Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@13:12:36 GMT

آتش‌سوزی ارتفاعات بازی‌ دراز قصرشیرین به طور کامل مهار شد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۰۶۹۷۲۱۹/آتش_سوزی_ارتفاعات_بازی_دراز_قصرشیرین_به_طور_کامل_مهار_شد

آتش‌سوزی ارتفاعات بازی‌ دراز قصرشیرین به طور کامل مهار شد

فرامرز اکبری روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: آتش سوزی که از ساعت 21 دوشنبه شب در عرصه های جنگلی و مرتعی ازرتفاعات بازی دراز به صورت گسترده آغاز شد روز گذشته در چندین مرحله مهار شد.
وی اظهارکرد: با توجه به شعله ور شدن دوباره آتش در سه شنبه شب، نیروهای ستاد مدیریت بحران شهرستان های قصرشیرین و سرپل ذهاب و همچنین نیروهای امدادی بسیج، سپاه ، ارتش و هنگ مرزی همه پای کار بودند و آتش در صبح امروز به طور کامل مهار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: با توجه به اینکه آتش سوزی گسترده بود، میزان خسارت ها در عرصه های جنگلی و مرتعی در حال برآورد است و پس از بررسی دقیق و جمع بندی اعلام می شود.
فرماندار قصرشیرین گفت: با توجه به وجود مهمات جنگ تحمیلی در برخی قسمت های آلوده به مین در ارتفاعات بازی دراز و به علت وسعت آتش سوزی، چندین قبضه مین نیز منفجر شد که هیچ خسارت جانی در بر نداشت و هم اکنون آتش در منطقه نیز با تلاش همه نیروها مهار شده و مشکلی نداریم.
اکبری بیان کرد: با مهار کامل آتش، نیروهای اطفای حریق هم اکنون منطقه را ترک کرده اند.
وی اضافه کرد که علت وقوع آتش سوزی در دست بررسی است ولی با توجه به شواهد ، دلیل آن عامل انسانی بوده است.
وی گفت: این نخستین آتش سوزی طی امسال است که در شهرستان قصرشیرین رخ داده است.
ارتفاعات سخت ‌گذر بازی دراز با قله‌های بلند و شیب‌های تند و بریدگی‌های ممتد از اهمیت ویژه‌ای در منطقه مرزی استان کرمانشاه برخوردار است.
شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجموع دارای 396 هزار و 300 هکتار عرصه های منابع ملی و طبیعی هستند.
شهرستان مرزی قصرشیرین دارای 161 هزار و 300 هکتار اراضی منابع ملی و طبیعی است که از این میزان 154 هزار و 800 هکتار آن مرتع و 6 هزار و 500 هکتار نیز جنگل کاری است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۷۲۱۹/آتش_سوزی_ارتفاعات_بازی_دراز_قصرشیرین_به_طور_کامل_مهار_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: