Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@04:54:30 GMT

آموزش نگهداری سانسوریا مخملی یا رنگی

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۶۹۲۶/آموزش_نگهداری_سانسوریا_مخملی_یا_رنگی

آموزش نگهداری سانسوریا مخملی یا رنگی

  سانسوریا مخملی یا رنگی یا کاکتوس هلندی یکی از گیاهان آپارتمانی است که این روز‌ها به دلیل زیبایی خاصی که دارد، در هر خانه‌ای وجود دارد. به همین بهانه در این مقاله طرز نگهداری این گیاه آپارتمانی گران قیمت را برای شما می‌گوییم

آموزش نگهداری سانسوریا مخملی یا رنگی
این روز‌ها در بازار ایران شاهد کاکتوس سانسوریایی هستیم که نوک آن‌ها رنگی هستند، معمولاً به رنگ‌های قرمز، آبی، زرد، نارنجی، مشکی، سفید، سبز و سایر رنگ‌ها در نگاه اول به نظر می‌رسد که این رنگ طبیعی گیاه می‌باشد، ولی این تنها رنگ مصنوعی مخصوصی است که برای زیبایی و فروش بیشتر با دستگاه مخصوص زده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاصیت این رنگ به گونه‌ای که با بزرگ شدن گیاه رشد می‌کنند و به اصطلاح کش میاد.
قیمت سانسوریا رنگی در بازار متفاوت است و به اندازه آن ان بستگی دارد. اکثر این سانسوریا رنگی‌ها وارداتی هستند و از کشور‌هایی مانند هلند از طریق مرز ترکیه و عراق به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود. این نوع سانسوریا در واقع همان سانسوریا نیزه‌ای یا سانسوریا لوله‌ای (نیزه آفریقایی) است که رنگ شده است. نام علمی سانسوریا رنگی Sansevieria Cylindrica می‌باشد.

آموزش نگهداری سانسوریا رنگی
آبیاری سانسوریا رنگی
این گیاه مانند سایر ساکولنت‌ها و کاکتوس‌ها به بی آبی مقاوم است و در فصل رشد به هفته‌ای یک بار آبیاری نیاز دارد. در فاصله بین دو آبیاری باید اجازه دهید خاک گلدان کامل خشک شود.


خاک سانسوریا رنگی
خاک سبک با زهکش مناسب با ترکیبی از ماسه و پیت ماس و کوکوپیت مناسب این گیاه می‌باشد.


کود دهی سانسوریا رنگی
در فصل رشد می‌توان از کود‌های npk ازت پایین هر ماه یک بار استفاده کرد.


تکثیر سانسوریا رنگی
تکثیر از طریق برگ، بذر و پاجوش می‌باشد.


نور سانسوریا رنگی
سانسوریا رنگی به نور زیاد البته فیلتر شده نیاز دارد. در اثر کمبود نور ساقه‌های آن باریک و کم رنگ می‌شود.


بیماری‌ها سانسوریا رنگی
سانسوریا رنگی بسیار مساعد پوسیدگی ریشه می‌باشد که در آبیاری آن باید بسیار دقت کنید. کف گلدان حتماً سوراخ‌هایی برای خروج آب داشته باشد. همچنین بیماری‌های قارچی این گیاه را مورد حمله قرار می‌دهند که می‌توان از قارچ‌کش‌های مانکوزب و کاربندازیم استفاده کرد. از نشانه‌های بیماری‌های قارچی زرد شدن ساقه‌ها و برگ‌ها پوسیدگی ریشه و تغییر رنگ در ساقه و بدنه گیاه می‌باشد.   منبع: سیمرغ 

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۶۹۲۶/آموزش_نگهداری_سانسوریا_مخملی_یا_رنگی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: