Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@17:30:17 GMT

ششمین ناوگروه صلح و دوستی ایران از روسیه به میهن اسلامی بازگشت

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۰۶۹۶۴۹۷/ششمین_ناوگروه_صلح_و_دوستی_ایران_از_روسیه_به_میهن_اسلامی_بازگشت

ششمین ناوگروه صلح و دوستی ایران از روسیه به میهن اسلامی بازگشت

انزلی-ایرنا- ششمین ناوگروه صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران اعزامی به بندرماخاچ قلعه جمهوری خودمختار داغستان روسیه پس از انجام ماموریت هشت روزه صبح امروز(چهارشنبه) به میهن اسلامی بازگشت .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، فرمانده ناوگروه اعزامی به جمهوری داغستان روسیه پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم استقبال از این ناوگروه اظهار کرد: ناوگروه صلح و دوستی ایران 26 مهرماه عازم سفر شد و پس از طی دو روز مسافت دریایی و براساس زمان بندی برنامه ریزی شده در بندر ماخاچ قلعه جمهوری داغستان روسیه پهلو گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ناخدا یکم عرشه امیر حسینی با اشاره به ابلاغ پیام صلح و دوستی ایران به جمهوری داغستان افزود: نیروی دریایی کشور میزبان مراسم استقبالی کاملا رسمی و در خور شان نیروی دریایی ایران اسلامی برگزار کرد.
وی با اشاره به اینکه ناوگروه اعزامی بدون مشکل و حادثه ای به میهن اسلامی بازگشته است یادآور شد: در انجام این ماموریت کلیه کارکنان ناوگروه وظایف محوله را به بهترین شکل ممکن انجام داده و در طول مسیر علاوه بر انجام گشت های دریایی ، تمرینات دریایی نیز به منظور انتقال تجربیات کارکنان قدیمی به نیروهای جدید انجام شد.
ششمین ناوگروه صلح و دوستی ایران متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران دماوند و ناو موشک انداز پیکان با هدف تحکیم روابط و ابلاغ پیام صلح و دوستی روز چهارشنبه 26 مهرماه از بندرگاه انزلی عازم بندر ماخاچ قلعه در جمهوری خودمختار داغستان روسیه شد.
پنجمین سفر ناوگروه ایران به کشورهای حاشیه خزر نیز 19 فروردین ماه امسال انجام شد و تیرماه سال 92 ، اسفندماه 95 و مهرماه 94 نیز ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به روسیه سفر کرده بود و شهریور 95 نیز ناوگروهی با هدف تحکیم روابط ، به کشور آذربایجان اعزام شد.
همچنین ناوگروه نیروی دریایی روسیه تاکنون شش بار طی سال های 86 ، 93، 94 و شهریورماه 95 و دو ناوگروه از جمهوری آذربایجان و جمهوری قزاقستان در مهرماه 96 با هدف تحکیم روابط دوستانه و گسترش تعامل دریایی بین دو کشور و همچنین توسعه صلح و دوستی در دریای خزر به بندرانزلی سفر کرده است.
همچنین سی ام تیرماه امسال نیز دو فروند ناو کلاس پیکان در قالب یک ناوگروه برای شرکت در مسابقات 2017 ارتش های جهان (جام دریا) به کشور روسیه اعزام شده بود.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) و ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در این شهر ساحلی مستقر است.
خبرنگار: رضا اکبری**انتشار دهنده: بابایی
7471 /6030

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۶۴۹۷/ششمین_ناوگروه_صلح_و_دوستی_ایران_از_روسیه_به_میهن_اسلامی_بازگشت را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: