Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-03-28@09:48:54 GMT

سوله‌های مدیریت بحران تهران تغییر کاربری داده‌اند/ افتتاح آزمایشی خط ۷ مترو بازی با جان مردم است

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۰۶۹۶۲۹۸/سوله_های_مدیریت_بحران_تهران_تغییر_کاربری_داده_اند_افتتاح_آزمایشی_خط_۷_مترو_بازی_با_جان_مردم_است

سوله‌های مدیریت بحران تهران تغییر کاربری داده‌اند/ افتتاح آزمایشی خط ۷ مترو بازی با جان مردم است


رویداد۲۴-محمد حقانی، عضو شورای شهر تهران درباره کمبودهای خط ۷مترو گفت: وقتی خط مترو بسیاری از امکانات ضروری را ندارد نمی‌توانیم بگوییم این خط را آزمایشی راه‌اندازی کردیم. اگر آزمایشی است بدون مسافر آن را برگزار کنید و آزمایش‌های خود را روی مردم نکنید و با جان آن‌ها بازی نکنید.
تغییر کاربری سوله‌ها مسئله‌ای است که در شورای شهر موردبررسی قرارگرفته و در صحن شورا نسبت به آن تذکر داده‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تازه‌ترین ادعایی که در این مورد توسط حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران مطرح‌شده این است که بر اساس بررسی‌های میدانی صورت گرفته تغییر کاربری سوله‌های مدیریت بحران محرز است که بخشی به انبار و بخشی به فضای اداری شهرداری تهران و بخشی نیز به سازمان‌های خارج از مجموعه شهرداری واگذارشده است.
این موضوع در قالب تذکر به شهردار تهران اعلام شد اما تاکنون پاسخی به شورا واصل نشده است بدون شک طبق قانون باید این پاسخ ارائه شود. پیش‌ازاین نیز حافظی در این مورد صحبت کرده بود، او فهرستی از سوله‌های مدیریت بحران شهرداری مناطق مختلف تهران منتشر کرده بود که در اختیار برنامه‌های تلویزیونی قرارگرفته است. او ادعا کرده بود که ‏سوله‌های مدیریت بحران، در منطقه 2 در اختیار برنامه خندوانه، منطقه 12 برنامه اکسیر، منطقه 3 برنامه محرمانه، منطقه 5 عموپورنگ و منطقه 4 شهربازی کودک است.
باوجوداین ادعاها شهردار تهران در روزهای پایانی مدیریت خود این ادعا را رد کرده و گفته است: هیچ سوله بحرانی تغییر کاربری نداده است. به گفته او تنها بخشی از این سوله‌ها در زمان‌هایی که مورداستفاده نیستند در اختیار ورزش بانوان قرارگرفته‌اند و هیچ تغییر کاربری دیگری در این زمینه اتفاق نیفتاده است.
در جلسه روز گذشته شورای شهر بار دیگر به این مسئله پرداخته شد و رحمت اله حافظی اسنادی مبنی بر تغییر کاربری این سوله‌ها ارائه داد؛ اما بازهم پاسخ روشنی از سوی شهرداری درباره این موضوع داده نشد.
محمد حقانی، عضو شورای شهر در گفت‌وگو با رویداد۲۴با اشاره به آمارهای نادرست شهرداری گفت: متأسفانه شهرداری آمار و اطلاعاتی که در اختیار برخی از اعضای شورای شهر می‌گذارد ممکن است درست باشد اما برخی دیگر از اعضای شورای شهر اطلاعات درست را دریافت نمی‌کنند.
او در ادامه درباره تغییر کاربری سوله‌های مدیریت بحران افزود: بخشی از سوله‌های مدیریت بحران تغییر کاربری داده‌اند و تبدیل به سوله‌های ورزشی شده‌اند، درصورتی‌که تصویب کرده بودیم کاربری آن برای سازمان مدیریت بحران شهرداری باشد. این سوله‌ها به این نیت و هدف ساخته‌شده که در زمان‌های لازم مورد بهره‌برداری قرار گیرد که این اتفاق درباره بسیاری از آن‌ها نیفتاده است.
حقانی همچنین با اشاره به تغییر کاربری برخی از این سوله‌ها برای امور فرهنگی اضافه کرد: یکی از اعضای شورای شهر به‌صورت واضح و جزئی این مسئله را در صحن شورا توضیح داد و گفت که این تعداد از سوله‌ها تحویل برنامه صداوسیما شده و برنامه خندوانه در آن اجرا می‌شود؛ مثلاً در منطقه 4 هم سوله مدیریت بحران را تبدیل به شهربازی کرده‌اند شهرداری آن را اجاره داده است.
عضو کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر تهران ادامه داد: این‌ها اطلاعاتی است که ما با سند ارائه می‌کنیم اما شهرداری منکر این می‌شود. در حال حاضر قرار است روی این موضوع کارشناسی بیشتری شود و مجدداً در صحن شورا گزارش‌ها را ارائه کنیم.
حقانی در ادامه به گزارش خط ۷مترو در صحن شورا اشاره کرد و گفت: در این زمینه هم همان مشکل اختلاف آمار وجود دارد، از طرفی صحبت ما در شورا این است که وقتی خطی را برای آزمایش افتتاح می‌کنید تعجیلی در افتتاح آن نداشته باشید چون با سلامتی و جان انسان‌ها سروکار دارد.
او درباره خطرناک بودن این خط برای مسافران افزود: وقتی خط مترو بسیاری از امکانات ضروری را ندارد نمی‌توانیم بگوییم این خط را آزمایشی راه‌اندازی کردیم. اگر آزمایشی است بدون مسافر آن را برگزار کنید و آزمایش‌های خود را روی مردم نکنید و با جان آن‌ها بازی نکنید.
محمد حقانی با اشاره به کمبودهای این خط مترو توضیح داد: درواقع یک سری کمبودهایی وجود دارد، راهروهای فرار هنوز کم است، کانال‌های هواکش کم است و اگر حادثه‌ای اتفاق افتد مسافرین درخطر قرار می‌گیرند که نهایتاً همکاران ما در شهرداری بازهم منکر همه این مسائل شدند.
به گفته حقانی قرار شده است صبح امروز یک سری مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر از میدان صنعت حرکت کنند و در حضور خبرنگاران از این خط مجدداً بازبینی داشته باشند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۶۲۹۸/سوله_های_مدیریت_بحران_تهران_تغییر_کاربری_داده_اند_افتتاح_آزمایشی_خط_۷_مترو_بازی_با_جان_مردم_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: