Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@12:05:19 GMT

گزارش تسنیم از عزاداری پاکستانی های مقیم قم در هیات سیدالشهدا(ع)+عکس

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۷۸۶۹/گزارش_تسنیم_از_عزاداری_پاکستانی_های_مقیم_قم_در_هیات_سیدالشهدا_ع_عکس

گزارش تسنیم از عزاداری پاکستانی های مقیم قم در هیات سیدالشهدا(ع)+عکس

سال ها است اهالی خیابان چهارمردان قم شاهد عزاداری جانسوز و عاشقانه اردو زبانان ساکن شهرشان در هیات سیدالشهدا هستند. ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱ بین الملل پاکستان و هند نظرات

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم؛ خیابان چهارمردان قم از یک سو به قبرستان شیخان واقع درصدمتری حرم مطهر حضرت معصومه(س) منتهی می شود و از سوی دیگر به گلزار شهدا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این خیابان تاریخی از پر رمز و راز ترین یادگاران دوران انقلاب اسلامی ایران است و در مرکز آن مسجدی به نام همین خیابان وجود دارد که خمینی کبیر رای خود به نظام جمهوری اسلامی را در این مسجد به صندوق انداخته است.


روبروی این مسجد حسینیه ای به نام نور واقع شده که دری کوچک دارد ولی پله هایش انسان را به بهشتی بی بدیل می رساند، مردم قم و به خصوص چهارمردان به خوبی با هیات سیدالشهدا آشنا هستند و حداقل دو نسل است که شاهد عزاداری پاکستانی های مقیم قم هستند.
بیشتر پاکستانی هایی که در ایران زندگی می کنند طلاب علوم دینی هستند و تقریبا تمام آنها در عزاداری هیات سیدالشهدا شرکت می کنند.


عزاداری خالصانه و بی ریایی که خادمان آن اینک جوانانی هستند که روزگاری پدارنشان آنان را به آغوش گرفته وبرای شرکت در عزاداری به همین مکان می آوردنشان.
هر چند زبان مادری برخی پاکستانی ها اردو نیست ولی در این هیات تمام اختلافات کنار می رود و همه به یک زبان عزاداری می کنند.


دسته مشهور پاکستانی ها که برای عرض تسلیت سینه زنان به سمت حرم مطهر نی رود نیز از این مکان آغاز می شود.


صدای سینه زنی پاکستانی ها آنقدر بلند است که دیکر نیازی به طبل و سنج نیست،یک صدا می خوانند و همصدا سینه می زنند.
آنقدر هماهنگ و منظم و جانسوز که هر عابری را به اشک می نشاند و هر عزاداری را مبهوت.


دسته عزاداری وارد حرم حضرت معصومه می شود و جوانان پرشور پاکستانی هیات سیدالشهدا روبروی ایوان آینه آنچه از ارادت و محبت آموخته اند تقدیم بانوی کرامت می کنند تا این مصیبت عظیم را به ساحتش تسلیت گویند.


گزافه نگفتیم اگر بگوئیم سیدالشهدا دیگر تنها نام یک هیات برای پاکستانی های مقیم قم نیست بلکه عنوانی است برای تبدیل شور عزا به شعور و فرهنگ حسینی و شیرازه ای برای اتحاد تمام اقوام پاکستانی، جایی که جوانان با معارف حسینی پیر می شوند و کودکان این روزها می آموزند که چگونه نام حسین را زنده نگاه دارند و بازوبند خدمت را از نسل قبل تحویل بگیرند.
انتهای پیام/.

R36461/P36442/S8,91/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۶۹۷۸۶۹/گزارش_تسنیم_از_عزاداری_پاکستانی_های_مقیم_قم_در_هیات_سیدالشهدا_ع_عکس را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: