Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@11:04:32 GMT

مرگ ۷ نفر به‌ علت مسمومیت با قرص برنج در استان همدان

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۰۶۹۶۸۷۹/مرگ_۷_نفر_به_علت_مسمومیت_با_قرص_برنج_در_استان_همدان

مرگ ۷ نفر به‌ علت مسمومیت با قرص برنج در استان همدان

همدان - مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال ۶ مرد و یک زن در همدان بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف قرص برنج جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر وبه نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی همدان، علی‌احسان صالح استفاده نادرست از قرص برنج را دارای عواقب جبران‌ناپذیری دانست و افزود: در ۶ ماهه سال گذشته تنها یک مرد در اثر مسمومیت ناشی از مصرف این قرص جان خود را از دست داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در زمینه تبعات منفی استفاده از قرص برنج اظهار کرد: با جذب قرص برنج در بدن انسان، آنزیم‌های سلولی بلوکه شده و زمینه سمی شدن سلول‌ها در تمام سیستم بدن مهیا می‌شود.

صالح با بیان اینکه پادزهری برای بی‌تأثیر کردن مسمومیت با قرص برنج وجود ندارد، عنوان کرد: مصرف قرص برنج دارای علائمی چون کم‌خونی، کاهش اشتها و وزن، شکستگی و مرگ تدریجی استخوان‌ها است.

وی در پایان با بیان اینکه استفاده نصف قرص برنج برای یک فرد بالغ کشنده است، یادآور شد: اختلالاتی چون اختلال نبض، کبدی و عصبی، اختلالات متابولیکی، از کارافتادگی کلیه، افت فشارخون و بی‌هوشی از اثرات استفاده از این قرص به شمار می رود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۶۸۷۹/مرگ_۷_نفر_به_علت_مسمومیت_با_قرص_برنج_در_استان_همدان را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: