوگو» و «نبیولا» که برای نگارش رمان‌های علمی ـ تخیلی و رازآلود شهرت داشت، در سن ۸۹ سالگی از دنیا رفت.

او علاوه بر نویسندگی، به برگزاری کارگاه‌ها و کنفرانس‌های ادبی به همراه همسر ویراستارش «دیمن نایت» و تربیت نسلی از نویسندگان مبادرت داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ویلهلم» از معدود نویسندگان زنی بود که در دهه ۱۹۶۰ کتاب‌ها را با نام خودش منتشر می‌کرد و آثارش خیلی سریع مورد توجه قرار گرفتند و شایسته جوایز ادبی شناخته شدند. او خود را تنها به ژانر علمی ـ تخیلی محدود نمی‌کرد و رمان‌های رازآلود و معمایی هم می‌نوشت. رمان‌ها و داستان‌های کوتاه او متاثر از موضوعات روز اجتماعی بود.

«خیلی تلخ‌تر از مرگ» اولین رمانی بود که از «ویلهلم» به چاپ رسید و اولین رمان علمی ـ تخیلی او، «تولید مثل» نام داشت. او در طول عمر خود حدود ۵۰ کتاب در حوزه علمی ـ تخیلی و ۳۰ رمان معمایی به نگارش درآورد.

داستان‌های کوتاه و بلند این نویسنده بارها برنده جایزه «نبیولا» شده و رمان «جایی که پرندگان خوش‌الحان می‌خوانند» او در سال ۲۰۰۵ موفق به دریافت جایزه «هیوگو» شد.

«بهترین دفاع»، «در تاریک»، «تله هملت»، «دفاع از شیطان»، «مدرک روشن و قانع‌کننده»، «بهشت بالاست»، «آینه آینه»، «هفت نوع مرگ» و «نامش را زمزمه کن» از دیگر آثار این نویسنده آمریکایی هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۲۵۹۴۳۵/درگذشت_نویسنده_مطرح_آثار_علمی_تخیلی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: